Sędzia federalny odrzucił wniosek 23XI Racing i Front Row Motorsports o wydanie nakazu wstępnego w pozwie przeciwko NASCAR.
Obydwa zespoły złożyły pozew przeciwko NASCAR w związku z umową czarterową, którą NASCAR zaoferował swoim zespołom. Osiem z 10 franczyzowych drużyn biorących udział w Cup Series podpisało umowę, podczas gdy 23XI i FRM nie. Następnie oba zespoły złożyły pozew antymonopolowy przeciwko NASCAR, oskarżając organ nakładający sankcje o monopolistyczne praktyki biznesowe.
Zespoły zwróciły się o wydanie nakazu, aby mogły ścigać się samochodami czarterowymi w 2025 r., w miarę kontynuowania pozwu. Samochody czarterowane mają gwarancję miejsca w każdym wyścigu i otrzymują większą część budżetu niż samochody otwarte.
„W tej chwili powodowie nie sprostali swojemu ciężarowi wymaganemu do wydania wstępnego nakazu sądowego” – powiedział sędzia okręgowy USA Frank Whitney. „W przypadku zmiany okoliczności Powodowie mogą złożyć ponowny wniosek o wydanie nakazu wstępnego. Dlatego też Sąd bez uszczerbku oddalił wniosek Powoda. Jednakże Trybunał zamierza przypisać tę sprawę do przyspieszonej ścieżki zgodnie z postanowieniami stałymi Trybunału.”
Ponieważ wniosek został odrzucony bez zastrzeżeń, zespoły będą miały możliwość odwołania się od wyroku. W ramach argumentacji za nakazem 23XI, zespół należący do Michaela Jordana i kierowcy Cup Series Denny’ego Hamlina, powiedział w poniedziałek, że kierowca Tyler Reddick i sponsorzy zespołów mogliby swobodnie odejść, gdyby zespół nie miał czarterów. Reddick jest jednym z czterech kierowców ścigających się w niedzielę o tytuł Cup Series.
Zarówno Front Row, jak i 23XI wystawiają po dwa wyczarterowane samochody w serii Cup. Obydwa zespoły planowały rozszerzenie działalności do trzech samochodów po zamknięciu Stewart-Haas Racing, ale nie jest jasne, co stanie się z ich zakupem każdego z czarterów SHR, które chcą nabyć. NASCAR publicznie oświadczył, że w 2025 r. planuje eksploatować 32 wyczarterowane samochody zamiast 36, które były objęte pierwotną umową.
Jeśli zespoły nie odwołają się od wyroku lub odwołanie zakończy się niepowodzeniem, nie jest jasne, jakie są ich perspektywy na rok 2025, jeśli nie dojdzie do porozumienia między nimi a NASCAR, które pozwoli im występować jako zespoły czarterowane.
NASCAR i jego zespoły zgodziły się na system czarterowy w 2016 roku, aby zespoły miały wartość franczyzową. Przed czarterami zespoły, które się zamknęły, nie miały żadnej wartości, a jedynie części i elementy do sprzedania innym zespołom i potencjalnym nabywcom. Dzięki czarterowi zespół, który chce zmniejszyć liczebność ligi lub całkowicie wycofać się z Cup Series, może otrzymać miliony od innego zespołu za gwarantowane miejsce w każdym wyścigu.
W 2023 roku Live Fast Motorsports podobno sprzedał swój czarter firmie Spire Motorsports za około 40 milionów dolarów po zakupie czarteru za ułamek tej ceny dwa lata wcześniej.