Po Disneya sieci przestały działać pod koniec 30 października, teraz do tego wracają Telewizja YouTube. Po dwutygodniowej przerwie w dostawie prądu strony osiągnęły porozumienie w sprawie zakończenia sporu dotyczącego przewozu.
Od piątku pełna oferta kanałów Disneya powróci do YouTube TV. Sieci powinny powrócić w ciągu najbliższych 24 godzin, łącznie z nagraniami bibliotecznymi. Ponadto pełna oferta sportowa ESPN – w tym treści z aplikacji ESPN Unlimited uruchomionej na początku tego roku – zostanie udostępniona subskrybentom planu podstawowego YouTube TV bez dodatkowych kosztów do końca 2026 roku.
Reklama
SUBSKRYBUJ biuletyn On3 NIL i Sports Business
„Z radością informujemy, że osiągnęliśmy porozumienie z Disneyem, które zachowuje wartość naszych usług dla naszych abonentów i przyszłą elastyczność naszych ofert” – powiedział rzecznik YouTube TV w oświadczeniu dla On3. „Abonenci powinni zobaczyć kanały, w tym ABC, ESPN i FX, powracające do swoich usług w ciągu dnia, a także wszelkie nagrania, które znajdowały się wcześniej w ich bibliotece. Przepraszamy za zakłócenia i doceniamy cierpliwość naszych abonentów podczas negocjacji w ich imieniu.”
Disney wydał także oświadczenie w piątek po tej wiadomości. Firma potwierdziła, że pełna lista kanałów już wraca.
„W ramach nowej umowy pełny pakiet sieci i stacji Disneya – w tym ESPN i ABC – zaczął już być przywracany abonentom YouTube TV” – – czytamy w oświadczeniu.
Reklama
Spojrzenie na moment sporu YouTube TV–Disney
Umowa między YouTube TV a Disneyem miała wygasnąć 30 października o godzinie 23:59 czasu wschodniego. Tej nocy około godz. 23:27 czasu wschodniego, ESPN i reszta sieci Disneya pociemniała w serwisie. Brak porozumienia rozpoczął się po tym, jak obu stronom nie udało się osiągnąć porozumienia.
Awaria trwała przez 11. tydzień sezonu futbolu uniwersyteckiego i początek sezonu koszykówki w college’u. Spowodowało to również, że fani NFL opuścili dwa mecze Monday Night Football – Dallas Cowboys kontra Arizona Cardinals i Green Bay Packers kontra Philadelphia Eagles.
Jeśli zakłócenia będą trwały „przez dłuższy czas”, YouTube TV zaoferuje klientom kredyt w wysokości 20 dolarów. Oferta ta pojawiła się 9 listopada, a później usługa wysłała subskrybentom link umożliwiający skorzystanie z niej.
Reklama
Moment sporu przewozowego przypadł w ważnym momencie w kalendarzu ESPN. Oprócz Poniedziałkowy wieczór piłkarskimeczów NHL i harmonogramu futbolu uniwersyteckiego, NBA powiadomiło o tym tuż przed zakłóceniami. Koszykówka uniwersytecka oficjalnie rozpoczęła się 3 listopada rozgrywkami zarówno mężczyzn, jak i kobiet.
Awaria rozpoczęła się 30 października, dzień przed piątkową listą meczów futbolu uniwersyteckiego ESPN w 10. tygodniu. W notatce z 31 października skierowanej do pracowników Disneya, współprzewodniczący Disney Entertainment Alana Bergmana I Dana Waldena także prezes ESPN Jimmy’ego PitaroDisney poinformował, że YouTube TV wcześniej wycofał swoje sieci bez powiadomienia. Firma stwierdziła, że to pokazuje, że Google nie szukał „uczciwego porozumienia” w negocjacjach.
Ponad tydzień później w notatka dla pracowników Disneya 7 listopada, otrzymane przez On3, kierownictwo oświadczyło, że wskazało, że transakcja nie jest prawdopodobna przed 11. tygodniem futbolu uniwersyteckiego. Disney oskarżył także YouTube TV o to, że zdecydowała się nie „konkurować na równych warunkach”.
Następnie odpowiedziała YouTube TV. W oświadczeniu serwis wezwał Disneya do „wyciekania dokumentów do prasy, publicznych negocjacji za pośrednictwem płatnego talentu i fałszywego przedstawiania faktów, w tym dotyczących oferowanych przez nich umów i przypisywania sobie uznania za nasze propozycje produktów”.
Reklama
Impas przeszedł następnie w czwartek podczas wezwania Disneya do ogłoszenia wyników, pomimo doniesień o pewnym optymizmie. Podczas rozmowy dyrektor finansowy Disneya Hugh Johnsona stwierdził, że firma „gotowy do pracy tak długo, jak (YouTube TV tego chce).”, w miarę kontynuowania sporu.
Jak brak prądu wpłynął na oglądalność telewizji
ABC, w szczególności, dotarło do dominujący początek sezonu futbolu uniwersyteckiego. Sieć wyemitowała 22 z 25 najczęściej oglądanych gier roku. To prowadzi Gruzji zwycięstwo w dogrywce Tennessee w tygodniu 3.
Awaria trwała przez dwie soboty w futbolu uniwersyteckim, o czym poinformował ESPN Dzień gier akademickich dostępne bezpłatnie w aplikacji, a także Pata McAfee’ego Konto X. ESPN ogłosiło, że program z 10. tygodnia w wersji linearnej oglądało średnio 2,0 miliona widzów, a konto McAfee – kolejne 1,2 miliona unikalnych widzów. Program miał średnio 2,2 miliona widzów w 11. tygodniu i przyciągnął 1,2 miliona unikalnych użytkowników na koncie McAfee przed premierą BYU Na Technika Teksasu.
Reklama
Ogólnie rzecz biorąc, wydawało się, że miało to wpływ na oceny. Stacja ABC nadal była ogólnym liderem w tygodniu 10, oglądając ją 7,8 miliona widzów Floryda vs. Gruzja gra rywalizacyjna i Alabamy zdobyć LSU wyniosła średnio 7,5 miliona w 11. tygodniu. Jednak FOX prowadził w pierwszym oknie w obie soboty. Stan Ohio zdobyć Stan Penn przyciągał średnio 7,2 miliona widzów w 10. tygodniu. Indiany ekscytujący tydzień 11 w porównaniu z Nittany Lions również wyniósł średnio 6,03 miliona.
Ponadto mecz Monday Night Football pomiędzy drużynami Arizona Cardinals i Dallas Cowboys zgromadził w 9. tygodniu 16,2 miliona widzów. To mniej więcej o 20% spadek w porównaniu z zeszłorocznym meczem w 9. tygodniu pomiędzy Kansas City Chiefs i Tampa Bay Buccaneers. Mecz rozgrywany w 10. tygodniu, w którym Philadelphia Eagles pokonała Green Bay Packers, odbił się szerokim echem i oglądało go średnio 20,6 miliona widzów.
















