Formuła 1 jest mało prawdopodobne, aby przejść na jednostki energetyczne V8 przed oryginalnym czasem 2031 po spotkaniu z silnikiem w Londynie, aby spróbować szybkiego śledzenia. Przełącznik został odwołany przez prezydenta FIA Mohammeda Bena Sulayema.
Ben Sulayem od dawna chce, aby F1 przełączył się na prostsze i tańsze silniki, gdy tylko możliwe, z propozycją na stole, aby przejść do 2,4-litrowego V8 z mniejszym elementem hybrydowym i zrównoważonym paliwem.
Push pojawia się, gdy FIA pozostaje zaniepokojony wysokimi kosztami, złożonością i wagą silników nadchodzących w przyszłym roku, które mają prawie 50/50 podział między energią spalinową a energią elektryczną.
Po zlecenie spotkania ze wszystkimi producentami OEM jednostek energetycznych zaangażowanych w Grand Prix Bahrajnu w kwietniu Ben Sulayem zorganizował spotkanie kontrolne W czwartek 11 września w Londynie w celu omówienia kolejnych kroków, ale Motorsport.com rozumie, że prezydent FIA wysłał teraz list do producentów zwołanych na spotkanie z powodu braku poparcia dla jego pchania w 2029 roku.
Rozumie się, że producenci nie są przeciwni idei przeniesienia się do silników V8 w perspektywie długoterminowej, ale kilka stron zastanawiało się, dlaczego musieliby popełnić kolejną dużą inwestycję, tak wkrótce po niezwykle drogich przepisach z 2026 r., Które jeszcze nie zostały wprowadzone.
Zgodnie z obecnymi umowami zarządzania jednostkami energetycznymi F1, co najmniej czterech z pięciu producentów musiałoby być na pokładzie, aby dokonać drastycznych zmian przed końcem cyklu zasad 2026-2030, a Audi i Honda uważali się za wśród producentów OEM przeciwko wczesnej zmianie.
„Dla nas dzieje się V8” – powiedział Ben Sulayem na ten temat w lipcowej brytyjskiej Grand Prix. „Z zespołami jestem teraz bardzo optymistą, cieszę się z tego. FOM (zarządzanie Formuły 1) wspierają, zespoły zdają sobie sprawę, że to właściwy sposób.

Mohammed Jestem nawadniany, prezydent, Fia
Zdjęcie: Zak Mauger / Motorsport Images
„Musimy to zrobić wkrótce. Potrzebujesz trzech lat, więc mam nadzieję, że do 2029 roku mamy coś tam, ale paliwo jest również bardzo drogie i musimy być bardzo ostrożni”.
Uważa się, że odrębne rozmowy na temat łagodzenia wzrostu kosztów paliwa z powodu przejścia na zrównoważone paliwa w przyszłym roku.
Skontaktowano się z FIA w sprawie komentarza.
W tym artykule
Być pierwszym, który poznał i subskrybuj aktualizacje wiadomości e-mail w czasie rzeczywistym na te tematy