Trzy regionalne lotniska w Wielkiej Brytanii zostały sprzedane międzynarodowej firmie inwestycyjnej w ramach Oferta 200 milionów funtów. ICG, londyńska firma inwestycyjna, osiągnęła porozumienie z Rigby Group na przejęcie lotniska w Norwich wraz z lotniskami w Exeter i Bournemouth.

Formalne porozumienie dotyczące przejęcia trzech regionalnych portów lotniczych – dat o ponad dwa miliony pasażerów rocznie – ma zostać sfinalizowana przed końcem tego miesiąca. Według ICG operacje pasażerskie i towarowe lotniska zostaną rozszerzone. Steve Rigby, współ-CEO Rigby Group, powiedział: „Teraz jest odpowiedni czas na następny etap wzrostu lotnisk regionalnych i miasta z funduszem infrastrukturalnym z możliwościami inwestycyjnymi i apetytem, aby zapewnić te lotniska i powiązaną nieruchomość osiągnąć pełny potencjał”.

Lotnisko Norwich, które obsługuje 19 miejsc docelowych i zatrudnia 250 osób, powitało prawie 430 000 pasażerów w roku kończącym marca 2025 r. Richard Pace, dyrektor zarządzający lotniska w Norwich, powiedział strategiczne partnerstwo z ICG jest „znaczącym kamieniem milowym” dla lotniska w Norwich.

Powiedział: „W ciągu ostatniej dekady poczyniliśmy ogromny postęp, rozszerzając naszą sieć tras i wzmacniając naszą rolę jako bramę regionalną. Przy wsparciu ICG mamy teraz ekscytującą okazję do wykorzystania tego sukcesu i odblokowania jeszcze większego potencjału dla naszego lotniska, naszych pasażerów, naszej siły roboczej i szerszej społeczności”.

Lotnisko Bournemouth, które obecnie przechodzi program inwestycyjny o wartości 50 milionów funtów, stał się częścią Rigby Group w 2017 roku i obecnie obsługuje 48 miejsc docelowych. Lotnisko bezpośrednio zatrudnia około 300 osób, a w ciągu roku zakończyło się marcem 2025 r. Z zadowoleniem przyjął 1,1 mln pasażerów, rekord wszechczasów.

Steve Gill, dyrektor zarządzający lotniska Bournemouth powiedział: „Skutecznie jest to przejęcie. ICG nabywa całą grupę RCA. RCA jako firma pozostanie dokładnie taka, jak jest. To, co skutecznie się zmienia, jest spółka macierzyste – od grupy Rigby po ICG.

„Nie ma planowanych zmian ani restrukturyzacji. Jesteśmy zaangażowani w inwestowanie, rozwijanie obiektów i opracowywanie tras. To bardzo pozytywna historia. Budujemy w mocnym roku, a to daje nam pęd do dalszego poprawy tego, co oferujemy”.

Steven Wiltshire, dyrektor zarządzający lotniska, nazwał umowę „wspaniałą wiadomością dla Exeter i wspaniałą wiadomością dla Devona”. Lotnisko oferuje obecnie loty do 27 miejsc docelowych, w tym nowo wprowadzone codzienne usługi w Amsterdamie z KLM, które rozpoczęło się w marcu

Wiltshire powiedział, że Exeter może rocznie obsługiwać do 1,2 mln pasażerów, około 400 000 więcej niż obecne poziomy, zanim wymaga poważnych modernizacji infrastruktury.

Powiedział: „Loty są całkiem pełne, na trasach, które obecnie prowadzimy, istnieje pewna pojemność, ale dodatkowe samoloty i nowe trasy pomogłyby nam osiągnąć następny poziom”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj