Szef Greggs wezwał rząd do uniknięcia „niespodzianek” w budżecie jesiennym, ponieważ sieć piekarni przygotowuje się do podniesienia niektórych swoich cen w tym tygodniu.
Roisin Currie, dyrektor generalny Greggs, potwierdził zestaw podwyższeń cenowych w jego menu.
Jego dwuczęściowa oferta śniadaniowa, zawierająca rolkę i napój, wzrośnie z 2,95 £ do 3,15 £.
Szef powiedział, że trzyczęściowa oferta śniadaniowa, która obejmuje również stronę, taką jak doniczka do jogurtu lub Browns, wzrośnie z 3,95 do 4,15 GBP.
Ponadto niektóre z jego wypieków, takie jak Empire Biscuit, wzrosną o 5 pensów.
Pani Currie powiedziała, że „nadal oferuje wyjątkową wartość” z ofertami i podkreśliła, że wiele innych produktów „będzie chronionych i nie będzie się poruszać”.
Tymczasem dyrektor generalny powiedział, że sprzedawca ma nadzieję na „zrównoważony budżet”, kiedy Rachel Reeves Oznacza swoje plany podatkowe i wydatki w listopadzie.
„Wydaje mi się, że to, co nie jest pomocne, jest to, że pojawia się coś, co nas zaskakuje i tak stało się z ubezpieczeniem społecznym w zeszłym roku – nie spodziewaliśmy się tego i przyszło bardzo szybko” – powiedziała.
„Trudno jest zaplanować i zarządzać firmą, gdy masz hit w wysokości 20 milionów funtów, którego nie przewidziałeś lub nie wiedziałeś”.
Greggs powiedział, że wyższa stopa ubezpieczenia naukowych pracodawców, a także rosnąca płaca minimalna, wywierała presję na ogólne koszty biznesowe.
Pani Currie dodała, że liczyła na środki, które „włożą pieniądze do kieszeni konsumenta”, a także otrzyma „rozsądne powiadomienie” w związku z wszelkimi zmianami dotykającymi przedsiębiorstwami.
Detalista, który ma 2675 sklepów w Wielkiej Brytanii, odnotował wzrost sprzedaży o 6,1% w trzecim kwartale 2025 r., W porównaniu z tym samym okresem rok temu.
Podobnie jak na podobny sposób, który wyraża wpływ nowych otwarć sklepów, wzrost sprzedaży w sklepach zarządzanych przez firmę spowolnił do 1,5% rok do roku.
Oznacza to również spowolnienie z 2,6% podobnego wzrostu zarejestrowanego w pierwszej połowie roku.
Niezwykle gorąca pogoda powstrzymała sprzedaż w lipcu, gdy kupujący w pełni wykorzystali słoneczne warunki, ale handel ponownie stał się przednią stopą w sierpniu i wrześniu, powiedział inwestorom Greggs.
Niemniej jednak jego cena akcji wzrosła o około 7% w środę po aktualizacji.
Łańcuch piekarni podkreślił rozszerzenie swojego menu, w tym opcje wysokobiałkowe, takie jak doniczki do jaj i koktajle białkowe, oraz przedmioty sezonowe, takie jak latte z dyni i muffinka toffi.
Ostatnio ostatnio otwiera nowe sklepy w Tesco i Sainsbury’s w ramach partnerstwa z łańcuchami supermarketów, a także przenosząc mniejsze sklepy do lepszych lokalizacji.
Całkowite otwarcia na zasadzie netto, które odejmuje liczbę zamknięć, do tej pory wyniosły 57 w tym roku.
Greggs powiedział, że teraz spodziewa się 120 nowych otworów netto za cały rok, który byłby nieco niższy niż jego poprzedni cel.
Firma powiedziała inwestorom, że robi „postępy pomimo trudnych warunków rynkowych”, które odzwierciedlają słabsze zaufanie konsumentów i rosnącą inflację.
Pani Currie powiedziała, że konsumenci zwykle „oszczędzali, a nie wydawali, a tam, gdzie wydają, wydają mądrze – więc jest to bardzo doświadczony konsument”.
„Ponieważ jesteśmy wielką propozycją wartości, mam nadzieję, że oznacza to, że niektórzy z tych klientów zamieniają się na Greggs, aby skorzystać z tej wielkiej wartości” – dodała.