Reprezentant Southampton zgromadził serię ok kary za parkowanie poza własnym mieszkaniem – jak twierdzi, zatoczka parkingowa nie jest wystarczająca dla jego samochodu.
Tom Mulholland został ukarany sześciokrotną grzywną za parkowanie przed swoim domem, jak twierdzi, pomimo wyznaczonego parkingu, zatoka nie jest wystarczająco długa dla jego Volkswagena Golfa.
29-latek zaczął otrzymywać kary w wysokości 35 funtów w maju, a Rada Miasta Southampton stwierdziła, że jego pojazd blokuje chodnik.
Uważa jednak, że to twierdzenie jest „wysoce nieszczere”.
Mulholland argumentował, że rada miasta zatwierdziła te miejsca parkingowe po przebudowie mieszkań z biurowców w 2017 r.
Uważa, że karanie mandatem za parkowanie tam, gdzie powinien, jest niesprawiedliwe.
Powiedział: „Zrozumiałbym, gdyby rada stwierdziła, że te pomieszczenia są za małe, ale w pierwszej kolejności je zatwierdziła, więc być może nie powinny były być początkowo zatwierdzane, bo w przeciwnym razie nie wydaje się właściwe, aby uzyskać bilety za parkowanie tam, gdzie powinieneś.
„Uważam, że twierdzenie, że utrudniam przejazd autostradą ze względu na szerokość chodnika, jest wysoce nieszczere ze strony władz miejskich.
„Po drugiej stronie chodnika ustawiono podwójną żółtą linię, która nakazuje zakaz parkowania na drodze i zapobieganie blokowaniu autostrady”.
Kwestionuje także twierdzenie władz, jakoby jego samochód utrudniał jazdę na autostradzie, zwracając uwagę na szerokość chodnika i obecność podwójnych żółtych linii zapobiegających blokowaniu drogi.
„Nie wydaje mi się właściwe kupowanie mandatów za parkowanie przed własnym domem” – dodał.
Teraz odwołuje się od kary, która w przypadku niepowodzenia może wynieść 660 funtów.
W odpowiedzi Eamonn Keogh, radny Rady Miejskiej Southampton, powiedział, że na chodnikach i poboczach nie obowiązują żadne ograniczenia dotyczące oczekiwania, aby zapewnić dostęp pieszym i urządzeniom ułatwiającym poruszanie się.
Dodał, że pojazdy wystające z chodnika, na którym obowiązują ograniczenia, będą podlegały egzekwowaniu prawa.
Pan Mulholland ma możliwość eskalacji swojej apelacji do trybunału ds. kar drogowych.