Odsetek Poziom A. Wpisy zdobywające najwyższe oceny tego lata będą prawdopodobnie wyższe niż przed-Covid Sugerowano to lat.
Ekspert ds. Edukacji przewidział, że wyższy odsetek zgłoszeń na poziomie A przyznał ocenę A lub A*-w porównaniu do przed Covid-19 pandemia – Może być „nową normą”.
Profesor Alan Smithers, dyrektor Centrum Badań Edukacyjnych i Zatrudnienia (CEER) na University of Buckingham, wzbudził obawy, że inflacja ocen „może się ponownie wkraczać”.
W raporcie, opublikowanym przed dniem wyników na poziomie A, prof. Smithers powiedział, że uważa, że tegoroczne wyniki „prawdopodobnie będą blisko tego, czym były w 2024 r.”.
W ubiegłym roku ponad jedna czwarta (27,8%) wpisów na poziomie A w Wielkiej Brytanii otrzymała ocenę A lub A*, w porównaniu z 27,2% w 2023 r.
Był to najwyższy odsetek zgłoszeń, które oceniają najwyższe oceny poza latami dotkniętymi pandemią 2020–22.
W 2019 r. – ostatni rok, w którym egzaminy letnie przeprowadzono przed pandemią – 25,4% zgłoszeń otrzymało ocenę A lub*.
. Covid-19 Pandemia doprowadziła do wzrostu najwyższych klas A i GCSE w 2020 i 2021 r., Ze wyników opartych na ocenie nauczycieli zamiast egzaminów.
Przed wyników na poziomie A w czwartek w przyszłym tygodniu prof. Smithers powiedział, że wzór oceny w 2024 r. „Może być początkiem nowej normy”.
Dodał, że odsetek wpisów na poziomie A w Wielkiej Brytanii przyznał oceny A lub*-od 27% do 28%-może być „nową normą” dla wyników.
Liczby obejmujące wpisy na poziomie A od studentów w Anglii, Walii i Irlandii Północnej zostaną opublikowane przez Wspólną Radę ds. Kwalifikacji w czwartek.
Ofqual przywrócił standardy oceny na poziomie ACovid Poziomy w Anglii w 2023 r. I organy regulacyjne w Walii i Irlandii Północnej miały na celu powrót do oceny przedpandemicznej zeszłego lata.
Prof. Smithers powiedział, że oceny na poziomie A powinny były „wrócić do normy” w zeszłym roku, ale dodał, że wzrosły na poziom wyżej niż przed-Covid lata.
Dodał: „Musi podejrzenie, że inflacja, którą nałożyła stopnie poziomu A w dniach przed regulatorem, Qual, może ponownie wkraczać się”.
W swoim raporcie prof. Smithers zasugerował również, że „dziewczęta poradzą sobie lepiej niż chłopcy” po raz kolejny w najwyższych klasach na poziomie A.
W ubiegłym roku odsetek zgłoszeń dziewcząt na poziomie A lub wyższej wynosił 28,0%, czyli o 0,4 punktu procentowego wyższe niż równoważna liczba wpisów chłopców (27,6%).
Ale odsetek zgłoszeń chłopców przyznanych* był 9,5% – czyli o 0,4 punktu procentowego wyższy niż dziewczęta (9,1%).
Prof. Smithers zasugerował, że sukces chłopców w* będzie „nadal przyćmiony w 2025 r. Przez długoterminowe najwyższe wyniki dziewcząt”.
Powiedział: „Niestety, niedostateczna wydajność chłopców nie jest bardziej prawdopodobna niż w poprzednich latach, aby zwrócić uwagę, na jaką zasługuje.
„Oni i kraj znacząco skorzystaliby, gdyby można znaleźć sposoby na zapewnienie, że potencjał wielu chłopców nie zostanie zmarnowany”.
Zastanawiając się nad tymi tymczasowymi danymi z egzaminów dla Anglii, prof. Smithers powiedział, że spadek nauk społecznych tego lata „może być wczesnym znakiem, że zostali rozebrani”, obiecując więcej niż dostarczają.
Wpisy na poziomie A dla psychologii i socjologii spadają, ale zgłoszenia do matematyki, fizyki i chemii są według tymczasowych danych z Ofqual w czerwcu.
Prof. Smithers powiedział: „Huśtawka w kierunku matematyki i nauk fizycznych może być odpowiedzią na promocję ich byłego rządu”.
Dodał: „Zastanawiam się, czy istnieje coraz większe uznanie, że te nauki społeczne obiecują więcej, niż dostarczają, podczas gdy ilościowo może być trudne, ale mają znaczenie”.