Większość tuneli jest budowana przy użyciu specjalistycznego sprzętu i najnowocześniejszej technologii, które pomogły zrewolucjonizować dziedzinę inżynierii lądowej. Pomyśl tylko o Norwegii Tunel Rogfastktóry na 392 metrach poniżej poziomu morza będzie najdłuższy i najgłębszy podwodny na świecie.
Lub, jeśli o to chodzi 11-kilometrowa Danii Fehmarnbelt Łączenie kraju skandynawskiego z niemieckim sąsiadem. Jednak jest jeden tunel Chiny Jest to nie mniej niezwykłe niż wiele współczesnych odpowiedników. . Tunel guoliang Został zbudowany w latach siedemdziesiątych przez lokalnych wieśniaków zdeterminowanych, aby poprawić dostępność do ich wiejskiej osady.
Przed budową jedynym dostępem do wioski Guoliang, uniesionej na małej górze, był surowa i niebezpieczna kamienna ścieżka.
Pod przewodnictwem mężczyzny o imieniu Shen Mingxin, 13 wieśniaków połączyło razem w 1972 roku i zebrał fundusze na budowa Sprzedając kozy i uprawy.
Po zebraniu pieniędzy kupili kilka narzędzi do ręki i postanowili osiągnąć swój cel.
Zakochanie i wyrzeźbienie tunelu o długości 1200 metrów w zdradzieckim klifie.
W konstrukcji tunelu nie zastosowano żadnego sprzętu elektrycznego ani dużych maszyn.
Niestety jeden z mężczyzn zmarł podczas procesu budowlanego, ale prace nad nim trwały, nie były bezwzględne.
Ze względu na swoją lokalizację i niezwykłą budowę tunel Guoliang nazywa się jednym z Dziesięć najlepszych niebezpiecznych dróg na świecie i jednej z osiemnastu osobliwych dróg na świecie.
Tunel otworzył wioskę na osoby z zewnątrz i wywołał boom w turystyce, który trwa do dziś.
Wioska jest pełna wyjątkowych kamiennych domów i zapewnia oszałamiające widoki na zapierające dech w piersiach otaczające scenerię.
W szczególności jest idealnym miejscem do zwiedzania Wielkiego Wąwozu, który prowadzi w kierunku góry Wangmang w prowincji Shanxi.
Wąwóz oferuje oszałamiający krajobraz pięknych czerwonych skał, wodospadów i bujnej zieleni.