Nowa partia wyników testów studenckich wskazuje na spadek gotowości na studiach i karierę, a także spadek wiedzy naukowej. Oba mogą mieć głębokie implikacje dla przyszłości gospodarczej kraju.
Średnie wyniki czytania i matematyki wśród 12. równiarki spadły do najniższych rekordów w 2024 r., Zgodnie z najnowszymi wynikami krajowej oceny postępów edukacyjnych (NAEP), często określanych jako „karta raportu narodu”. Tymczasem wyniki ósmej równiarki również spadły.
W ubiegłym roku po raz pierwszy te trzy oceny zostały przekazane od pandemii, zapewniając świeże – choć otrzeźwiające – spójrz na ciągłe walki uczenia się dla uczniów w USA. Wyniki NAEP Wydany w styczniu wykazał niepokojące spadki wyników czytania wśród czwartej równiarki i ósmej równiarki. Podczas wszystkich trzech testów wyniki dla studentów niższych wyników kontynuowały trajektorię w dół i osiągnęły historyczne upadki.
Dlaczego to napisaliśmy
Najnowsze wyniki testu nazywały „kartę raportu narodu” budzą obawy dotyczące stanu edukacji STEM i gotowości na studia w USA, wyniki sugerują niektórych, w których należy się skupić poprawę edukacji.
„Oznacza to, że studenci podejmują kolejne kroki w życiu z mniejszą liczbą umiejętności i mniej wiedzy na podstawie podstawowych naukowców niż ich poprzednicy dziesięć lat temu”, mówi Lesley Muldoon, dyrektor wykonawczy National Assessment Rada. „Dzieje się tak w czasie, gdy szybkie postępy w technologii i społeczeństwa wymagają więcej przyszłych pracowników i obywateli, nie mniej”.
Średni wynik matematyki dla 12. równiarków-147 w skali 300 punktów-był najniższy od czasu rozpoczęcia oceny w 2005 r. Tylko 22% 12% równiarki rozwiązało problemy matematyczne na poziomie uznanym na lub powyżej biegłości w 2024 r.. 45% wykonało poniżej podstawowego poziomu osiągnięcia testu.
Ten spadek był napędzany przez prawie na pokładzie walki. Wyniki dla 12. równiarków występujących w 90. percentylu-najwyższej wydajności studenci-pozostali płascych w porównaniu z 2019 r. Studenci we wszystkich innych percentylach spadły, poszerzając lukę między uczniami najwyższej i najniższych.
Podobne trendy pojawiły się w ocenie czytania. Średni wynik odczytu dwunastego równiarki-283 w skali 500 punktów-był najniższy od ponad trzech dekad.
Tylko 35% seniorów szkół średnich w 2024 r. Czytało na biegłym poziomie testu lub powyżej, w porównaniu z 37% w 2019 r. Około 32% brakowało umiejętności czytania wymaganych do wykonania na poziomie podstawowym, takich jak wyciąganie ogólnych wniosków z pojęć przedstawionych wyraźnie w tekście.
Wyniki sugerują, że rosnąca liczba studentów nie będzie przygotowana na zajęcia studenckie na poziomie podstawowym, a zamiast tego może być konieczne zajęcia zaradcze, które mogłyby w pewnym stopniu spowolnić ich ścieżkę.
Może to wymagać zmiany w sposobie współpracy systemów edukacji, aby najlepiej służyć potrzebom studenckim, mówi Michelle Cantú-Wilson, która siedzi w radzie powierniczej w San Jacinto College w Teksasie, a także jest członkiem Krajowej Rady Oceny. W Teksasie pojawił się podstawowy model, który łączy instrukcje rozwojowe i na poziomie na kursach college’u.
„Kiedy mówimy, że uczniowie mogą potrzebować edukacji lub edukacji rozwojowej, to oczywiście z pewnością otrzeźwiające, prawda?” Pani Cantú-Wilson mówi. „Musimy pomyśleć o tym, dlaczego tak się dzieje, ale w szczególności w Teksasie zapewniamy również, że model działa dla studentów i ich celów”.
Na froncie naukowym wyniki ósmej równiarki okazały się równie kłopotliwe. Ocena naukowa, wykonana również w 2024 r., Mierzyła wiedzę uczniów na temat nauk fizycznych, nauki o życiu oraz naukę o ziemi i przestrzeni.
Średni wynik nauki ósmej równiarki spadł o cztery punkty od 2019 r. I spadł do tego samego poziomu zarejestrowanego w 2009 r.. Spadek nastąpił na percentylach, co oznacza, że zarówno studenci o wyższych, jak i niższych wynikach walczą w nauce.
Tylko 31% ósmego wyników naukowych równiarków umieściło je na biegłym lub wyższym poziomie. Tymczasem trzydzieści osiem procent studentów uzyskało wyniki nauki poniżej podstawowego poziomu testu.
Po tym, jak różnica płci naukowych zasadniczo zniknęła w 2019 r., Najnowsza ocena pokazuje, że dziewczęta po raz kolejny pozostają w tyle.
„Z pewnością wiemy, że STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) ma znaczące implikacje dla krajowej konkurencyjności gospodarczej i bezpieczeństwa narodowego, dlatego nie możemy zwrócić uwagi na te ósme wyniki nauki”, mówi Matthew Soldner, pełniący obowiązki Narodowego Centrum Statystyki Edukacji, które zarządza testami NAEP.
Christine Cunningham, starsza wiceprezes ds. Uczenia się STEM w Museum of Science w Muzeum Nauki w Bostonie i członek Rady ds. Oceny, mówi, że trajektoria nauk ścisłych może odzwierciedlać postppandemiczny nacisk na czytanie i matematykę, które skróciły czas na inne obszary treści, starszy wiceprezes ds. Nauki STEM w Muzeum Nauki w Bostonie i członek Krajowej Rady ds. Oceny.
Ale dr Cunningham twierdzi, że motywacja studentów jest kolejnym problemem. Ankieta przeprowadzona wraz z oceną naukową wykazała, że zainteresowanie uczniów w nauce spadło od 2019 r., Podobnie jak udział w zajęciach w klasie promującym badania naukowe.
„Jeśli poważnie podchodzimy do pomagania dzieciom w nauce nauki, musimy nadać czas na to” – mówi. „Musimy pomyśleć o tym, jakie doświadczenia mają dzieci motywujące i znaczące”.
Studenci robią najlepiej, mówi dr Cunningham, kiedy są zainteresowani tym tematem i mogą znaleźć znaczenie we własnym życiu lub otaczającym ich świecie. To może prowadzić do integracji z matematyką i czytaniem. Na przykład interesujący temat naukowy może zainspirować dzieci do przeczytania o tym więcej.
„Będziemy musieli dokładnie przemyśleć, jak to zrobić” – mówi.