Bezprecedensowe to nadużywane słowo w mediach, ale w przypadku pełnego zamknięcia Lotnisko Heathrow Przez cały dzień może to być niedopowiedzenie.

Upadek lotnictwa tej wielkości prawie niszczy poradnik, nie mógł go wymyślić, nie jest w stanie wylądować awaryjne lądowanie na terminalu 4 i kosmita z prośbą o wskazówki do Plutona.

Śnieg, mgła, lód, burze, strajki, pożary samolotowe, pandemia, lądowania z katastrofy… Drugi na świecie lotnisko ma wszystko, ale absolutnie nic na tej skali.

Podobnie jak stara teoria chaosu metafory motyla, który trzepotał skrzydła w Brazylii, uruchamiając tornado w Teksasie, to naprawdę wysyła fale na całym świecie.

Wystarczy spojrzeć na liczby w ciągu dnia.

Cztery (poprawne) terminale Heathrow zaplanowano na 665 odlotów lub ponad 145 000 miejsc, z kolejnymi 669 lotami, które przybyły, około 146 000 miejsc. Wpływa to na ponad 1330 lotów i do 291 000 pasażerów, a z nieco ponad połowy (51%) to British Airways, największym operatorem na lotnisku.

A te globalne zmarszczki? Dzięki anulowaniu setek lotów z powodu startu i kierowania dla szacowanych 120 już w powietrzu jest to niezwykłe.

Szczęśliwi pasażerowie byli w samolocie skierowanym na kolejne lotnisko w Wielkiej Brytanii, takie jak Gatwick, Manchester, Glasgow lub Birmingham, lub po drugiej stronie Morza Irlandzkiego w Dublinie Republiki i Shannon.

Mniej szczęśliwych pasażerów nie znalazło się w zachodnim Londynie – lub podróżując do innego miejsca docelowego poprzez połączenie w głównym centrum – ale w takich jak Amsterdam, Monachium, Frankfurt i Keflavik na Islandii.

Wszystkie idealnie fajne miejsca, ale nie to, gdzie tak naprawdę chciałeś iść, a potem stawić czoła stresującym próbom rozrywania twoich planów i ponownego rezerwacji, aby się tam dostać.

Co ciekawe, jeden lot z Dallas-Fort Worth w Teksasie zakończył się uniknięciem wędrówki przez Atlantyk do Heathrow i zrzucił pasażerów w Goose Bay, lotnisku w Wilds of Canada w Nowej Funlandii.

Osobiste niedogodności i głębokie rozczarowanie będą ogromne: brakujące pogrzeby bliskich, wesela, kluczowe spotkania biznesowe i bardzo potrzebne wakacje, lista jest długa.

I oczywiście w Heathrow pracuje dziesiątki tysięcy ludzi, którzy również stanęły przed wyzwaniami, a także wszystkich lokalnych mieszkańców, którzy obudzili się bez prądu.

(W tym temacie może być naiwne, ale dlaczego, u licha, Heathrow nie ma własnej elektrowni elektrycznej? Kopia zapasowa nie powiodła się, a następnie kopia zapasowa nie powiodła się i wszystko poszło ciemno. Główna infrastruktura krajowa i lotnisko światowe z pewnością potrzebuje własnej bezpiecznej mocy?)

I niestety, nawet po wystawieniu pożaru, upadek potrwa dni na całym świecie z potencjalnymi 291 000 pasażerów do ponownego rezerwacji, opieki (słusznie, linie lotnicze mają obowiązki i nie powinny porzucić swoich klientów, patrz lewy/prawy/poniżej) oraz wiele załóg lotów i lotów rozproszonych w niewłaściwym miejscu.

Jest to monumentalne krach; Niebo nad moim domem w Essex – na ścieżce lotniczej do Heathrow z Europy i Środkowego i Dalekiego Wschodu – nie było tak cicho od pandemii, a nawet niepobranego islandzkiego wulkanu, który wybuchł wiosną 2010 roku.

Żadnych dużych odrzutowców, takich jak Airbus A380 i A350 i Boeing 787 Dreamliners, plus roztaczone samoloty z krótkimi haulami na około 9-10 000 stóp i zwykle w punkcie, w którym pasażerowie słyszą, jak kapitan mówi załodze, że to 20 minut na lądowanie.

Po prostu cisz na niebie.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj