Wersja tego artykułu pierwotnie ukazała się w biuletynie Quartz’s Obsession. Zarejestruj się tutaj, aby podzielić się naszą obsesją w swojej skrzynce odbiorczej.

Branża medialna potrzebuje wybawiciela. Być może cała gospodarka oparta na wiedzy to zrobi. Substack to platforma biuletynów, która znacznie przewyższa swoją wagę pod względem wpływu kulturowego, pomimo jej wyceny na zaledwie 650 milionów dolarów. Założona w 2017 roku przez Chrisa Besta, Hamisha McKenziego i Jairja Sethiego firma Substack oferuje proste, ale atrakcyjne możliwości. Dziennikarze, pisarze i inni twórcy mogą uwolnić się od upadających instytucji tradycyjnych mediów i zarabiać pieniądze bezpośrednio od swoich odbiorców, a Substack pozwala im monetyzować sprzedaż.

To propozycja stworzona na epokę po przerwie i po linii. Jednak nawet w miarę wzrostu wpływów platformy pojawiają się pytania. Czy Substack umożliwia pisarzom budowanie trwałych karier, czy też jest to po prostu najnowsza wersja optymizmu podnoszącego się na duchu?

Jak na ironię czy nie, Substack sam rozwija się na tym dyskursie przypominającym uroboros. Nigdzie jego znaczenie nie jest tak gorąco dyskutowane jak na samym Substacku. Tam nowi i obecni operatorzy biuletynów omawiają opłacalność swoich operacji biuletynowych. Tymczasem firma przyciąga twórców bezpośrednimi zachętami finansowymi, okazjonalnymi sześciocyfrowymi zaliczkami i, co najdziwniejsze, finansowaniem kampanii opierających się na własnej bazie użytkowników. Jedno jest pewne: uruchomienie Substacka samo w sobie będzie zatłoczonym zajęciem. Aby uzyskać więcej informacji, Zarejestruj się w Substacku Po prostu czytaj dalej.


Wyrażone w liczbach

2 miliony: Od lutego 2023 r. Liczba płatnych subskrypcji Substack podwoiła się w porównaniu z listopadem 2021 r.

7 milionów dolarów: Roczne przychody wygenerowane przez 10 największych wydawców na platformie Substack według stanu na sierpień 2021 r. Odzwierciedla rentowność platform głównych autorów.

7,8 miliona dolarów: Pieniądze zebrane przez Substack w ramach rund zbiórek społeczności na Wefunderze umożliwią autorom i użytkownikom bezpośrednie inwestowanie w platformę.

90,2 miliona dolarów: Całkowite fundusze zebrane przez Substack w ciągu pięciu rund ze znaczącymi inwestorami, takimi jak Y Combinator i Andreessen Horowitz.

650 milionów dolarów: Wycena spółki Substack po rundzie finansowania serii B w marcu 2021 r. znacznie wzrosła w porównaniu z wyceną spółki Substack na poziomie 49 mln dolarów z lipca 2019 r.


Twoja skrzynka odbiorcza, ich mydelniczka

Tak długo, jak istnieją media, istniała pewna forma dezintermediacji mediów. Jest to proces omijania tradycyjnych strażników (wydawców, nadawców, redaktorów itp.) i bezpośredniego docierania do odbiorców. W XV wieku prasa drukarska umożliwiała pisarzom i aktywistom szerzenie swoich idei bez kontroli kościoła i państwa. W latach siedemdziesiątych XVIII wieku Thomas Paine był pionierem bezpośredniej sprzedaży żywności. zdrowy rozsądek Aby dotrzeć do szerszego grona osób. W XIX wieku gazety groszowe omijały elitarne organizacje informacyjne.

Na pierwszy rzut oka Substack wydaje się być kolejnym przystankiem na tej ścieżce. Jest to bardziej wyrafinowana prasa drukarska epoki cyfrowej, która umożliwia bezpośrednie połączenie między pisarzem a czytelnikiem. Ale dynamika jest bardziej złożona i łączy modele dezintermediacji i subskrypcji z efektami sieciowymi XXI wieku. Pisarze łączą się z czytelnikami i między sobą, budując społeczność i poszerzając swój zasięg. Czytelnicy dołączają do wielu przeglądających, płacą za treści, których nie chcą przegapić, a niektórzy nawet zakładają własny Substack.

Zwolennicy twierdzą, że te efekty sieciowe sprzyjają bardziej połączonemu i samowystarczalnemu ekosystemowi, dając Substackowi przewagę nad konkurentami, takimi jak Ghost i Beehiv. W 2023 roku Substack zebrał ponad 7 milionów dolarów w ramach rundy społecznościowej na Wefunderze. Nie pochodziło to od inwestorów venture capital, ale od ich własnych czytelników i autorów, dzięki czemu ekosystem platformy stał się jeszcze bardziej autoreferencyjny. To posunięcie, które wydaje się zarówno świetne, jak i nieco nierealne, podobnie jak sam Substack.


Godny zacytowania

„W końcu utalentowani i przedsiębiorczy pisarze, którzy mają ciekawe rzeczy do powiedzenia, znajdują czytelników, a w wielu przypadkach płacących za swoją twórczość odbiorców. To piękne”.Andrzej Borygapowiedział dziennikarz i autor opisujący szybko rozwijający się Substack w e-mailu do Quartz.


Biografia

2017: Założona przez Chrisa Besta, Hamisha McKenziego i Jairja Sethiego Substack stała się platformą dla pisarzy, która mogła zarabiać na swoich biuletynach i omijać strażników tradycyjnych mediów.

2019: Substack zyskał popularność dzięki wybitnym dziennikarzom, takim jak Andrew Sullivan z The Atlantic, którzy rozpoczęli wysyłanie biuletynów i zachęcali innych do dołączenia.

2021: Platforma uruchomiła „Substack Pro” – sześciocyfrowy postęp mający na celu przyciągnięcie uznanych autorów, przyspieszając dyskusję na temat jego zrównoważonego rozwoju i uczciwości wobec małych twórców.

2022: Substack pozyskał 65 milionów dolarów w rundzie serii B, podnosząc swoją wycenę do 650 milionów dolarów, jednocześnie unikając czołowych firm VC na rzecz inwestycji użytkowników.

2023: Pisarze debatują nad zaletami samego Substack, ponieważ wpływy platformy dominują w świecie mediów, a platforma może pochwalić się ponad 35 milionami aktywnych bezpłatnych subskrypcji.


Ciekawostka!

Program „Substack Pro” firmy Substack oferuje wybranym pisarzom hojną płatność z góry za dołączenie do platformy. Na przykład w 2021 r. Substack 250 000 dolarów z góry dziennikarzowi Matthew Iglesiasowi w celu wypuszczenia biuletynu; powolna gra w kręgle.


spójrz na to

Podstawy wyjaśniono w tym 2-minutowym filmie na YouTube.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj