Brent może stać się pierwszą radą w Wielkiej Brytanii, która zakaże rowerów Lime, po tym jak lokalny radny zobowiązał się zająć się rosnącymi uciążliwościami, jakie rowery wypożyczane w dzielnicy powodują.
Muhammed Butt, lider Partii Pracy w radzie Brent, obiecał zakazać działalności Lime Bikes do 31 października, jeśli firma nie zgodzi się na listę żądań.
Lista obejmuje wprowadzenie specjalnych miejsc parkingowych dla rowerów, środków umożliwiających usuwanie nieprawidłowo zaparkowanych lub porzuconych rowerów oraz większych kar dla użytkowników, którzy nie zostawią swoich rowerów w odpowiednim miejscu.
Firma wynajmująca rowery elektryczne stała się niezwykle popularna w stolicy, a spośród 30 000 rowerów do wynajęcia na ulicach miasta Lime jest właścicielem i operatorem większości z nich. Wiele osób korzysta z nich, aby dojechać do pracy i wrócić z niej, a także w celach bardziej rekreacyjnych.
Lime działa w ponad 230 miastach na całym świecie, a obecnie jego siedziba mieści się w kalifornijskim mieście San Francisco.
Rosnąca popularność firmy frustruje również inne dzielnice. Kilka rad już zatwierdziło wyznaczone w dzielnicach miejsca parkingowe dla rowerów elektrycznych z powodu skarg na ich pozostawianie na drogach.
Wiele organizacji charytatywnych pomagających osobom niepełnosprawnym i niedowidzącym twierdzi, że rowery zmniejszają dostępność londyńskich chodników.
Muhammed Butt powiedział BBC na początku tego miesiąca: „Coś musi się zmienić, ponieważ obecna sytuacja jest nie do utrzymania i pozostawia niesmak.
„Rada otrzymuje powtarzające się, regularne skargi na rowery pozostawiane na ścieżkach i drogach w chaotyczny sposób.
„To wywiera niemożliwą do utrzymania presję na pracowników rady, którzy spędzają czas na sprzątaniu po Lime”.
Mieszkańcy Brent są coraz bardziej zirytowani rowerami porzuconymi wszędzie. Pat, który ma 86 lat, niedawno powiedział The Guardian: „Chcę, żeby je zgarnąć i zmiażdżyć”.
„Życie jest wystarczająco złe, gdy się starzejesz i nie jesteś zbyt pewny na nogach bez tych rowerów na swojej drodze. Dobrze, że się ich pozbyłeś.”
Radny Muhammed Butt chce również, aby grzywny, które Lime pobiera od użytkowników, którzy zostawiają rowery w niebezpiecznych miejscach, były płacone lokalnej radzie. Aby działać jako większy środek odstraszający, chciałby, aby obecna grzywna w wysokości 10 funtów w aplikacji wzrosła do poziomu 130 funtów, które kierowcy płacą za parkowanie w niewłaściwym miejscu.
Rzecznik prasowy Lime odpowiedział: „Jesteśmy dumni, że przez ostatnie sześć lat współpracowaliśmy z naszymi partnerami radami w celu zbudowania bezpiecznej i niezawodnej usługi współdzielenia rowerów elektrycznych w całym Londynie.
Firma stwierdziła, że potrzebuje „zbudowania funkcjonalnej sieci miejsc parkingowych”, zanim będzie mogła egzekwować obowiązkowe miejsca parkingowe dla swoich rowerów elektrycznych.
Dodali: „Chcemy współpracować z radą, aby rozwiązać te problemy. Zakaz rowerów nikomu nie pomoże, gdy pracujemy nad naszymi ambitnymi celami dotyczącymi aktywnego podróżowania i klimatu”.