Waitrose wprowadza znaczącą zmianę w swoich supermarketach w całym kraju. Chcąc usprawnić swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, Waitrose jest pierwszym dużym supermarketem w Wielkiej Brytanii, który wprowadził niewidoczne etykiety na większości produktów ze świeżego nabiału, aby pomóc w śledzeniu recyklingu opakowań. Wdrożenie rozpocznie się w tym tygodniu, ale klienci nie zauważą zmiany dzięki inteligentnej technologii. Waitrose przedłużył współpracę z Polytag, partnerstwo, które zostało ogłoszone po raz pierwszy w kwietniu.

Na butelkach mleka w sklepach Waitrose w Wielkiej Brytanii znajdą się niewidoczne etykiety dotyczące recyklingu, które ułatwią śledzenie supermarketu jak dobrze klienci poddają się recyklingowi opakowanie. Niewidoczne etykiety, które stają się widoczne w świetle UV, zostaną dodane do butelek na mleko pod własną marką Waitrose, a w najbliższej przyszłości planuje się dodanie tych etykiet do większej liczby produktów supermarketu.

Waitrose zainwestował 100 000 funtów w detektory w dwóch największych centrach recyklingu w Wielkiej Brytanii. Umożliwi to supermarketowi wykorzystanie tych niewidocznych etykiet do gromadzenia danych i określenia, jaka część jego klientów poddaje recyklingowi opakowania po mleku własnej marki.

To z kolei pomoże supermarketowi podejmować decyzje dotyczące informacji o recyklingu w projektach opakowań. PolyTag, firma założona w Wielkiej Brytanii w 2018 roku, ma nadzieję, że te niewidoczne tagi będą coraz powszechniejsze w branży detalicznej.

Denise Mathieson, dyrektor ds. innowacji opakowań i realizacji programów w Waitrose, powiedziała: „Wiemy, że wielu klientów Waitrose angażuje się w recykling, a dzięki rozwiązaniu firmy Polytag z niewidocznymi etykietami możemy rozpocząć monitorowanie recyklingu naszych opakowań na dużą skalę przy użyciu danych w czasie rzeczywistym”.

Dodała: „Poprawa recyklingu i ochrona zasobów wymaga współpracy i będziemy omawiać z rządem Wielkiej Brytanii, w jaki sposób można wykorzystać te dane, aby pozytywnie zachęcać przemysł do działań”.

Tymczasem Alice Rackley, dyrektor generalna Polytag, powiedziała: „Posiadanie danych na poziomie kodu kreskowego to podstawowy punkt wyjścia do porównywania i ulepszania wydajności recyklingu w miarę upływu czasu – to, co się mierzy, jest zarządzane.

„Ambicje, jakie Waitrose ma w stosunku do rozwiązania Polytag, są niezwykle ekscytujące, a cały zespół Polytag czuje się naładowany energią wizją Waitrose i zaangażowaniem w wywarcie zamierzonego pozytywnego wpływu na wyniki recyklingu w Wielkiej Brytanii”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj