Red Bull jest trzeci w mistrzostwach konstruktorów po dwóch wyścigach, za McLarenem i Mercedesem, a Verstappen wyraził przekonanie, że ich samochód może być tylko czwartym najszybszym w terenie.
Holender był drugi za zwycięzcą wyścigu Lando Norris 'McLarena w otwierającej porę mokra Australian Grand Prix, a czwarty w chińskim wyścigu w zeszły weekend.
Lawson zakwalifikował się na 18. miejscu w Melbourne i rozbił się z wyścigu. W Chinach zakwalifikował się zarówno do Sprinta, jak i Grand Prix, i zajął 14. i 12. miejsce.
Jego pozycja końcowa w Grand Prix w Szanghaju została wzmocniona dyskwalifikacjami zarówno Alpine Ferraris, jak i Pierre Gasly’ego, bez którego byłby 15. miejsce.
Oświadczenie Hornera mówiło: „Uznajemy, że istnieje wiele pracy z RB21, a doświadczenie Yuki okaże się bardzo korzystne w rozwoju obecnego samochodu”.
Decyzja o zamianie Lawsona i Tsunody została podjęta w poniedziałek na spotkaniu Bosses Red Bull w Dubaju, w tym Hornera i głównego akcjonariusza Chalerm Yoovidhya.
Kiedy Red Bull podjął decyzję o spłaceniu Pereza dwa lata przed końcem umowy na zakończenie ubiegłego sezonu, wybrali Lawsona, ponieważ wierzyli, że Tsunoda brakowało mutu umysłowego jako kolegę z zespołu Verstappena, a Lawson miał większy potencjał.
Wybrali Lawsona, pomimo faktu, że 23-letni Nowozelander ukończył zaledwie 11 Grands Prix w ciągu dwóch sezonów dla drugiej drużyny Red Bulla.
W tym czasie samochód Red Bulla spadł z konkurencyjności i chociaż Verstappen zdobył czwarty z rzędu tytuł mokretów, wygrał tylko dwa razy w ostatnich 14 wyścigach sezonu 2024.
Wydaje się, że samochód nie poprawił się względnej konkurencyjności w okresie zimowym, a Verstappen nadal narzeka, że ma problemy z równowagą wpływającą na jego wydajność.