Ostatni ocalały pilot, który walczył w bitwie o Wielką Brytanię, kapitan grupy John „Paddy” Hemingway, zmarł w wieku 105 lat.
Urodzony w Dublinie w 1919 r. Hemingway zaciągnął się do RAF w 1938 r. I wkrótce stał się jednym z młodych pilotów, którzy walczyli w bitwie o Francję.
Dwa lata później był jednym z mężczyzn znanych jako „nieliczni”, wymyślony przez Winstona Churchilla, aby opisać brytyjską bitwę o Wielką Brytanię.
Premier Sir Keir Starmer Powiedział, że zasmucono go, słysząc o śmierci pana Hemingwaya, dodając: „Osiemdziesiąt lat temu odwaga i determinacja Paddy i wszyscy nasi dzielni piloci RAF pomogli zakończyć drugą wojnę światową”.
„Nieustraszony przeleciali nad terytorium wroga, aby chronić Wielką Brytanię i jej sojuszników, ryzykując ich życie”.
„Nigdy nie uważał się za bohatera i często nazywał się„ szczęśliwym Irlandczykiem ”, człowieka po prostu wykonującym swoją pracę, jak wielu innych jego pokolenia”.
„Mimo swojej ofiary opowiadał historie o radosnych wspomnieniach i chwilach, które dzielił ze swoimi rówieśnikami, z których wielu nigdy nie wróciło do domu”.
„Ich poczucie obowiązku i służby zabezpieczyły naszą wolność i nigdy ich nie zapomniemy”.
Sekretarz obrony John Healey powiedział: „Paddy pochodzi z pokolenia, które rozumiał znaczenie wolności i poświęcił tak wiele, aby ją osiągnąć”.
„Ostatnia znana bitwa o Wielką Brytanię, ucieleśniał głęboką odwagę tego niesamowitego pokolenia”.
W 1940 r. Pan Hemingway został nagrany jako zniszczenie niemieckiego samolotu, a następnego dnia powalił niemiecki samolot Luftwaffe, ale jego wojownik huraganu został uderzony przez pożar przeciwlotniczy i musiał zrobić przymusowe lądowanie.
Następnie stał się jednym z członków pierwszej linii reakcji 11 grupy na codzienne ataki niemieckiego samolotu, które były znane jako Bitwa o Wielką Brytanię.
Dziennik Hemingwaya rejestruje do pięciu codziennych rzeczy On i inni piloci podjęli w obronie Wielkiej Brytanii.
W sierpniu 1940 r., Wśród intensywnych walk psów, został zmuszony do dwukrotnego ratowania ze swoich huraganów, lądując raz na morzu u wybrzeży Essex, a drugi czas na bagnach.
1 lipca 1941 r. Otrzymał go wybitnego Krzyża Latającego (DFC), a we wrześniu tego roku został wspomniany w wysyłkach starszych oficerów.
Pan Hemingway służył jako kontroler wojownika lotniczego podczas operacji D-Day, aw 1945 r. Dołączył do śródziemnomorskich sił powietrznych z 324 skrzydłem.
Szef sztabu RAF Air Sir Rich Knighton przekazał kondolencje rodzinie i przyjaciołom Hemingwaya.
„Jestem wdzięczny, że mogłem się spotkać i spędzić z nim czas w Dublinie, ostatnio w styczniu tego roku” – powiedział. „Paddy był niesamowitą postacią, której historia życia ucieleśnia wszystko, co było i pozostaje świetne wśród królewskich sił powietrznych”.
Jego syn Brian powiedział The Daily Mail, jaką był „Forma walki” w swoim domu opieki w Dublinie w ostatnich latach.
„Nigdy nie czuł, że jest w nim coś wyjątkowego. Myślał, że wyjątkowymi są przyjaciele, którzy nigdy nie wrócili. A teraz wrócił ze swoją eskadrą” – powiedział.
„To bardzo smutne, ale jego życie jest zarówno celebrowane, jak i opłakiwane”.
Hemingway stacjonował we Włoszech pod koniec wojny i dowodził 43 eskadrą. W tym okresie został zmuszony do ratowania po raz czwarty.
Podczas ataku na siły wroga w pobliżu Ravenny w kwietniu 1945 r. Jego Spitfire wielokrotnie uderzono przez pożar przeciwlotniczy. Spadł na terytorium wroga i udało mu się skontaktować się z lokalnymi partyzantami, którzy pomogli mu wrócić do swojej eskadry. W 1966 r. Został oficerem dowodzącym RAF LeConfieldem i ostatecznie osiągnął stopień kapitana grupy.