Dzieli się w chińskim łańcuchu herbaty z bąbelkami z większą liczbą gniazd niż Starbucks I McDonald’s wzrosły w debiucie na giełdzie w Hongkongu. Mixue Ice Cream i herbata ma ponad 45 000 sklepów Chiny i 11 innych krajów i zebrało 352 miliony funtów w pierwszej ofercie publicznej w poniedziałek.
Akcje w spółce wzrosły o ponad 47% po tym, jak 17 milionów zostało sprzedanych po stałej cenie 20,59 GBP. Chiny stoi w obliczu trudności ekonomicznych, a przystępne ceny Mixue, podobno sprzedając lody i napoje za średnio sześć chińskich juanów (0,65 £), co jest popularną opcją dla wielu. Ernan Cui, analityk firmy badawczej z Pekin powiedział The Wall Street Journal że łańcuch staje się coraz bardziej popularny, ponieważ „ludzie ścigają bardziej opłacalne produkty”.
Longdley Zephirin, dyrektor i analityk z Zephirin Group, powiedział, że debiut spółki na giełdzie w Hongkongu pokazuje, że „inwestorzy ponownie rozgrzewają się do rynku herbaty bąbelkowej”.
Globalny rynek herbaty bąbelkowej został wyceniony przez analityków za ponad 2 miliard funtów w 2024 r. I oczekuje się, że wzrośnie do prawie 3,8 miliarda funtów do 2032 roku.
Mixue został założony w 1997 roku przez Zhang Hongchao po otwarciu ogolonego stoiska lodowego w środkowej części Chiny.
Łańcuch ma rozpoznawalną maskotkę, króla śniegu i chwytliwą melodię motywu, która gra w pętli w swoich sklepach.
Prawie wszystkie sklepy Mixue są prowadzone przez franczyzy.
Pomimo tego, że ma już więcej sklepów niż my, giganci McDonald’s (ponad 43 000) i Starbucks (Około 40 000), firma twierdzi, że planuje kontynuować rozwój.
Większość sklepów Mixue znajduje się na kontynencie Chiny Ale w krajach są też sklepy, w tym Indonezja, Wietnam, Malezja, Korea Południowa i Australia.
Herbata Bubble, która pochodzi z Tajwanu, stała się coraz powszechniejszym widokiem na brytyjskich ulicach w ostatnich latach.
Jest to zimny napój zwykle wykonany z czarnej herbaty, mleka, cukru i słynnych bąbelków, które są perłami tapioka.