Personel kontroli ruchu lotniczego był „nie normalny” w czasie kolizji w powietrzu między helikopterem wojskowym a samolotem pasażerskim w Waszyngtonie, który zabił 67 osób, uznał sekretarz transportu Sean Duffy.
Według raportu rządowego amerykańskie media poinformowały, że Reagan National Airport Tower miała niedopuszczoną podczas środowego wypadku.
Jeden pracownik kontroli ruchu lotniczego zarządzał helikopterami i niektórymi samolotami z lotniska, pracą normalnie wykonaną przez dwie osoby, dwa źródła poinformowały CBS News, partnera prasowego BBC.
„Wezmę Federalną Administrację Lotniczą (FAA) na słowo, że to nie było normalne” – powiedział Duffy, gdy zapytano o raporty podczas wywiadu Fox News w niedzielę.
Duffy powiedział: „To było część procesu przeglądu, który musimy zrobić”.
Wyjaśnił, że nastąpiła „konsolidacja kontrolerów ruchu lotniczego na godzinę przed tym, jak miało to miejsce w czasie tej katastrofy. Podobnie jak to było stosowność?”
Duffy zadał pytania o to, czy kontrolerzy „odpowiednio bezpośredni ruch, zgodnie z procedurami w FAA”, a także podniesienie helikoptera.
Todd Inman, członek zarządu National Transport Safety Board (NTSB), powiedział, że wstępne dane ujawniło, że helikopter leci na około 200 stóp, poinformował CBS. Sufit lotniczy dla helikopterów w okolicy w pobliżu krajowego lotniska Reagan wynosi 200 stóp.
Duffy zakwestionował również czas lotu.
„Dlaczego mieliby latać misją o dziewiątej w nocy przez naprawdę ruchliwą przestrzeń powietrzną … w przeciwieństwie do latania tej misji o pierwszej rano, kiedy jest bardzo mało ruchu”? zapytał.
„Chcę, aby nasze wojsko było wyszkolone i gotowe do pracy, ale chcę też, aby podróżnicy lotnicze również byli bezpieczni, a czas i miejsce na to, a nie o dziewiątej w nocy, kiedy jest duży ruch. „
Śledczy rozważają szereg czynników, w tym wysokość, przy ustalaniu przyczyny katastrofy, ale nie wyciągnęli jeszcze żadnych publicznych wniosków, podali w czwartek urzędnicy NTSB.
Było 64 pasażerów na pokładzie lotu American Airlines, kiedy zderzył się w powietrzu z helikopterem Army Black Hawk niosący trzech żołnierzy. Nie było ocalałych.
Duffy powiedział, że USA mają przewlekły problem z niedopowiedzeniem w kontroli ruchu lotniczego.
Amerykańskie media poinformowały, że ponad 90% obiektów kontroli ruchu lotniczego w kraju działa poniżej FAA zalecanych poziomów personelu.
„Przez długi czas nie mieliśmy wystarczającej liczby kontrolerów ruchu lotniczego” – powiedział Duffy, dodając, że są zestresowani. Są wyczerpani. Są przepracowani. To nie jest wymówka. To tylko rzeczywistość tego, co to jest Mamy w systemie ”.
Nowy sekretarz transportu powiedział, że współpracuje z FAA w celu wyszkolenia nowych kontrolerów ruchu lotniczego i „ma plan, który wyjdzie, aby rozwiązać problem, ale problem polega na tym, że nie możesz odwrócić przełącznika i pozbyć się tutaj kontrolerów ruchu lotniczego tutaj . „