Semestr jesienny zwykle oznacza nowy początek na kampusach uniwersyteckich. Jednak ciągłe protesty przeciwko wojnie w Gazie i związana z tym niedawna rezygnacja prezydenta Uniwersytetu Columbia przypominają, jak trudny był semestr wiosenny.
Dodaj do tego kwestie związane z zapisami i przetwarzaniem pomocy finansowej, a zrozumiesz, z jakimi problemami niektóre szkoły – a także uczniowie i rodziny – mogą się zmagać w nadchodzącym roku.
Dlaczego to napisaliśmy
Czy lato przyniosło reset rozwścieczonym kampusom uniwersyteckim? Gdy zajęcia zostaną wznowione, studenci staną w obliczu nowych zasad dotyczących protestów – i pewnych zmian w zakresie pomocy finansowej, sztucznej inteligencji i wykonalności szkolnictwa wyższego.
W Nowym Jorku zajęcia na Uniwersytecie Columbia rozpoczęły się we wtorek, gdy dziesiątki studentów-pro-palestyńskich zablokowało bramę kampusu. Jak dotąd nic nie było tak poważne, jak to, z czym uczelnia musiała się zmierzyć wiosną, gdy była miejscem masowych aresztowań. Demonstracje odbyły się również w innych miejscach w Stanach Zjednoczonych, w tym na Uniwersytecie Michigan i Uniwersytecie Cornella. Protestujący nadal chcą, aby szkoły wycofały inwestycje z firm powiązanych z Izraelem.
„Wybory i wojna na Bliskim Wschodzie to tematy budzące podziały, które nadal będą wzbudzać emocje, a wielu będzie protestować” – mówi Joe Sallustio, były administrator i gospodarz podcastu „EdUp Experience”. „Spodziewam się jednak, że uczelnie i uniwersytety będą działać znacznie ściślej i będą miały mniejszą tolerancję dla otwartego, wydłużonego zaangażowania w protestujących”.
Semestr jesienny zwykle oznacza nowy początek na kampusach uniwersyteckich. Jednak ciągłe protesty przeciwko wojnie Izraela z Hamasem i związana z tym rezygnacja innego prezydenta w zeszłym miesiącu przypominają, jak trudny był semestr wiosenny. Dodaj do tego obawy dotyczące zapisów i przetwarzania pomocy finansowej, a zrozumiesz, z jakimi problemami niektóre szkoły – a także studenci i rodziny – mogą się zmagać w nadchodzącym roku.
W Nowym Jorku zajęcia na Uniwersytecie Columbia rozpoczęły się we wtorek z dziesiątkami studenci-pro-palestyńscy pikietujący blokujący bramę kampusu i pomnik kampusu, Alma Mater, oblewany czerwoną farbą. Nic z tego do tej pory nie było tak wielkie jak to, z czym szkoła musiała się zmierzyć wiosną, kiedy miejsce masowych aresztowań. Demonstracje miały ostatnio miejsce także w innych miejscach w Stanach Zjednoczonych, m.in. Uniwersytet Michigan I Uniwersytet CornellProtestujący nadal domagają się, aby szkoły wycofały inwestycje z firm powiązanych z Izraelem.
„Myślę, że studenci znajdą sposób na wyrażenie siebie, ale… wiele instytucji zmieniło swoje zasady i protokoły bezpieczeństwa w trakcie wakacji” — mówi Joe Sallustio, były administrator, gospodarz i współzałożyciel podcastu „EdUp Experience”.
Dlaczego to napisaliśmy
Czy lato przyniosło reset rozwścieczonym kampusom uniwersyteckim? Gdy zajęcia zostaną wznowione, studenci staną w obliczu nowych zasad dotyczących protestów – i pewnych zmian w zakresie pomocy finansowej, sztucznej inteligencji i wykonalności szkolnictwa wyższego.
Zmiany w bezpieczeństwie kampusu to jeden ze sposobów, w jaki życie studenckie będzie się różnić w tym roku. Oto więcej na ten temat i inne tematy kampusu, na które warto zwrócić uwagę w tym roku.
Jak protesty wojenne Izraela i Hamasu wpływają na życie na kampusie?
Kilka tygodni przed powrotem uczniów do szkoły prezydent Columbii podał się do dymisji. Minouche Shafika jest jedną z trzech kobiet-liderek – pozostałe z Harvard I Uniwersytet Pensylwanii – którzy opuścili swoje stanowiska w 2024 r., w roku, w którym prowadzono kontrolę nad ich sposobem radzenia sobie z antysemityzmem i protestami. Reakcja zapaliła się po tym, jak szefowie Harvardu, Penn i Massachusetts Institute of Technology w grudniu stanął przed intensywnym przesłuchaniem przez komisję kongresowąDr Shafik stawił się przed komisją osobno w kwietniu.
Columbia jest jedną z wielu szkół, które zaktualizowały kodeksy postępowania studentów i zaostrzyły środki bezpieczeństwa w oczekiwaniu na kolejne protesty i zakłócenia na terenie kampusu. Szkoła wymaga teraz oficjalnego identyfikatora uniwersyteckiego, aby dostać się na teren kampusu lub do środka budynku. Osoby niezwiązane z Columbia muszą wypełnić formularze rejestracyjne gości. University of Southern California wprowadził tę samą politykę i ograniczył ruch pojazdów na terenie kampusu do dwóch wejść w określonych porach dnia. Inne kampusy, takie jak University of Pennsylvania, nie zezwalają na urządzenia wzmacniające, kredę i projekcje świetlne.
