
Dostawy pocztowe w Kanadzie mają na celu zatrzymanie, gdy tysiące pracowników pocztowych w całym kraju odchodziło z pracy.
Uderzenie ogólnokrajowe pojawia się po tym, jak rząd kanadyjski zezwolił na powszechne reformy Kanady Post, które zamknęłyby niektóre urzędy pocztowe i końcowe dostawy od drzwi do drzwi.
Kanadyjska usługa pocztowa – podobnie jak w Wielkiej Brytanii Royal Mail i Stany Zjednoczone – w ciągu ostatnich dziesięcioleci i późniejsze niedobory finansowe.
Strajk Związku Postanowego Postalowego pojawia się również wśród trwającego sporu o wynagrodzenie i świadczenia, które spowodowały tygodniowy strajk pod koniec ubiegłego roku.
Premier Mark Carney powiedział, że „znaczące zmiany” są konieczne w Canada Post, aby uczynić go „opłacalnym”.
Oto co wiedzieć.
Jak to wpłynie na dostawę poczty?
Uderzenie ogólnokrajowe rozpoczęło się 25 września, a Kanada Post powiedział, że operacje są zamknięte podczas strajku, pozostawiając pocztę i paczki nieefektywne dla milionów Kanadyjczyków.
Usługa pocztowa nie oferuje również gwarancji usług dla przedmiotów, które były już w sieci, kiedy uderzono strajk i obecnie nie akceptuje nowych elementów.
Jednak kontrole rządowych ubezpieczenia społecznego będą nadal dostarczane.
Wnioski paszportowe będą nadal przetwarzane, a mieszkańcy mogą w razie potrzeby zażądać, aby dokument był dostępny do osobistego odbioru.

Dlaczego jest strajk?
Pracownicy pocztowi odeszli z pracy, aby zaprotestować przeciwko temu, co Związek opisał jako „ogromne” cięcia usług ogłoszone przez rząd federalny, twierdząc, że mogą spowodować poważne utraty pracy.
Strajk został wydany zaledwie kilka godzin po tym, jak rząd federalny ogłosił, że upoważnia znaczące zmiany w Canada Post, która jest korporacją koronną – rządową organizacją, która działa na długości ramienia, i jest skonstruowana jak firma prywatna.
Nowe środki obejmują zakończenie dostawy poczty od drzwi do drzwi do około czterech milionów domów, gdzie zostaną zastąpione przez alternatywy takie jak skrzynki pocztowe; zezwolenie na przeniesienie poczty nieograniczonej przez ziemię zamiast powietrza i zmniejszenie liczby dni dostawy; zamknięcie niektórych urzędów pocztowych, które były na obszarach kiedyś wiejskich; oraz dając usługi większą elastyczność w podnoszeniu cen.
Niektóre byłyby stopniowe w ciągu prawie dekady.
Związek pracowników pocztowych, Cupw, nazwał ogłoszenie „bezpośrednim napaścią na naszą publiczną pocztę, prawo społeczeństwa do uczestnictwa w procesach politycznych i dobrych, związkowych miejscach pracy w całym kraju”.
Tymczasem Canada Post ostrzegł, że strajk „jeszcze bardziej pogorszy sytuację finansową Canada Post”.
Pojawia się to na piętach strajku pracowników pocztowych w listopadzie ubiegłego roku w związku z warunkami wynagrodzeń i pracy.
W grudniu, przed pracowitym sezonem wakacyjnym, rząd kanadyjski nakazał pracownikom pocztowym z powrotem do pracy.
Ale te kwestie pozostają nierozwiązane, a negocjacje między Unii a służbą pocztową trwają.
Kiedy się skończy strajk?
To niejasne.
Canada Post powiedział Cupw, że planuje przedstawić nowe oferty Unii na początku października.
Planował złożyć nową ofertę 26 września, ale musiał ją zmienić po zmianach ogłoszonych przez Ottawę.
Rzecznik korporacyjny powiedział w wywiadach medialnych, że między dwiema stronami „szeroka luka” pozostaje między problemami, takimi jak personel w niepełnym wymiarze godzin i podwyżki płac.
Związek i służba pocztowa spędziły prawie dwa lata bezskutecznie negocjować nową umowę.
29 września minister pracy Patty Hajdu powiedziała kanadyjskiej serwisowi prasowe, że nie wykluczyła federalnej interwencji w celu zakończenia tego strajku, ale wezwała Canada Post do szybkiego zestawienia nowej oferty dla Unii.
Uderzenie w listopadzie 2024 r. Trwało nieco ponad miesiąc – 32 dni – zanim rząd federalny przepisał pracowników Kanady po powrocie do pracy.
Co to oznacza dla Kanady Post
Ogromne środki „stabilizacji” usługi pocztowej ogłoszonej przez Ottawę następują po latach strat finansowych utrzymanych przez Canada Post, która stoi w obliczu zmniejszenia popytu i zaciętej konkurencji ze strony prywatnych usług dostarczania paczek.
Przegląd sytuacji w Canada Post zlecona przez Ottawę w 2024 r. Stwierdzono, że usługa pocztowa „stoi w obliczu kryzysu egzystencjalnego” i jest „skutecznie niewypłacalna lub bankrutująca”.
Są to trzy podstawowe strumienie przychodów – poczta z listami, poczta bezpośredniego i poczta parcelowa – wszystkie spadają, albo z powodu braku popytu, albo poprzez sztywną konkurencję ze strony innych usług kurierskich.
Dwadzieścia lat temu Kanada Post dostarczyła 5,5 miliarda listów. Do 2023 r. Liczba ta spadła do 2,2 miliarda. Od 2019 r. Udział w rynku dostaw paczek również spadł z 62% do 24%.
Według Federalnego Ministra zamówień Ministra zamówień Minister zamówień Minister zamówień Minister zamówień Minister zamówień Minister zamówień, Canada Post stracił 1 mld C 1 mld USD (717 USD; 535 mln GBP) i jest na dobrej drodze do utraty 1,5 mld USD.
W drugim kwartale tego roku stracił 407 mln USD.
W styczniu Ottawa pożyczyła korporację 1 mld USD, aby pomóc jej kontynuować działalność.
Cupw zaproponował usługi pocztowe eksploruje inne strumienie przychodów, w tym oferowanie usług bankowych i ubezpieczeniowych – rynek już „dobrze obsługiwany” w Kanadzie, zgodnie z przeglądem usług pocztowych – i rozszerzanie się na świadczenie paszportów i innych usług rządowych.
Ze swojej strony Canada Post powiedział, że musi skoncentrować wysiłki na podstawowych usługach, takich jak rozszerzenie dostawy paczek z pięciu do siedmiu dni w tygodniu.
To nie po raz pierwszy reformy służby pocztowej zostały przedstawione.
Konserwatywny rząd ruszył naprzód z zakończeniem dostaw od drzwi do drzwi wśród opozycji publicznej, ale zmiana ta została zatrzymana, gdy były premier liberalny Justin Trudeau w 2015 r.