w tej historii
Jak Nike (z) przygotuj się na kluczowa zmiana przywództwa; Z notatki badawczej firmy finansowej Jefferies wynika, że kultowa marka stoi przed trudną ścieżką w coraz bardziej konkurencyjnej branży detalicznej.Jeff).
Firma stwierdziła, że niepewność pozostawiła akcje Nike na „ziemi niczyjej” i że „prawdopodobnie pozostaną one ograniczone przez kilka kwartałów”, ponieważ inwestorzy czekają na oznaki aktywności.
Nowy dyrektor generalny, wieloletni weteran firmy Elliott Hill, ma przejąć obowiązki 14 października. stawka jest wysoka Podczas gdy firma pracuje nad miękkie stopy i ruch w sieci A rywale, tacy jak Adidas, zwiększają udział w rynku (Adi) i hoka (pokład). Chociaż Jefferies podniósł cenę docelową Nike z 80 do 85 dolarów w związku z optymizmem związanym ze zmianami w zarządzie, prawdziwy wpływ może być odczuwalny i widoczny dopiero w roku fiskalnym 2026.
Dzień Analityka Nike, który odbędzie się w listopadzie po raz pierwszy od siedmiu lat, prawdopodobnie zostanie przełożony ze względu na sfinalizowanie polityki nowego dyrektora generalnego.
Analitycy twierdzą, że firma musi lepiej zdefiniować swój potencjał innowacji produktowych. Oczekują, że Nike będzie podkreślać znaczenie oferty swoich produktów dla długoterminowego wzrostu, ale obecnie „jej oferta po 2025 r. jest nieznana”.
Przejście Nike na sprzedaż bezpośrednią (DTC) poprawiło zyski i poprawiło zarządzanie marką, ale spadek liczby tradycyjnych punktów styku w handlu detalicznym zaszkodził ostatnim wynikom, ponieważ konsumenci mają mniej możliwości nawiązania kontaktu z marką. Jest taka możliwość. Jednym z powodów jest to, że obecny dyrektor generalny John Donahoe, Foot Locker (Floryda) i Macy’s (M).
Wydaje się, że warunki gospodarcze się pogarszają, w miarę jak rynek odzieży sportowej w Ameryce Północnej wraca do normalnego tempa wzrostu. Nike nie jest odporna na ten trend. Marka w dalszym ciągu boryka się ze spadkiem zaangażowania konsumentów, a ruch pieszy i wizyty w Internecie znacznie spadają z roku na rok. Tymczasem potencjalne wyzwania gospodarcze i niepewny wpływ rządowych programów stymulacyjnych spowodowały, że coraz większą uwagę zwraca się na międzynarodowy rozwój Nike, szczególnie w Chinach.
Nike rozpoczyna w drugiej połowie 2024 roku wieloletni cykl innowacji produktów i może stanąć przed kilkoma wyzwaniami. Na przykład firma stoi w obliczu presji przychodów ze względu na zwiększoną konkurencję, trudności gospodarcze wpływające na wydatki konsumentów i niechęć do nowych produktów. ponadto, znaczniki Analitycy twierdzą, że niekorzystna kombinacja kanałów może zaszkodzić marżom zysku, a te niekorzystne czynniki mogą mieć wpływ na przyszłe wyniki finansowe Nike.