CHARLOTTE, NC (AP) – sędzia federalny wezwał NASCAR i dwa jego zespoły, w tym jeden należący do emerytowanego NBA Great Michael Jordan, do rozstrzygnięcia coraz bardziej przykrywej walki prawnej, która rozlała napięte argumenty podczas rozprawy we wtorek.
Sędzia okręgu USA Kenneth Bell z zachodniej dzielnicy Karoliny Północnej grillował zarówno NASCAR, jak i drużyny-23xi Racing, który jest własnością Jordana i trzykrotnego zwycięzcy Daytona 500 Denny’ego Hamlina, oraz Front Row Motorsports, należących do przedsiębiorcy Boba Jenkinsa Bitwa antymonopolowa Od miesięcy pojawiło się w serii samochodów magazynowych.
Reklama
„W tym przypadku trudno jest wyobrazić sobie zwycięzcę, jeśli trafia to na matę – lub do flagi” – powiedział Bell. „Przeraża mnie śmierć, aby zastanowić się, co to wszystko kosztuje”.
23xi i pierwszy rząd były jedynymi dwiema organizacjami, które odmówiły podpisania oferty Take-It-I-Leave-IT z NASCAR we wrześniu ubiegłego roku na nową umowę czarterową. Czartery są wersją modelu franczyzowego NASCAR, a każda czarter gwarantuje wejście do wyścigów lukratywnych serii CUP i stabilnym strumieniem przychodów; 13 innych drużyn podpisało umowy zeszłej jesieni, a niektórzy twierdzą, że nie mieli wyboru.
Prawie dwugodzinne przesłuchanie było na zespoły prośba o wyrzucenie NASCAR SUITUSktóry oskarża Jordan Business Manager Curtis Polk „umyślnie” naruszenia przepisów antymonopolowych poprzez organizowanie antykonkurencyjnego zbiorowego postępowania w negocjacjach. NASCAR powiedział, że w odkryciu dowiedział się, że Polk w wiadomościach wśród 15 zespołów próbował stworzyć operację typu „kartelowego”, która obejmowałaby groźby bojkotowania i odmowę indywidualnego negocjacji.
Jeden z prawników NASCAR przytoczył nawet cytat Benjamina Franklin Polk rzekomo wysłany do 15 organizacji, które czytają: „Wszyscy musimy się razem zawiesić, a także z pewnością wszyscy będziemy zawiesić osobno”.
Reklama
Jeffrey Kessler, adwokat reprezentujący zespoły, był rozgniewany objawieniem w otwartym sądzie, twierdząc, że są uprzywilejowane informacje ujawnione tylko w odkryciu. Kessler nie argumentował również, że żadne z roszczeń NASCAR w liczniku nie udowodniło, że Polk lub sojusz Race Team Sojusz podczas procesu negocjacji czarterowej.
„NASCAR wie, że nie ma obrony przed sprawą monopolizacji, więc opracowali to twierdzenie o wspólnych negocjacjach, na które zgodzili się, nigdy nie sprzeciwiali się, a teraz nagle jest to naruszenie antymonopolowego”, powiedział Kessler poza sądem. „To absolutnie nie ma sensu. Nie pomoże im oderwać się od monopolizji, którą wyrządził na tym rynku i wyrządził sobie szkodę”.
Dodał, że „ataki” na Polk były „fałszywe, bezpodstawne i szczerze mówiąc pod godnością mojego przeciwnika, aby nawet tego rodzaju komentarze, o których powinien wiedzieć lepiej”.
Adwokaci NASCAR powiedzieli, że Polk niewłaściwie próbował wywierać presję na wszystkie 15 zespołów, które obejmują RTA, aby wspólnie stać w negocjacjach i zachęcały do bojkotowania wyścigów kwalifikujących się do serii Daytona 500. NASCAR, powiedzieli, że poważnie podjął zagrożenie, ponieważ zespoły wcześniej zbojkowali zaplanowane spotkanie z wymeldami serialnymi.
Reklama
„NASCAR wiedział, że następnym krokiem było to, że mogli bojkotować wyścig, co było zagrożeniem, które musieli potraktować poważnie”, powiedział adwokat Lawrence Buterman w imieniu NASCAR.
Kessler powiedział, że przed sądem oba zespoły są otwarte na rozmowy rozliczeniowe, ale zauważył, że NASCAR powiedział, że nie renegocjuje czarterów. Adwokaci NASCAR odmówili komentarza po przesłuchaniu.
Bell nie wskazał, kiedy będzie rządzi, poza tym, że szybko zdecyduje.
Wstępny stan nakazu
Kessler powiedział, że złoży apelację do końca tygodnia po Federalny panel apelacyjny z trzema sędziami Odrzucił wstępny nakaz, który wymagał od NASCAR uznania 23xi i pierwszego rzędu jako czarterowanymi drużynami podczas rozwiązywania walki sądowej.
Reklama
Kessler chce, aby problem wysłuchał pełnego sądu apelacyjnego. Nakaz nie ma wpływu na zalety sprawy, która ma zostać na rozprawie w grudniu. Najwcześniejszy NASCAR może traktować zespoły jako niezbędne, jest tydzień po terminie odwołania, pod warunkiem, że nie ma oczekujących odwołania lub za każdym razem, gdy proces odwołania został wyczerpany.
Co tydzień znajduje się 36 samochodów czarterowych na polu 40 samochodów. Gdyby 23xi i pierwszy rząd nie zostaną uznane za czarterowane, ich sześć samochodów musiałoby konkurować jako „otwarte” zespoły – co oznacza, że będą musiały co tydzień kwalifikować się do prędkości, aby wyścig i otrzymaliby ułamek pieniędzy gwarantowanych dla drużyn czarterowych.
Problemy z odkryciem
Niektóre argumenty we wtorek koncentrowały się na Jonathan Marshall, dyrektorze wykonawczym RTA. NASCAR zażądał wiadomości tekstowych i e -maili od Marshall i twierdzi, że otrzymał około 100 tekstów i ponad 55 000 stron e -maili.
Reklama
NASCAR chce wszystkich tekstów między Marshallem a 55 osób od 2020 do 2024 r., Które zawierają określone wyszukiwane hasła. Adwokaci RTA powiedzieli, że obejmuje ponad 3000 SMS -ów, z których niektóre są uprzywilejowane, a niektóre „usunięto do oszczędzania pamięci lub już ich nie potrzebował”.
Problem ten zostanie usłyszany podczas przesłuchania w najbliższy wtorek przed Bell.
___
AP Auto Racing: https://apnews.com/hub/auto-Racing