Nicholas P. Brown i Helen Reid

Nowy Jork/Londyn (Reuters) -Nike obstawia swoje starania, aby pomóc Kenii Faith Kipyegon w przejechaniu milę w niecałe cztery minuty, odzyskając uwagę kobiet, które szukają gdzie indziej na buty do biegania i ubrania.

Reklama

Eksperci branżowi i biegacze kobiet twierdzą, że przyciągnięcie kobiet z powrotem do marki zajmie więcej niż odważnym spektaklu.

Próba Kipyegona, „Breaking4”, ustawiona na czwartek w Stade Charléty w Paryżu, jest częścią starań nowego dyrektora generalnego Elliott Hill, aby wyciągnąć Nike z spadku sprzedaży i poprawić jego wizerunek.

Według Euromonitor International w latach 2021–2024 udział Nike w globalnym rynku obuwia sportowego spadł z 28,8% do 26,3%, a konsumenci denerwują się mniejszych, nowszych marek, takich jak Hoka i Hoka.

Popularność Nike spadła w szczególności z kobietami. Sprzedaż produktów Nike Women wzrosła zaledwie 4,4% w tym trzyletnim okresie, podczas gdy sprzedaż Nike Men wzrosła o 13,5%.

Reklama

Nike „miał obsesję na punkcie odzyskania kobiet” od co najmniej 2021 r., Powiedział były menedżer Nike, który poprosił o anonimowość, ponieważ nie byli upoważnieni do publicznego przemawiania.

Zrozumienie swojej bazy konsumenckiej i sposób przyciągania większej liczby kobiet było kluczowym priorytetem wewnętrznym, ponieważ Lululemon i inni zjadli swój udział w rynku między kobietami, dodała osoba.

Beaverton, Nike z Oregonu, odmówił komentarza na temat tych szczegółów. Ale dyrektor ds. Innowacji John Hoke powiedział Reutersowi, że firma podwoi inwestycje w badania nad anatomią i biodynamiką sportowców kobiet w porównaniu z 18 miesięcy temu.

Hoke odmówił ujawnienia kwoty tej inwestycji, ale w wywiadzie powiedział, że firma Laboratorium Badań Sportowych „nadmiernie indeksowało się na mężczyzn, więc robimy, że jesteśmy teraz właściwe”.

Reklama

Kipyegon będzie nosić nowe kolce torów, które są lżejsze niż te, które nosiła, aby wygrać 1500-metrowe złoto na Igrzyskach Olimpijskich w zeszłym roku, separowanie z koralikami z nadrukiem w 3D, aby zminimalizować tarcie, a biustonosz sportowy z nadrukiem w 3D mówi, że jest bardziej oddychalny niż cokolwiek na rynku.

Pamiętając, że kolce torów są niszowym produktem, Nike kładzie nacisk na stanik na stanik, przez ponad dwa lata, który przyspieszył na bieg Kipyegon, powiedział Hoke.

Powiedział, że prototypy zostały przetestowane na innych sportowcach Nike, w tym gwiazda WNBA, Caitlin Clark, dodając, że firma planuje sprzedawać go na rynku do 2028 roku.

David Swartz, analityk w MorningStar, celem Nike w Breaking4 jest przyciągnięcie uwagi poważnych biegaczy. Ale to, czy reklama przełoży się na sprzedaż, jest niejasne.

Reklama

Nike wprowadził na rynek linię butów do biegania i ubrania w imieniu Kipyegon, ale ludzie najprawdopodobniej je kupią, mogą nie pokrywać się z grupami docelowymi Breaking4.

Angelina Monti, fizjolog z Pittsburgha, który w wieku 23 lat rywalizował już w 17 maratonach, twierdzi, że jest zaintrygowana wysiłkiem Kipyegona, ale prawdopodobnie nie oprzesz zakupu.

Mniej przełomowe

Rynek jest teraz bardziej konkurencyjny niż w 2017 r., Kiedy Nike zorganizował swoją ostatnią nieoficjalną rekordową próbę – Breaking2 – w której sportowcy Eliud Kipchoge, Lelisa Desisa i Zersenay Tadese próbowali uruchomić maraton w niecałe dwie godziny.

Reklama

Żaden nie udało się wtedy, ale Kipchoge złamał dwie godziny w kolejnej próbie w 2019 r., A szum stworzony wokół buty Vaporfly, które nosił, pomógł w rynku Nike w bieganiu na rekordowym poziomie.

Vaporfly, po raz pierwszy wprowadzony w 2016 roku, zawierał płytę węglową, która pomaga biegaczom iść szybciej na dłużej, i wywołał wyścig „super but” wśród marek sportowych. Eksperci twierdzą, że innowacje Nike dotyczące próby Kipyegona wydają się mniej przełomowe.

„Kombinezon wydaje się być dość wyjątkowy i spuszczony na koperty, podczas gdy obuwie wydaje się być lepszą wersją tego, w co się uciekła”-powiedział Richard Kuchinsky.

Mimo to „Miło jest widzieć (Nike) inwestowanie w kobietę, nawet jeśli ta czuje się bardziej niż Breaking2” – powiedziała Alison Wade, była trenerka lekkoatletyczna i twórca Fast Women, biuletyn poświęcony odległości kobiet.

Reklama

Nike ogłosił kilka inicjatyw skoncentrowanych na kobietach od czasu przejęcia Hill, w tym serii „After Dark Tour” wyścigów półmaratonu i 10-kilometrowej wyścigów w siedmiu miastach na całym świecie.

Ale ponieważ próbuje odzyskać wiarygodność kobiet, zaczyna się od deficytu.

W kwietniu firma zgodziła się rozstrzygnąć pozew na 2018 r. Od kobiet -pracowników, w którym twierdzą powszechną dyskryminację w miejscu pracy.

Partnerstwo Nike z Kim Kardashian Skims wyciągnęło krytykę ze strony niektórych byłych pracowników za nacisk na produkty, aby kobiety były „silne i seksowne”. Partnerstwo musi jeszcze uruchomić produkt.

Reklama

Wszelkie rekordy setki Kipyegon w czwartek byłby nieoficjalny, ponieważ będzie miała stymulatora i nie będzie w oficjalnym konkursie. Eksperci biegowi to sceptyczny Kipyegon może złamać czterominutową milę, co wymagałoby golenia 3,1% zniżki na jej poprzedni rekord.

„Ale” powiedział Wade – może Nike ma coś w rękawie i okaże się, że wszyscy się myliliśmy ”.

(Raport: Helen Reid w Londynie i Nicholas Brown w Nowym Jorku, edycja Lisa Jucca i Bill Berkrot)

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj