Planuje wprowadzić 5 £ opłata za zator W głównym brytyjskim centrum miasta są bardzo przeciwne przez mieszkańców, a ponad 9 000 podpisało petycję przeciwko środkom. Oxfordshire City Council ogłosiła, że ​​rozważa „tymczasowy” program zatorów dla niektórych obszarów w celu ograniczenia ruch drogowy i zanieczyszczenie powietrza, zwiększ lokalny transport i „poprawić zdrowie i dobro” społeczności miasta. Widzieliby, że kierowcy obciążali 5 funtów dziennie za dostęp do Central Oxford w ruchu, który działacze zatrzasnęli się jako „A podatek W sprawie walczących mieszkańców ”.

Ponad 9 600 osób podpisało petycję wzywającą do złomowania planów, uruchomionych przez niezależnego radnego Sak Malika i grupy społeczności ponownie łączącego Oxford. „Opłata nad zatłoczeniem Oxford jest zasadniczo kolejnym podatkiem, który mocno uderzy w mieszkańców, pracowników i firmy, szczególnie tych, którzy mogą sobie na to pozwolić i już walczą z powodu dzielnic o niskim ruchu (LTN) i zamknięcia Botley Road” – powiedział Malik.

„To nieprzyzwoite i absurdalne, że mieszkańcy Oksfordu zostaną obciążani 5 funtami dziennie za jazdę po własnym mieście, zwłaszcza gdy będą musieli odbyć niezbędne podróże samochodem z powodów pracy, rodzinnej lub osobistej, które nie są możliwe w żadnym innym środku” – dodał.

„To tylko kolejny program zarabiania pieniędzy dla rady”.

Rada stwierdziła, że ​​program będzie krótkoterminowym symbolem zastępczym przed rozpoczęciem procesu filtrów ruchu, który został przełożony w lipcu z powodu opóźnień w bieżących pracach Network Rail nad mostem Botley Road Rail.

Opłata przeciążenia byłaby egzekwowana od jesieni 2025 r. Dla wszystkich kierowców, z wyjątkiem osób z pozwoleniem, które byłyby dostępne dla określonych grup, w tym pracowników służby zdrowia i opieki, opiekunów, posiadaczy niebieskiej odznak i handlowców mobilnych.

Pozostałby na miejscu do ponownego otwarcia Botley Road, a następnie wprowadzenie procesu filtrów ruchu – prawdopodobnie około sierpnia 2026 r.

Radny Andrew Gant, członek gabinetu rady hrabstwa Oxfordshire ds. Zarządzania transportem, powiedział: „Pilnie musimy zobaczyć ulepszenia, aby podróżować po mieście; lepsze usługi autobusowe i ogólnie mniej ruchu, aby pomóc ludziom się poruszać.

„Musimy podjąć działania dla naszych mieszkańców, firm i gości, podczas gdy Oxford Botley Road pozostaje zamknięty i nie mogę się doczekać, aby omówić opcje z kolegami z szaf.

„Zaleceniem jest nawiązanie kontaktu z firmami, mieszkańcami i organizacjami w zakresie tego pomysłu za opłatę za zator w celu ulepszenia usług autobusowych i podróży po mieście dla wszystkich.

„Wszelkie przychody z tego programu byłyby wydane na ulepszenie podróży. Jest to pomysł na zamówienie na Oxford, to nie to samo, co opłata za zatłoczenie w Londynie”.

Source link