w tej historii

Jeśli wyszukasz słowo „Erewhon Hall” na TikTok, zobaczysz dwie rzeczy. Jeden to setki tysięcy wyników, a drugi to skrajny poziom zazdrości wśród trenderów i osób poniżej 30. roku życia.

Influencerka z pokolenia Z często pokazuje swój luksusowy wózek spożywczy pełen słynnych drogich produktów ze sklepów spożywczych w Los Angeles. Niektóre z najpopularniejszych postów obejmują żel z mchu morskiego, koktajle gwiazd, marki napojów premium i nie tylko.

„Tak, to głupie, ale musiałam się wydać” – Olivia Hedlund, influencerka żywieniowa, podpisała film, w którym ujawnia wszystko, co kupiła w ramach „szaleństwa zakupów za 150 dolarów na Elephone”.

Osoby wpływowe na TikToku chętnie przedstawiają swoje codzienne życie jako luksusowe i zabawne, ale nie są jedynymi młodymi ludźmi szalejącymi na przekąskach. Lutowe badanie McKinsey & Company wykazało, że żywność to najczęstsza kategoria, w której pokolenie Z i milenialsi planują popisywać się przed ubraniami, wyjściami i podróżami. insider biznesowy Raport.

Rozwój ten zbiega się z zupełnie innym zjawiskiem. Z majowego sondażu przeprowadzonego wśród Amerykanów wynika, że ​​27% Amerykanów również przyznało się do pomijania posiłków ze względu na niskie płace i wysokie ceny żywności. karma kredytowa.

W większości przypadków wydaje się mało prawdopodobne, aby ludzie kupujący smoothie Hailey Bieber Strawberry Glaze Skin Smoothie za 20 dolarów w Erewhon to ci sami ludzie, którzy opuszczają posiłki tylko po to, aby kupić szybką przekąskę. Niektórzy młodzi ludzie przyznają się do pochylania się do tyłu. .

Pewien 23-latek powiedział w zeszłym roku: cięcie Mimo że poświęcił takie rzeczy jak klimatyzację, aby przeżyć w Los Angeles za 40 000 dolarów rocznie, nadal kupował swoje ulubione przekąski Erewhon. Jej luksusowe artykuły spożywcze obejmują keto ciasteczka za 10 dolarów, daktyle z masłem orzechowym za 8 dolarów i bezglutenowe płatki zbożowe z masłem orzechowym i czekoladą za 12 dolarów.

„Kiedyś zażartowałam, że nawet gdybym była głodującą artystką, bez względu na wszystko nie przekroczyłabym mojego budżetu” – powiedziała outletowi. „To stało się moją tożsamością”.

Tendencja do wydawania pieniędzy na artykuły spożywcze może być charakterystyczna dla pokolenia Z. efekt szminki. W latach 90. profesor ekonomii i socjologii Juliet Scholl zidentyfikowała zjawisko polegające na zwiększaniu wydatków na szminki w czasie pogorszenia koniunktury gospodarczej. Częściowo stało się tak dlatego, że umożliwiło im ponowne nałożenie szminki w miejscach publicznych, gdzie inni mogli zobaczyć, jak używają luksusowych produktów.

„Poszukują luksusu w przystępnej cenie, dreszczu emocji związanych z zakupami w ekskluzywnych domach towarowych, oddawania się fantazjom o pięknie i seksapilu oraz «nadziei w butelce»”. Kosmetyki mogą pomóc zmienić nudną rutynę codziennego życia. Ucieczka” – Scholl pisze.

W przypadku niektórych przedstawicieli pokolenia Z wydawanie napojów gazowanych Olipop lub puszek chipsów ziemniaczanych za 45 dolarów służy temu samemu celowi.

„Kiedy latam, uwielbiam zabierać ze sobą Erewhon, ponieważ uwielbiam latać w klasie ekonomicznej i nigdzie nie lecę prywatnym odrzutowcem” – powiedziała, pracując na trzech stanowiskach na pół etatu i zabierając ze sobą Erewhon, powiedziała Luba Kaplanska, 25 lat , który z nią mieszka. rodzice powiedzieli Cut. „Po prostu załóż wygodny dres lub Lulu.” (Lulu-1,57%) „Czy jesz Erewhon po osiągnięciu formy?” Czuję się, jakbym był wart miliard dolarów. ”

Source link