Ponowne wejście Ram Trucks do serii ciężarówek NASCAR stało się oficjalne w niedzielę. A jego ogłoszenie było ciężkie dla hiperboli i światła na szczegółach.
Marka Stellantis powróci do serii ciężarówek w następnym sezonie po tym, jak Dodge był ostoją w serii NASCAR na trzecim poziomie od momentu powstania w połowie lat 90. Ostatni sezon Dodge w serii Cup nastąpił w 2012 roku, kiedy Brad Keselowski zdobył tytuł dla Team Penske w ładowarce, a ciężarówka RAM była ostatnio prowadzona w serii ciężarówek w 2013 roku.
Reklama
Ram ogłosił przed niedzielnym wyścigiem Serii Pucharu w Michigan, ale ogłoszenie to nie obejmowało żadnych drużyn ani kierowców na następny sezon. Obejmowało to jednak ten Whopper z cytatu dyrektora generalnego RAM Tima Kuniskis.
„Naszym celem jest wzięcie 20 milionów (zapalonych fanów NASCAR) i przekształcenie go w 80 lub 100 milionów” – powiedział. „Mamy plan. Wiemy, jak to zrobić. Myślimy, że mamy drogę do tego. Myślimy, że ludzie spodoba się tak, jak to robimy, ponieważ będzie fajnie. Nie będzie jeszcze gotowa podzielić się z tobą wszystkimi szczegółami, ale powiedziałem ci, że dzieło eksperymentalne będzie trochę trochę z tego, jak to robimy.
Na wypadek, gdybyś zastanawiał się, przeciętna cotygodniowa publiczność telewizyjna w serii Cup wynosiła 2,9 miliona ludzi w 2024 r. – lub, jeśli wolisz, około 17,1 miliona mniej osób niż liczba zapalonych fanów, których cytował Kuniskis.
Ale nawet czterokrotne oglądanie serii Pucharu NASCAR do 12 milionów byłoby jednym z największych zwrotów publiczności we współczesnej amerykańskiej historii sportu. I, cóż, szanse są całkiem ułożone w stosunku do jednego producenta ciężarówki. Zwłaszcza z liczbą ciężarówek, które Ram spodziewa się wystąpić w 2026 roku. Kuniskis powiedział, że marka chce mieć cztery do sześciu ciężarówek na boisku w następnym sezonie – choć zauważyło, że nikt nie został zamknięty przed ogłoszeniem, aby zostać zaprezentowanym jako pierwszym partnerem Ram.
Reklama
Mówi się, że jednym z kierowców Ram ma ciężarówkę na następny sezon, jest Garrett Mitchell. Znacznie bardziej znany jako YouTuber Cleetus McFarland, 30 -letni Mitchell, rozpoczął się w serii ARCA w 2025 roku. Ma ponad 4 miliony obserwujących na swojej stronie YouTube i powody, dla których wielu z nich nie jest już stałymi fanami NASCAR.
Jeśli Mitchell przejdzie w ciężarówce RAM i odniesie sukces, z pewnością mógłby zwiększyć serię ciężarówek. Ale bez wielu szczegółów – lub nawet potwierdzonej jazdy – jest o wiele za wcześnie na prognozy lub proklamacje.
Powrót Ram jest jednak chwilą, która minęła ponad 20 lat w tworzeniu NASCAR. Chociaż marka ciężarówek nie jest tak naprawdę nowa w NASCAR, Ram jest pierwszą od czasu Toyota w 2004 roku, która dołączyła do NASCAR. Odkąd Dodge opuścił NASCAR w 2013 roku, Chevrolet, Ford i Toyota byli jedynymi trzema producentami z trzech najlepszych serii NASCAR.
Czy czwarty producent dołączy do serii Pucharu w najbliższym czasie? NASCAR od lat powiedział, że rozmawiał z innymi producentami samochodów, ale nic nie przyszło z tych dyskusji.
Reklama
Niedziela, ten żywopłot trwał. Wiceprezydent NASCAR John Probst powiedział Sports Business Journal że organ sankcjonujący był „bardzo blisko” z nowym producentem, a jednocześnie powiedział, że producent jeszcze nie podjął decyzji. Wreszcie dodanie, że producent czwartej serii Cup byłby wielką wygraną dla NASCAR. Jeśli i kiedy to się stanie.
„Nie chcę sami sami, ale powiedziałbym, że jesteśmy bardzo blisko z nimi; Lekko – powiedział Probst. „Wymaga to wielu badań i zatwierdzeń na najwyższych poziomach i jesteśmy teraz pewni, że podoba nam się pozycja i uważamy, że jesteśmy całkiem niezłą inwestycją dla OEM”.