Majorka stoi w obliczu tego, co nazwano ”Kryzys gościnności„, Podobnie jak kryzys finansowy w 2007 r. Miguel Carrió, prezes Stowarzyszenia Restaurantów Paseo Mallorca Palma, powiedział, że chociaż„ Palma jest pełna ”, odwiedzający decydują się na wydawanie pieniędzy na inaczej, jeśli chodzi o jedzenie i napoje.
Od czerwca ubiegłego roku oświadczenia z Balearska wyspa Sektor restauracji konsekwentnie podkreśla kryzys. W zeszłym miesiącu prezes Caeb Restaurants Association, Juanmi Ferrer, powiedział, że „nie mieliśmy tak złego lata od pandemii”. Podczas gdy przyznał, że w drugiej połowie lipca nastąpił wzrost działalności Przychody wciąż spadły w zeszłym roku. „Widzisz turystów przebywających w czterogwiazdkowych hotele Za 300 € za noc – powiedział pan Carrió. „Ale nie idą do barów lub restauracje. „
Zamiast tego turyści rutynowo zmierzają do lokalnych supermarkety i przygotowana sekcja żywności.
„Biorą bochenek chleba i kawałek pizzy do jedzenia w swoich pokojach” – kontynuował prezydent.
„Rodziny nie mają 3000 € na wakacje. Samolot Bilety kosztują 1000 €; W hotelu jest kolejne 200 € na noc. Ile kosztuje tygodniowe wakacje w Majorce? 5000 €? Jeśli rachunek za czteroosobowy stół wynosi 200 euro, wiele osób woli pakować swoje tupperware, aby udać się na plażę. ”
Podczas gdy duże korporacje będą mogły podłączyć lukę z niezbędnymi zasobami, pan Carrió powiedział, że małe firmy na Wyspach Wakacyjnych stracą.
„Mała kawiarnia prowadzona przez małżeństwa z jednym pracownikiem lub ktoś, kto kupuje ciężarówkę z jedzeniem i płaci 5000 euro jako osoba samozatrudniona, nabiera dużego ryzyka”-powiedział.
Ta wiadomość pojawia się, gdy firmy plażowe widziały 20% zrzucania przychodów Według lokalnych władz turyści porzucają popularne hotspoty. Dane z lipca w porównaniu z poprzednim rokiem są zaskakujące i to jest obwinianie się za rosnące koszty przelotu i hotelu Przez Stowarzyszenie Usług Tymczasowych koncesji i operacji w dziedzinie publicznej morskiej-przedsiębiorczości Majorki (Adopuma).
Prezydent Adopuma Onofre Fornés dodał, że „nieodpowiedzialne negatywne przesłania przeciwko turystyce” są „szkodliwe” postrzeganie Majorki jako miejsca na wakacje i ma bezpośredni wpływ na dochody sektora.