Osoby dojeżdżające do Londynu są ostrzegane, że za codzienne dotarcie do pracy mogą zapłacić „od 35 do 40 funtów”.
Od poniedziałku 7 kwietnia Tunel Blackwall po raz pierwszy od 130 lat wprowadzi opłaty drogowe.
To ten sam dzień w pobliżu Tunel Silvertown będzie otwierane.
Chociaż opłaty za przejazd obydwoma tunelami wynoszą 1,50 funta poza szczytem i 4 funty za przejazd w godzinach szczytu, poseł torys Louie French ostrzegł, że niektórzy kierowcy będą musieli uiścić opłatę za przejazd tunelem, opłatę za strefę ultraniskiej emisji w wysokości 12,50 funtów i opłatę w wysokości 15 funtów. opłata za zator jeśli wjechali do centrum Londynu pojazdem niezgodnym z przepisami Ulez.
Opłata jest jeszcze wyższa w przypadku dużych samochodów dostawczych, za które w godzinach szczytu zapłacą 6,50 GBP.
Poseł stworzył petycja wzywając burmistrza Londynu Sadiqa Khana do zniesienia opłat za przejazd tunelem Blackwall.
W petycji stwierdził: „Opłata za przejazd Blackwall to najnowsza polityka antymotoryzacyjna wprowadzona przez Sadiqa Khana i będzie stanowić dodatek do dziennej opłaty ULEZ w wysokości 12,50 funtów, z którą borykają się obecnie miliony kierowców w Wielkim Londynie i okolicznych hrabstwach.
„Na przykład plany te przewidują, że kierowcy dużych vanów z południowo-wschodniego Londynu będą płacić ponad 40 funtów dziennie za pracę w centrum Londynu od 2025 r., zanim w ogóle kupią paliwo lub zapłacą za parking”.
French oszacował, że obecnie tunelem Blackwall odbywa się obecnie 100 000 bezpłatnych przejazdów dziennie.
Według pana Frencha niektórzy kierowcy mogą wybrać trasy alternatywne, takie jak tunel Rotherhithe czy skrzyżowanie Dartford Crossing na autostradzie M25.
Przewiduje, że opcje te doprowadzą jedynie do zwiększenia zatorów, zwłaszcza że tunel Rotherhithe pozostaje na razie bezpłatny.
„Jest prawdopodobne, że wielu z tych 100 000 kierowców będzie chciało skorzystać z innych przejść, takich jak tunel Rotherhithe, który jest obecnie bezpłatny, i przeprawa Dartford Crossing, która jest tańsza” – stwierdził.
„Ale wydaje się, że to tylko kwestia czasu, zanim TfL i Sadiq Khan zaczną wprowadzać opłaty również na przejściu Rotherhithe. Koszmar zatorów dopiero się zaczyna”.
Chociaż opłaty za przejazd w tunelach Blackwall i Silvertown spowodują wzrost kosztów dla osób dojeżdżających do pracy, Transport for London (TfL) argumentuje, że nowe opłaty są konieczne, aby zmniejszyć zatory w ruchu i poprawić jakość powietrza.
Rzecznik TfL zauważył, że otwarcie tunelu Silvertown sprawi, że podróże będą „szybsze i bardziej niezawodne”, skracając podróże w godzinach szczytu nawet o 20 minut.
„Ze względu na bliskość tuneli, bez wprowadzenia opłat za użytkowanie w obu tunelach, prawdopodobnie występowałby duży ruch i zatory, co prowadziłoby do szkodliwego wpływu na jakość powietrza, a także wydłużenia czasu podróży” – dodał. powiedzieli.
„Aby pomóc mieszkańcom i firmom, dostępny będzie szeroki wachlarz ulg i zniżek, w tym 50-procentowa zniżka, która byłaby dostępna dla mieszkańców okolicznych obszarów o niskich dochodach.
„Tunel Rotherhithe i prom Woolwich nadal pozwolą kierowcom przekraczać rzekę we wschodnim Londynie bez płacenia opłat za użytkowanie, a autobusy korzystające z obu przepraw będą bezpłatne co najmniej przez pierwszy rok”.