Sadiq Khan planuje zakazać ruchu na londyńskiej Ulica Oxfordzkasześć lat po tym, jak poprzednia próba takiego działania została zablokowana, mimo ostrzeżeń, że może to sprawić, że ulica będzie mniej bezpieczna.

Krytycy twierdzą, że plany te, będące częścią szerszego projektu rewitalizacji wspieranego przez rząd, zamienią kultową ulicę handlową w „strefę zakazaną”.

Stowarzyszenie Marylebone, które w 2018 r. prowadziło kampanię przeciwko temu projektowi, stwierdziło, że istnieje ryzyko, iż ulica stanie się bardziej niebezpieczna, ponieważ „w ciągu dnia jest tam zupełnie inaczej”.

W ostatnich latach na ulicach doszło do kilku incydentów napadów rabunkowych i przemocy, w tym: śmiertelne pchnięcie nożem Stephena Dempseya w 2021 r.

Wicepremier Angela Raynor poparł plany mające na celu ulepszenie doświadczeń turystów i klientów w jednej z najbardziej ruchliwych dzielnic handlowych na świecie.

Obszar ten zmagał się z odbudową po szkodach wyrządzonych podczas pandemii, a kilka znanych marek, takich jak Debenhamy I Dom Frasera zamykając swoje flagowe sklepy na ulicy i zastępując je mniej znanymi markami.

Przemawiając na przyjęciu zamykającym London Fashion Week, pan Khan powiedział: „Oxford Street kiedyś była klejnotem w koronie brytyjskiego sektora handlu detalicznego, ale nie ma wątpliwości, że w ciągu ostatniej dekady bardzo ucierpiała.

„Jestem podekscytowany współpracą z nowym rządem oraz lokalnymi sprzedawcami detalicznymi i przedsiębiorstwami w zakresie realizacji planów, które pomogą przywrócić dawną świetność tej słynnej części stolicy, a jednocześnie stworzą nowe miejsca pracy i zapewnią dobrobyt gospodarczy stolicy i kraju.

„Chcę, aby Oxford Street ponownie stała się wiodącym miejscem handlu detalicznego na świecie.

„Przemiana Oxford Street będzie wiodącym przykładem tego, jak wspólnie – z ratuszem i nowym rządem – możemy zbudować lepszą Londyn „dla każdego.”

Obecnie od poniedziałku do soboty ruch na ulicy ograniczony jest do autobusów, rowerów i taksówek pomiędzy Great Portland Street i Portman Street.

Steve McNamara ze Stowarzyszenia Licencjonowanych Kierowców Taksówek powiedział: Telegraf:„Moi członkowie stracili całe zaufanie do policji”.

Twierdził, że ekskluzywne sklepy, takie jak Selfridges i John Lewis, należą do najbardziej ruchliwych w Londynie i że plany pana Khana ignorują potrzeby związane z dostępnością dla bezbronnych mieszkańców Londynu, którzy są zależni od transportu publicznego.

Ostatnia propozycja pana Khana zakłada, że ​​zwróci się on o pozwolenie do Angela Rayner w swojej drugorzędnej roli Sekretarza Stanu ds. Mieszkalnictwa, Społeczności i Samorządu Lokalnego.

Pani Rayner wyraziła swoje poparcie dla planów, mówiąc: „Oxford Street jest znanym na całym świecie miejscem zakupów i chcemy, aby tak pozostało.

„Współpracując z burmistrzem i lokalnymi liderami, możemy zapewnić projektowi potrzebne wsparcie.

„Ten plan rewitalizacji Oxford Street będzie motorem wzrostu poprzez tworzenie nowych miejsc pracy, generowanie aktywności gospodarczej i zapewnienie tak bardzo potrzebnego impulsu dla nocnej gospodarki Londynu”.

Westminster Szef Rady Miasta Stuart Love powiedział, że władze współpracowały z przedsiębiorstwami i mieszkańcami ulicy w celu opracowania planów jej rewitalizacji bez konieczności tworzenia strefy dla pieszych.

Powiedział: „Najnowsza propozycja burmistrza Londynu dotycząca strefy dla pieszych została nam przedstawiona dopiero w zeszły czwartek.

„Ważne będzie uzyskanie dalszych szczegółów na temat planów, w tym tego, ile czasu może zająć ich realizacja i w jaki sposób zostaną uwzględnione obawy lokalnych mieszkańców i użytkowników ulicy.

„Będziemy chcieli wiedzieć, jakie korzyści przyniosą im wszelkie propozycje, zwłaszcza biorąc pod uwagę praktyczne wyzwania, jakie przekształcenie strefy dla pieszych może nieść dla szerszego obszaru”.

Source link