w tej historii
pożar samochodu elektrycznego Posiadać Zrobiłem nagłówek Trwa to już od wielu lat, ale z pewnymi konsekwencjami huragan HelenaHuragan kategorii 4, który spowodował rekordowe szkody w wyniku wiatru, deszczu i sztormu. Pojazdy elektryczne ulegają samozapłonowi Głównym winowajcą jest słona woda. Gubernator Florydy Ron DeSantis Właścicieli pojazdów elektrycznych wezwano do przeniesienia pojazdów na wyższy poziom przed zderzeniem Helen, aby zapobiec powodziom i zminimalizować je. Możliwość pożaru. tesli Radzimy właścicielom, aby unikali zanurzania pojazdów w wodzie, ale jeśli już zdecydują się przynajmniej na holowanie pojazdu 50 stóp od materiałów łatwopalnych Dopóki mechanik tego nie sprawdzi.
Ponieważ sól przewodzi prąd, słona woda stwarza szczególnie poważne zagrożenie dla akumulatorów pojazdów elektrycznych. Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) bada to zjawisko od czasu, gdy pojazdy elektryczne zaczęły się zapalać po huraganie Sandy w 2012 r., ale problem okazał się trudny do oszacowania. Powodzie słodkiej wody w Kalifornii nie powodowały pożarów pojazdów elektrycznych tak często, jak powodzie na Florydzie spowodowane kilkoma huraganami w ostatniej dekadzie, a badacze uważają, że przyczyną jest słona woda. Według Associated Press:
Pojazdy elektryczne wyposażone w akumulatory litowo-jonowe mogą zapalić się w przypadku zwarcia akumulatorów i wytworzyć ciepło. Tom Barth z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu powiedział, że gdy ciepło zaczyna rozprzestrzeniać się pomiędzy różnymi ogniwami z tyłu akumulatora, może to spowodować reakcję łańcuchową zwaną niekontrolowaną niekontrolowaną temperaturą.
„Jeśli słona woda zdoła wypełnić szczelinę między dodatnim i ujemnym biegunem akumulatora, może spowodować zwarcie” – powiedział Barth, dyrektor Wydziału Dochodzeń Specjalnych Biura Bezpieczeństwa Drogowego NTSB.
Producenci samochodów projektują akumulatory, aby zapobiec temu problemowi. Pomiędzy różnymi ogniwami w zestawie akumulatorów często występują bariery oddzielające lub izolacyjne, a producenci podejmują kroki, aby zapobiec przedostawaniu się wilgoci. Należy jednak uwzględnić sposób odprowadzania ciepła z akumulatora.
„Problem zaczyna się pojawiać, gdy akumulator zostanie wystawiony na działanie stojącej wody i wtedy zaczyna ona usuwać wilgoć znajdującą się wewnątrz akumulatora” – powiedział Barth.
Uszkodzenia spowodowane zanurzeniem pojazdu elektrycznego w wodzie morskiej nie znikną nawet po opadnięciu wody. Pojazdy elektryczne zanurzone w słonej wodzie mogą zapalić się długo po odparowaniu wody, ponieważ sole przewodzące są nadal obecne. Szacuje się, że po huraganie Ian zalanych zostało 5000 pojazdów elektrycznych, a 36 z nich stanęło w płomieniach. Chociaż nie wszystkie pojazdy elektryczne zanurzone w wodzie zapalą się, ważne jest, aby zwracać uwagę na ostrzeżenia, ponieważ pożary pojazdów elektrycznych są bardzo trudne do ugaszenia. Floryda jest obecnie narażona na zwiększone ryzyko wystąpienia takich pożarów po tym, jak huragan Helen zalał stan w niektórych obszarach wodą do głębokości 20 stóp. Jeśli Twój pojazd elektryczny ulegnie uszkodzeniu w wyniku przedostania się wody, zaparkuj pojazd z dala od materiałów łatwopalnych do czasu sprawdzenia go przez specjalistę.