Christian Horner, szef zespołu Red Bull, przyznał, że sezon Formuły 1 2026 może być trudny dla drużyny, ale mówi, że wewnętrzny program silników Red Bull opłaci się, ponieważ ma on na celu zachowanie Max Verstappen.
Przyszłość Verstappena była przedmiotem wielu spekulacji pomimo jego kontraktu z Red Bull w 2028 Mercedes W przyszłości. Nadal wygląda na prawdopodobne, że czterokrotny mistrz świata pozostanie na 2026 roku, ale byłby wtedy w stanie zaobserwować, który producent najlepiej zaczął od nowych jednostek energetycznych przed rozważeniem swoich opcji na 2027 i później.
Nadal nic nie wskazuje na to, że sam Verstappen chce opuścić Red Bull, ale jego ręka może zostać zmuszona, jeśli drużyna jest niekaczona w ramach nowych przepisów, a Red Bull ambitnie wprowadza program silnika w Red Bull Powertrains, wspierany przez Forda.
Horner doskonale zdaje sobie sprawę, że odpowiednie dla 2026 roku jest ogromnym wyzwaniem dla drużyny i zasugerował, że byłoby to czarne oko konkurencji zespołu, gdyby jego start-up silnik wyprzedził takie jak Mercedes.
„Rozumiemy presję, jaką nastąpi w przyszłym roku, a my przychodzimy jako nowy producent jednostek energetycznych” – powiedział. „Wyzwanie tego jest ogromne. Ale mamy bardzo zdolną grupę ludzi. Inwestowaliśmy znacząco. Mamy świetną kulturę w zespole. Kto wie?
„Oczekiwanie, że będziemy przed Mercedesem w przyszłym roku… byłoby to zawstydzające dla Mercedesa, gdybyśmy byli lub dla jakiegokolwiek producenta. Ale myślę, że będziemy w konkurencyjnej pozycji, potencjalnie nawet do miejsca, w którym jesteśmy dzisiaj w stosunku do naszych innych producentów PU.
Silniki wewnętrzne „100% właściwa”

Red Bull Ford Powertrains
Zdjęcie: Red Bull Content Pool
W przepisach wciąż trwają dyskusje w celu rozwinięcia mechanizmów nadrabiania zaległości i zapewnienia, że duże różnice między producentami silników nie są pieczone od początku cyklu zasad, na przykład poprzez zapewnienie dodatkowej przestrzeni nadającej się do jednostki power-cap-cap i więcej czasu dynamicznej dla osób, które są wyraźnie opóźnione.
Tymczasem Horner jest nadal przekonany, że ogromna inwestycja w zostanie producentem jednostek energetycznych będzie tego warta w perspektywie długoterminowej, mimo że Red Bull może potrzebować czasu, aby dostać się na równi z rywalami.
„To, co jest świetne, to wszystko pod jednym dachem, inżynierowie podwozia siedzą obok inżynierów silników. Nie należy tego nie doceniać, gdy mówisz o opakowaniu” – wyjaśnił. „Kiedy będziesz mieć możliwość, aby te grupy komunikowały się i rozmawiają ze sobą bezpośrednio nad filiżanką kawy i w tym samym obiekcie, jest to bezcenne, a to wypłaci dywidendy.
„Może nie będzie to w ’26, ale 27, 28, a poza tym, długoterminowe dla Red Bull, 100% to jest właściwe”.
Zdjęcia z brytyjskiego lekarza ogólnego – ćwicz
W tym artykule
Filip Cleeren
Formuła 1
Red Bull Racing
Być pierwszym, który poznał i subskrybuj aktualizacje wiadomości e-mail w czasie rzeczywistym na te tematy
Subskrybuj powiadomienia informacyjne