Donald Trump Uruchomił platformę agregatora wiadomości zaprojektowaną w celu rywalizacji z Drudge, ominięciem mediów głównego nurtu i zalewem Internetu nagłówki pro-Trump. Witryna, która zadebiutowała w tym tygodniu, agreguje treści z prawicowych sklepów, takich jak Fox News i The Daily Caller, obok, obok Biały Dom-Opublikował materiał, tworząc niefiltrowaną komnatę echa dla jego zwolenników. Ten ruch jest częścią długotrwałej waśni pana Trumpa z tym, co nazywa mediami „fałszywymi wiadomościami”. „Media są wrogiem ludzi”, oświadczył w 2019 roku, a teraz zbudował swój własny zbytał, aby dostarczyć narrację, jaką chce – wolna od krytycznych głosów.
Post w mediach społecznościowych od administracji, popychając platformę jako miejsce Pan TrumpZwolennicy znalezienia „The Real News” ogłosili: „Biały Dom ma teraz swój własny drut”. Drut w Białym Domu odzwierciedla raport Drudge zarówno w stylu, jak i substancji, z dużymi, odważnymi nagłówkami i prawicowym skośnym – i wydaje się, że porównanie nie jest przypadkowe.
Pan Trump chwalił Drudge za kluczowy sojusznik w swoim powstaniu, ale ostatnia zmiana tonu strony pozostawiła lukę, którą drut Białego Domu zamierza wypełnić. To wyraźny ruch, aby przejąć kontrolę nad narracją medialną i utrzymywać jego bazę w pełni dostosowaną do jego wiadomości.
Premiera platformy spotkała się z Kpinami od założyciela raportu Drudge, Matta Drudge, który wysadził nowe przedsięwzięcie pana Trumpa jako „Trump, który uruchomił własny raport Drudge przy użyciu dolarów podatników!” Strategia medialna Trumpa nie była subtelna.
Pozwał już wiele punktów sprzedaży, w tym CBS i ABC, wygrywając ugodę o wartości 16 milionów dolarów (12 mln GBP).
Prezydent wykluczył również dziennikarzy Associated Press z wydarzeń Białego Domu i wprowadził sondy w punktach takich jak NBC, PBS i NPR.
Biały Dom od dawna stara się ominąć tradycyjne media – Truth Social To na przykład platforma mediów społecznościowych uruchomiona przez Donald Trump Jako konserwatywna alternatywa dla sieci głównego nurtu, takich jak Twitter i Facebook.
Ma na celu zapewnienie miejsca dla użytkowników, którzy czują się ocenzurowane przez tradycyjne platformy, promując to, co nazywa „wolnością słowa” bez umiaru z Big Tech.
W administracji opartej na atakowaniu prasy ta nowa platforma daje Trumpowi bezpośredni sposób na kontakt z jego zwolennikami bez filtra głównego nurtu.
Mówiąc sześć lat temu, Trump powiedział: „Fałszywe wiadomości robi wszystko, co w ich mocy, aby powstrzymać nas przed przekazaniem wiadomości”.
Drut Białego Domu nalega, że będzie to „w 100 % pro-Trump”, pozycjonując się jako całkowicie partyzancka platforma zaprojektowana tak, aby popchnąć narrację prezydenta bez żadnych krytycznych głosów.
Gdy jego wojna medialna nasila się, zwolennicy Trumpa mają bezpośredni rurociąg do treści, która jest zgodna z jego światopoglądem, podczas gdy jego krytycy stoją w obliczu stale rosnącego podziału między nimi a przesłaniami prezydenta.