Rachel Reeves„Ostatni nalot podatkowy wejdzie w życie w zaledwie dniach wpływających na miliony użytkowników dróg. Od 1 kwietnia 2025 r. Kierowcy zostaną uderzone w nowe zmiany podatku od samochodu – wielu zostało ogłoszonych przez kanclerza w październikowym oświadczeniu jesiennym.

Podsumowanie akcyzowe (VED) wzrośnie W przypadku samochodów, furgonetek i motocykli – chociaż wykluczy stawki za pierwsze rok dla samochodów. Właściciele pojazdów elektrycznych również będą musieli zapłacić po raz pierwszy. Zostanie zwiększony zgodnie z inflacją RPI.

Modele zarejestrowane w latach 2001–2017 będą miały wpływ bardziej dramatycznie w ramach nowego Podmiot akcyzowy (VED) wędrówka.

Samochody wyprodukowane w okresie 16 lat są obciążone na podstawie tego, ile modeli zanieczyszczeń emitują zamiast zryczałtowanej opłaty. Kierowcy są umieszczani w pasmach opartych na poziomach emisji, a koszty znacznie się różnią.

Richard Evans, rzecznik WebuyanyCar, ujawnił, że prawie to Można wpłynąć na 20 milionów samochodów przez zmianę.

Powiedział: „Od kwietnia 2025 r. Oczekuje się, że podatek drogowy wzrośnie dla każdego pojazdu. Celem jest zachęcanie do większej liczby pojazdów o niższej emisji i elektrycznej na drodze”.

Dodał: „Dodatkowo, w przypadku pojazdów przed 2017 r. Działających na oleju napędowym lub benzynie i emitującym ponad 76 g/km CO2, Podatek pierwszego roku będzie się podwoić w porównaniu z bieżącą stawką. Podejmowanie kroków w kierunku bardziej ekologicznej drogi można zobaczyć tylko pozytywnie, a gdy pojazdy elektryczne stają się coraz bardziej popularne wśród nabywców samochodów, zapewniając 21,6% udziału w rynku, ogłoszenia budżetowe nie będą dla wielu zaskoczeniem.

„W przypadku osób z pojazdami wyprodukowanymi przed 2017 r., Które mogą być dotknięte podwyżkami podatków drogowych, może być czas rozważenia zamiany samochodu na nowy, bardziej przyjazny dla środowiska model. „

Kanclerz mógł również ogłosić zmiany w drogim suplemencie samochodowym (ECS) w oświadczeniu wiosennym. ECS kosztuje 410 GBP w ciągu pierwszych pięciu lat i jest wypłacany przez właścicieli pojazdów z ceną katalogową ponad 40 000 GBP.

Pojazdy elektryczne (EV) będą nie bądź już zwolniony z VED. EV zarejestrowane po 1 kwietnia będą odpowiedzialne za stawkę pierwszego roku w wysokości 10 £ do 2029 r., Ale osoby kosztujące ponad 40 000 funtów będą musiały zapłacić „drogie suplement samochodowy” lub podatek od luksusowego samochodu, który wynosi 425 GBP rocznie.

EVS zarejestrowane między 1 kwietnia 2017 r. Do 31 marca 2025 r. Będą teraz podlegać tej samej standardowej stawce podatku drogowego (195 GBP rocznie) co inni kierowcy.

Samochody emitujące od 1-50 g/km CO2, które obejmują większość hybryd plug-in, wzrosną ich rachunki podatkowe w pierwszym roku do 110 GBP. Wcześniej hybrydy w tym zespole nie wypłacały VED w pierwszym roku, podczas gdy samochody benzynowe i wysokoprężne płaciły 10 funtów.

Nowe samochody emitujące od 51-75 g/km CO2 wzrosną podatek od samochodu z 30 £ (lub 20 £ za hybrydy) do 135 £.

Stawki pierwszego roku (Latarnia morska) z PRZEZ będzie się różnić w zależności od dwutlenku węgla (CO2) Emisje pojazdu. Samochody produkujące nie emisje zapłacą 10 GBP za pierwszy rok, a następnie standardowa stawka 195 GBP z drugiego roku. Oznacza to właściciele samochodów emitujących Większość zanieczyszczeń może zapłacić do 5 490 £.

Source link