Można by zbudować szalony most o wartości 335 miliardów funtów, który miałby połączyć Wielką Brytanię i Irlandię.

Most na Morzu Irlandzkim, czasami nazywany Przeprawą Celtycką, to hipotetyczny most, który obejmowałby Morze Irlandzkie i łączył je Irlandia Północna do Wielkiej Brytanii.

Długość mostu będzie zależała od obranej trasy. Jedna trasa, znana jako trasa Galloway, przebiegałaby pomiędzy Portpatrick na południu Szkocja i Larne w Irlandii Północnej, w odległości 27 mil.

Drugą z tych dwóch tras była 20-kilometrowa trasa Kintyre, która ciągnęła się od górskiego półwyspu Kintyre do północno-wschodniego krańca hrabstwa Antrim.

Koncepcja irlandzkiego mostu morskiego była proponowana od wiktoriański Era. Do lutego 2020 r. urzędnicy brytyjskiego rządu rozpoczęli ustalanie możliwej trasy i rodzaju przejścia.

Narodowy zasugerował, że pomysł ten „byłby ogromnym impulsem dla gospodarek obu krajów, otwierając handel i umieszczając zaniedbaną daleko południowo-zachodnią Szkocję w centrum głównego szlaku”.

Stwierdzono jednak również, że w celu modernizacji połączeń drogowych i kolejowych, zwłaszcza po stronie szkockiej, konieczne będą ogromne inwestycje w infrastrukturę.

Komentatorzy sugerowali również, że taki most mógłby stworzyć „korytarz turystyczny” między Irlandią Północną a Szkocją, będąc opcją bardziej przyjazną dla środowiska niż loty.

Pełne studium wykonalności opublikowano w listopadzie 2021 r. Oszacowano, że most będzie kosztować 335 miliardów funtów, a tunel 209 miliardów funtów.

Z badania wynika, że ​​chociaż istnieje technologia umożliwiająca zbudowanie jednego i drugiego, każdy most byłby „mostem o najdłuższym przęśle zbudowanym do tej pory”, a tunel byłby „najdłuższym tunelem podmorskim, jaki kiedykolwiek zbudowano”.

Sir Peter Hendy stwierdził, że połączenie nie jest obecnie wykonalne, ale może stać się opcją w przyszłości.

Za możliwy model irlandzkiego mostu morskiego uznano most Øresund łączący Szwecję i Danię. Został jednak zbudowany na wodach o głębokości nie większej niż 10 metrów i ma tylko pięć mil długości.

Szczególne ryzyko związane z takim projektem obejmuje głębokość Kanału Północnego i obecność dużego podwodnego składowiska amunicji w Beaufort’s Dyke. Zasugerowano, że problemy te można częściowo złagodzić poprzez budowę odcinka tunelowego.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj