Kiedy w sobotę rano to miasto Blue Ridge Mountain w Karolinie Północnej zbiera się, aby upamiętnić rocznicę niszczycielskich powodzi spowodowanych przez huragan Helene, program wzywa ocalałych, aby udzielają świadków, aby głosowały w „Ameryce pięknej” i na chwilę milczenia.
Ceremonia „jest dla nas sposobem na zakończenie tego”, mówi stary burmistrz Fort Pam Snipes.
Ale rok po tym, jak resztki Helene rozlały historyczne potok deszczu w te góry, burmistrz Snipes przyznaje, że podczas poczynienia postępu pozostało tak wiele do zrobienia. W rzeczywistości wysiłki odzyskiwania nie zostały w ogóle owinięte – w ogóle.
Dlaczego to napisaliśmy
Sobota przypada rocznica huraganu Helene, burza, która uderzyła-i zalała-górskie miasta Karoliny Północnej, i gdzie polityka utrudniała odzyskanie, z wyjątkiem lokalnych wysiłków. W jaki sposób uzyskanie pomocy federalnej stało się bardziej kwestionowane.
Kopce gruzu zostały oczyszczone, firmy zostały ponownie otwarte, a przy pomocy finansowania Federalnej Agencji Zarządzania Kryzysowego i prywatnych darowizn to miasto zbiera się na czas na sezon turystyczny w tym roku.
Mimo to, podobnie jak uprawy zbite na ziemię przez ulewny deszcz, stary fort – jak dziesiątki innych społeczności w zachodnich górach Karoliny – wciąż wymagają sprawiedliwej pogody, aby się rozwijać, jeśli nie tylko przetrwać. Wielu starych mieszkańców Fort pozostaje w tymczasowych mieszkań, a miasto wciąż oczekuje milionów dolarów w federalnych zwrotach zwrotów na wypadek wydatków awaryjnych potrzebnych do naprawy ulic, systemów wodnych i szkół – w sumie prawie 20 projektów.
Krótko mówiąc, miasto stało się oknem na wyzwania związane z poważnym wysiłkiem odzyskiwanym, a także o tym, jak US ACET dla społeczności skręconych na katastrofy-w tym upolitycznienie finansowania-wpływa na osoby, które przeżyły.
„Nie obwiniam polityki ani prezydenta, ale procesy są powtarzalne, a pieniądze trwają zbyt długo”, mówi. „Wszystkie wszystkie znaczą dobrze, ale szczerze mówiąc, nie obchodzi mnie, jakie są twoje słowa. Poprzyj to i włóż do działania”.
W zeszłym tygodniu gubernator Karoliny Północnej Josh Stein, demokrata, próbował to zrobić. Podróżował do Waszyngtonu, aby ponownie uruchomić prośbę o 13 miliardów dolarów-co nazywa „uczciwym udziałem rządu federalnego”. Do tej pory Waszyngton zatwierdził mniej niż 10% wniosku, przy czym znaczna część tych pieniędzy wciąż oczekuje na wypłatę.
Reformy strukturalne, masowe wystrzelenie w FEMA i ruchy szachowe przez administrację Trumpa doprowadziły do rosnącej skarg zarówno republikanów, jak i demokratów – w tym przedstawicieli lokalnych i federalnych – na temat opóźnień i zamieszania, które komplikują odzyskanie państwa.
„Pozostaje podstawowe pytanie: co dzieje się z ogólną społecznością (przemyślaną) jako zbiorowym dobrem?” Mówi Robert Griffin, założycielka College of Emergency Prethyness, Bezpieczeństwo Wewnętrzne i Cyberbezpieczeństwo na uniwersytecie w Albany.
„Amerykanie powiedzieli:„ Wierzymy, że nawet małe miasteczko w Karolinie Północnej zasługuje na odbudowę, aby ludzie mogli żyć i rozwijać się w bezpiecznym miejscu ”. Szczerze mówiąc, wiele z tego, co słyszę, jest teraz sprzeczne z tym – dodaje Griffin.
Opóźnienia, zamieszanie i „zbyt długo”
Helene uderzyła na miesiąc przed wyborami w 2024 r. I stała się punktem zapalnym dla kandydatów i przywódców politycznych, którzy debatowali nad wysiłkami rządu federalnego. Prezydent Trump i jego kampania zatrzasnęli administrację Biden, nieprawidłowo mówiąc, że przekształcała fundusze FEMA do mieszkań migrantów.
W tym czasie niektórzy lokalni republikanie, pomimo poparcia dla kandydatury pana Trumpa, odepchnęli kilka zarzutów online – w tym plotkę, że FEMA płaci tylko 750 USD za roszczenie. Zauważyli, że wielu mieszkańców otrzymało maksymalnie 42 000 USD od rządu na odbudowę.
Prezydent Trump twierdzi, że rządowe obietnice są teraz zaspokajane przez szybszy, szczuplejszy, lepszy FEMA. Urzędnicy administracji Trumpa wskazują na krótsze ramy czasowe na indywidualne wypłaty pomocy, a także wyróżnienia gubernatora Teksasu Grega Abbotta na temat reakcji Waszyngtonu na niedawne powodzie w Teksasie. A tymczasem Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego nadal powtarza mantrę public relations administracji Trumpa, że sekretarz Kristi Noem „wykorzeni odpady, oszustwo, nadużycie i repriorytetyzuje przywłaszczone dolary”.
W ubiegłym tygodniu administracja wydała 44 miliony dolarów na 1,3 miliarda dolarów już wysłanych do Karoliny Północnej, w tym 1,4 miliona dolarów zobowiązanych do nowej szopy konserwacyjnej w Old Fort. Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego powiedział w komunikacie, że „zapewnia, że dolary są dostarczane do społeczności z rekordową prędkością”.
Ale rzeczywistość na ziemi, według burmistrza Snipesa i innych, polega na tym, że fundusze często było za mało, za późno.
We wrześniu Karolina Północna obiecano ponad 2 miliardy dolarów finansowania FEMA na naprawy huraganu Helene, co czyni ją jedną z garstki stanów, w tym Floryda, Teksas i Luizjana, aby otrzymać znaczne dotacje od administracji, próbującej przesunąć odzyskiwanie po awarii do stanów.
Ale opóźnienia stały się endemiczne, komplikując odzyskiwanie i powodując nowe niepewności, czy pieniądze już wydane zostaną zwrócone.
Były szef FEMA Cameron Hamilton, mianowany przez pana Trumpa, a następnie usunięty za zaprzeczenie przysięgi administracji w celu wyeliminowania FEMA, opublikowanego w mediach społecznościowych, które stworzyły nowe zamykanie budżetu przez panią Noem ”zupełnie nowe formy biurokracji. ”
Niektóre opóźnienia wynikają z problemów z finansowaniem kongresowym. W ostatnich latach FEMA (DRF) (DRF) stał się nieograniczony, w miarę wzrostu kosztów i częstotliwości katastrof.
Oznacza to, że administracja Trumpa „rozciąga” istniejące strumienie finansowania FEMA „ zmniejszyć rolę federalną W odzyskiwaniu po awarii ”, według raportu z 19 września Carnegie Endowment for International Peace, który zapewnia niezależną analizę problemów globalnych.
Rezultat to seria frustrujących opóźnień, takich jak te widziane tutaj w Old Fort. „Jest to krótkoterminowa strategia segregacji, która ryzykuje długoterminowe konsekwencje”, pisze Jennifer DeCesaro z Carnegie i Sarah Labowitz: „Administracja Trumpa po cichu ogranicza przepływ finansowania katastrof”.
Ta rzeczywistość jest widoczna w górach Appalachów, gdzie wiele miast stara się odzyskać i wciąż czeka na pomoc. Połączenie funduszy stanowych i federalnych oraz miliardów wypłat ubezpieczeniowych powinno pokryć około jednej czwartej szacunkowych 60 miliardów dolarów odszkodowania od burzy. Jednak według raportu opublikowanego w tym tygodniu przez biuro odzyskiwania gubernatora w zachodniej Karolinie Północnej około 44 miliardów dolarów pozostaje niefinansowane.
Najnowszy wniosek stanu o 13 miliardów dolarów dodatkowego finansowania federalnego nie pokryje zaległe wydatki. Ale Karolina Północna ma nadzieję na pomoc. Kongres ostatecznie przeznaczył około 120 miliardów dolarów na odbudowę po huraganie Katrina.
Na początku tego tygodnia menedżer hrabstwa Yancey, Lynn Austin, powiedziała prawodawcom w Raleigh, że urzędnicy prawie wyczerpali cały budżet hrabstwa, tylko po usunięciu huraganu Helene Gruz. W przeszłości FEMA zwróciłaby się z 90% do 100% tych kosztów usunięcia. Ale jak dotąd hrabstwo nie widziało centów.
„Federalni byli oczywiście wolniej niż ktokolwiek się spodziewał”-powiedział senator Ralph Hise, R-Mitchell, na rozprawie legislacyjnej na wnioski o finansowanie na Kongres.
„Naszą największą przeszkodą jest brak jasności i spójne wytyczne ze strony FEMA” – powiedział prawodawcom Dennis Aldridge, komisarz hrabstwa Avery.
Frustracje FEMA i mało prawdopodobne sojusznicy
Na tym rozprawie obecny był także Jonathan Krebs, doradca ds. Odzyskiwania regionu, który stwierdził, że spowolnienia w FEMA powodują frustrację, ale urzędnicy obawiają się zemsty administracji Trumpa, gdyby narzekali. „Ma dużą złożoność” – powiedział Krebs prawodawcom.
Takie obawy nie są bezpodstawne. Pełniący obowiązki administratora FEMA David Richardson, który nie ma doświadczenia w zarządzaniu kryzysowym, ma Prywatnie żartował Według Washington Post o państwach prowadzonych przez republikańskich pomocy FEMA niż te prowadzone przez Demokratów.
„Administracja Trumpa była bardzo transakcyjna:„ Co zrobisz dla mnie, jeśli zrobię to za ciebie? ” – mówi Christopher Cooper, który studiuje politykę Karoliny Północnej na Western Carolina University w Cullowhee. „Ale nie tak działa pomoc w przypadku katastrof”.
Tak więc, Karolinianie z Północnej, których wczesne dni są wypełnione opowieściami o przetrwaniu, dążeniem do samorządności i improwizacji, kulminacyjnym pierwszym udanym lotem samolotu w Kitty Hawk, zaczęli improwizować. I kompromis.
Senator Ted Budd, republikanin, republikanin, oparł się na administracji na początku tego miesiąca, organizując wiele nominacji w Departamencie Bezpieczeństwa Wewnętrznego do czasu zwolnienia pieniędzy.
To był ryzykowny gambit. Ale to zadziałało.
W tym samym czasie gubernator Stein, demokrata, nadal wykazywał silną liczbę wyborów w zachodniej Karolinie Północnej, pomimo konserwatywnych skłonności regionu, głównie ze względu na jego reputację jako trudną, ale skuteczną umiarkowaną.
Krótko mówiąc, wspólny cel, aby pomóc państwu na obszarach uderzających w burzę, wydaje się, że popchnął partyzancką politykę na boku, przynajmniej jeśli chodzi o sprawy odzyskiwania po awarii.
„Widzimy gubernatora Steina i senatora Budda jako mało prawdopodobnych sojuszników”-mówi profesor Cooper, współredaktor „Nowej polityki Karoliny Północnej”, książka esejów politycznych. „Wątpię, byśmy złapali je razem w grze Tar Heels. Ale udało im się współpracować. ”
I pomimo wszystkich problemów związanych z stopami i problemami finansowymi postęp poczyniły te zachodnie społeczności Karoliny Północnej, odkąd Helene miała znaczące, a czasem inspirujące.
Po prawie 20-kilometrowej sieci szlaków rowerowych górskich nad starym fortem stały się bezużyteczne przez powalone drzewa, szlaki te są obecnie w większości oczyszczane. Znaczna część regionu jest teraz otwarta dla sezonowych turystów z liści. Setki mostów nadal wymagają naprawy, ale większość dróg państwowych i powiatowych jest otwartych.
„Skupiamy się na odbudowie, nie tylko po to, abyśmy mogli przetrwać, ale rozwinąć”, mówi burmistrz Snipes. „Z powodu burzy wszystko się zmieniło”.
Co się liczy
Na wzgórze z centrum Old Fort, przez całe życie, Sonya Brendle przypomina chaos powodzi, który zrujnował prawie 50 domów wokół niej. Teraz zachwyca się uzdrawiającym miastem. Mówi, że przed powodziami starych mieszkańców Fort przekroczyli miecze, czy pozwolić mikrobrowarom w suchym hrabstwie. Teraz, dzięki wysiłkom odzyskiwania, miasto znów się spotkało.
„Pomagaliśmy sobie nawzajem” – mówi. „Znowu było to zwarte miasto. Polityka nie miała znaczenia”.
Duch ten podkreśla szerszy amerykański zakład, że społeczności uderzone przez katastrofę mogą odzyskać wspólną pracę, pociągając do odpowiedzialności urzędników publicznych i ufając Waszyngtonowi, aby dostarczyć amerykańską deklarację Independence, jakim jest bycie „doskonalszym związkiem”.
„Ludzie dużo narzekają, a ja zgadzam się z wieloma skargami. Ale czy możemy sobie wyobrazić, jak wyglądałby ten region, gdyby nie było żadnej zwolnienia z katastrofy od rządu?” Mówi profesor Cooper w Cullowhee. „W pewnym sensie był to najlepszy przypadek, jaki kiedykolwiek widziałem, dlaczego rząd nadal ma znaczenie”.