Mówią urzędnicy w USA oszuści wykorzystują różne przebiegłe taktyki, aby oszukać ludzi do wysyłania pieniędzy – ostrzegając ludzi, aby zwracali uwagę na określone rodzaje wiadomości.
22 marca FBI wydało Ogłoszenie służby publicznejpowiadomienie Amerykanów o niektórych pomysłowych rzędach zatrudnianych w celu kradzieży gotówki, w tym udawanie obsługi klienta lub instytucji finansowych – przed skierowaniem ich do „dokonania przelewów przelewowych na rachunki zagraniczne lub zakup dużych kart przedpłaconych”.
„Używanie Kryptowaluta I Kryptowaluta Blowki to także pojawiająca się metoda płatności ” – dodaje biuro.
Według agencji organów ścigania, krajowej wywiadu i bezpieczeństwa USA, oszustwa Tego rodzaju oferuje wsparcie w celu rozwiązania problemów, w tym zagrożonych wiadomości e -mail lub konta bankowego, wirusów komputerowych lub odnawiania licencji oprogramowania.
Zauważył także ostatnie skargi na temat oszuści pozując jako obsługę klienta dla instytucji finansowych, firm użyteczności publicznej i Kryptowaluta Wymiana w celu wstrząśnięcia Amerykanów.
Centrum skarg dotyczących przestępczości internetowej (IC3), oddział FBI, koncentrował się na podejrzewanej działalności przestępczej, zaobserwowało wzrost skarg zgłaszających przestępców podszywającą wniosek o obsługę klienta w 2021 r.
Ataki mogą pojawiać się w różnych formach, a ludzie są celowani przez osoby twierdzą, że pochodzą ze znanych firm technologicznych, oferując nieistniejące problemy z urządzeniem, „odnawiając nieuczciwe oprogramowanie lub subskrypcje bezpieczeństwa”, mówi FBI.
Urzędnicy twierdzą, że w wsparciu bankowym podszywając poduszki: „Ofiarami zwykle kontaktuje się telefonicznie lub przez SMS, aby wskazać problem z kontem klienta”, zanim „przekonano ich do umożliwienia dostępu do swojego komputera i konta bankowego w celu rozwiązania problemu”.
Po uzyskaniu dostępu oszuści inicjują transfery z konta, a także inni powiązane z nim często usuwając konta, zanim ofiary będą nawet świadome oszustwa.
Kryptowaluta eksplodowała popularność w ostatnich latach, a prawie nieuchronnie przestępcy atakują wymiany i udają wsparcie lub bezpieczeństwo.
Te próby rozwinięcia użytkowników smartfonów mogą przyjąć podobną formę, a ofiary są na zimno za pośrednictwem połączenia, SMS-ów lub e-maila, informują ich o fałszywych problemach bezpieczeństwa z portfelem kryptograficznym, mówi biuro.
Następnie ludzie mogą być przekonani, aby udzielić dostępu do portfeli kryptograficznych lub przenieść fundusze kolejny portfel, aby je chronić przed zniknięciem, a obywatele ostrzegają również przed fałszywymi stronami wsparcia, które kradną informacje o logowaniach przed osłonięciem monet.
Oszustwa mogą również angażować osoby udające kierowców zatrudnionych przez firmy jazdowe lub mobilność transportu, firmy użyteczności publicznej, kablowe lub internetowe lub branża turystyczna, ale urzędnicy twierdzą, że legalne firmy zajmujące się klientami, bezpieczeństwem lub wsparcia technicznym „nie będą inicjować niezamówionego kontaktu z kontaktem z jednostki ”.
Władze twierdzą, że istnieją różne proste kroki, które ludzie mogą podjąć, aby się chronić i upewnić się, że twoje fundusze są chronione przed tymi programami.
Należą do nich:
- Instalowanie oprogramowania blokującego reklamy w celu zmniejszenia wyskakujących wyskakujących wyskakujących wysięgników i utrzymywania komputerowego antywirusa, bezpieczeństwa i złośliwego oprogramowania.
- Ostrożne liczby numerów obsługi klienta uzyskanych za pośrednictwem wyszukiwania open source i numerów telefonów wymienionych w sekcji „sponsorowanych” wyników, ponieważ prawdopodobnie będą one widoczne w wyniku reklamy wyszukiwarek.
- Oprzyj się presji, aby działać szybko, ponieważ przestępcy wywierają presję na szybkie reagowanie
- Nigdy nie daje dostępu do zdalnych urządzeń lub kont, jeśli dana osoba jest nieznana lub niezweryfikowana
Ludzie w Wielkiej Brytanii, którzy myślą, że byli ofiarą podobnych oszustw, mogą znaleźć porady i znaki ostrzegawcze Tutaj.