W przypadku dyni supremo i partnera Waitrose, firmy DGM Growers, jej blask nigdy się nie kończy, ponieważ głodni Halloween klienci napędzają rosnący popyt i wydłużają sezon dekoracji. Ta specjalistyczna grupa warzywna dostarczy w tym roku do sieci supermarketów ponad 100 000 doskonałych okazów. Większość z nich to jadalne duże i średnie dynie rzeźbione, ale rośnie także liczba fanów mniejszej odmiany Ghost. Ceniony za bladą skórę, tworzy niesamowite, przyciągające wzrok obrazy.
„Halloween zyskuje na popularności, a liczba wyszukiwań na stronie Waitrose.com wzrosła w tym roku o 32%” – mówi Russell Crowe, kierownik ds. zakupów świeżych produktów i ogrodnictwa. „Chociaż te dynie mogą nie być wykorzystywane w taki sam sposób jak inne owoce i warzywa, ich pozyskiwanie nadal ma znaczenie dla naszych klientów. Dlatego jesteśmy naprawdę zadowoleni ze współpracy z DGM Growers, aby wspierać lokalnych rolników i oferować dynie z własnej uprawy. Rzeźbiąc swoje nikczemne dekoracje, możesz być pewien, że wspierasz także Brytyjczyków. ”
DGM, zatrudniająca 158 pracowników, podwoiła sprzedaż w ciągu ostatnich ośmiu lat i obecnie osiąga obroty rzędu 38 milionów funtów. Znana jako jedyny plantator cykorii w Wielkiej Brytanii, jest częścią Grupy Fresca, która może poszczycić się 150-letnią tradycją sięgającą starego londyńskiego targu Covent Garden, a obecnie zaopatruje sprzedawców detalicznych, gastronomię i hurtowników. Obecnie posiada największą w Wielkiej Brytanii szklarnię w Thanet Earth w hrabstwie Kent.
Przygotowania DGM zajmują 11 miesięcy, biorąc pod uwagę napięte sezonowe okno Halloween i konieczność poradzenia sobie z wyzwaniami związanymi ze składowaniem ciężkiego towaru. „Dynie stanowią coraz ważniejszą część naszego portfolio” – mówi dyrektor zarządzający DGM Simon Scott.
„Emocje związane z organizacją udanego Halloween, a wszystko to w ciągu ośmiu tygodni, jest jak żadne inne. Na szczęście jest to solidny plon. Kolor zależy od dobrego nasłonecznienia i pielęgnacji po zbiorach. Ciągłe inwestycje we wsparcie logistyki, takie jak chłodnie, gwarantują zaspokojenie popytu. Ludzie nie chcą brudnych dyń, ale czasami ich czyszczenie może skrócić okres przydatności do spożycia. Skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na zapobieganiu ich zabrudzeniu poprzez sadzenie obszarów pola trawą lub rośliną okrywową, a następnie umieszczanie zebranych dyń na wierzchu. „
Urzekający wpływ Halloween zasiewa także nowe trendy w dekoracji wnętrz. Klienci wykorzystują rzeźby w arbuzach i ananasach, aby wyrazić swoje pragnienie kreatywnych nowości, zauważa Phoebe Walsh, nabywcka Waitrose. „Malowanie dyni również staje się coraz bardziej popularne” – dodaje. „Mamy sprytny plan logistyczny i pozostajemy w stałym kontakcie z DGM, dzięki czemu gospodarstwa i transport są zorganizowane tak, aby zapewnić szybką realizację”. Na froncie dyni może być więcej zmian kształtu. „Nieustannie zastanawiamy się, co będzie dalej, od dyń w różnych kolorach po niezwykłe kształty” – mówi Scott. „Wiele się dzieje wśród hodowców, aby poszerzyć wybór, a w Wielkiej Brytanii panuje na to apetyt”. www.waitrose.com, www.frescagroup.co.uk


