„Wybory i wojna na Bliskim Wschodzie to tematy budzące podziały, które nadal będą wzbudzać emocje, a wielu będzie protestować. Spodziewam się jednak, że uczelnie i uniwersytety będą działać znacznie ściślej i będą miały mniejszą tolerancję dla otwartego, wydłużonego zaangażowania w protestujących” – mówi dr Sallustio.
Amerykańskie Stowarzyszenie Profesorów Uniwersyteckich powiedział że nowe zasady, z których część wymaga od studentów informowania o planowanych protestach, poważnie ograniczają wolność słowa i wypowiedzi.
Wiele uniwersytetów cofnęło kary zawieszenia studentów, którzy brali udział w obozach i protestach wiosną ubiegłego roku, inne natomiast pozostawiły te decyzje lokalnym organom ścigania.
Czy formularz FAFSA będzie działać w 2024 roku?
Prawdopodobnie największym problemem, z jakim borykają się szkoły wyższe i uniwersytety, są ciągłe utrudnienia spowodowane nieudaną próbą wprowadzenia zmienionej wersji formularza FAFSA (Free Application for Federal Student Aid) w ubiegłym roku. Wniosek został opóźniony w wydaniu przez miesiące, a także miał usterki techniczne. Wszystko to opóźniało decyzje rodzin i uczelni, a uczniowie nie wiedzieli, czy będą mogli sobie pozwolić na naukę w wybranych przez siebie szkołach. Niektórzy uczniowie wciąż czekają na listy z nagrodami i nie zapisali się na studia. Niektórzy studenci dzieci, których rodzice nie byli obywatelami USA lub nie posiadali numeru ubezpieczenia społecznego, miały problem z wypełnieniem formularza.
Departament Edukacji USA ponownie zmodernizował system na rok szkolny 2025-2026. Przeprowadzi testy beta w październiku i listopadzie z prawdziwymi uczniami, co wpłynie łącznie na tysiące rodzin. Planuje, że nowa aplikacja będzie gotowa najpóźniej 1 grudnia. Wysocy rangą urzędnicy z Departamentu Edukacji powiedzieli, że przeprowadzając te testy fazowe, mają większe szanse na odkrycie problemów, które można naprawić przed upływem terminu wdrożenia.
Dr Sallustio twierdzi, że sytuacja związana z FAFSA spowodowała poważne problemy budżetowe dla szkół średniej wielkości i doprowadzi do cięć programowych i technologicznych.
„Wiele szkół czeka, aby zobaczyć, ilu uczniów się pojawi. Zazwyczaj już wiesz, więc nadal czekają, aby zobaczyć, jak ta klasa się utrwala” — mówi. „Linia przychodów dla wielu średnich i mniejszych instytucji będzie znacznie niższa, niż się spodziewali. Więc teraz musisz wymyślić, co zrobisz ze swoją linią wydatków”.
Przewiduje, że problemy z FAFSA będą miały wpływ również na przyszły rok szkolny i że nastąpią cięcia, prawdopodobnie w administracji, kadrze i personelu. Stosunek uczniów do personelu ulegnie zmianie, ponieważ mniej uczniów oznacza mniej pracowników.
„To dobry moment, aby przyjrzeć się cięciom programowym, ponieważ kwestionowana jest wartość dyplomu ukończenia studiów wyższych” – mówi dr Sallustio.
Niektóre szkoły obserwują również regres osiągnięć w zakresie różnorodności zapisów uczniów, jakie udało im się osiągnąć w wyniku niedawnej decyzji rządu USA Decyzja Sądu Najwyższego kończąca działania afirmatywne. Wysoce selektywny Massachusetts Institute of Technology ogłosił, że odnotował gwałtowny spadek różnorodności rasowej w swojej klasie przychodzącej i że jest on bezpośrednio związany z niedawną decyzją sądu wyższej instancji. Na przykład liczba czarnoskórych studentów spadła z 13% do 5%. Na Uniwersytecie Yale odsetek czarnoskórych/afroamerykańskich studentów utrzymany na stałym poziomieOdwrotną stroną medalu jest to, że historycznie rzecz biorąc, czarne uczelnie i uniwersytety doświadczyły wzrost liczby zapisówi w niektórych przypadkach, nagrywać Aplikacje.
Uczelnie przygotowują się na nadchodzący spadek liczby zapisów
Problemy z zapisami na podstawie formularzy FAFSA lub zakończenia akcji afirmatywnej nie mają nic wspólnego z przepaścią w zapisach, która jest przewidywane na 2025 rokCoraz mniej młodych Amerykanów decyduje się na studia, a w nadchodzących latach można się spodziewać spadku liczby absolwentów szkół średnich. Mniej studentów wierzy wysoka cena wykształcenia wyższego jest tego warta. A mniej studentów zagranicznych studiuje w USA Amerykańskie uczelnie po raz pierwszy odnotowały spadek liczby zapisów podczas pandemii, ale 2023 rok przyniósł wzrost. Oczekuje się, że te zyski zostaną utracone.
W pierwszej połowie 2024 roku około jedna uczelnia lub uniwersytet na tydzień średnio ogłosiło, że zamyka się lub łączy, zgodnie ze Stowarzyszeniem Dyrektorów Wykonawczych ds. Szkolnictwa Wyższego Stanu. W raport na podstawie danych z lat 2004–2020 SHEEO stwierdziło, że ponad 100 000 uczniów doświadczyło zamknięcia szkół bez odpowiedniego powiadomienia lub planu nauczania. W rezultacie 71,3% tych uczniów było mniej skłonnych do ponownego zapisania się do innej szkoły w ciągu miesiąca i 50,1% mniej skłonnych do uzyskania dyplomu niż uczniowie, którzy nie doświadczyli zamknięcia. Szkoły, które zostały nagle zamknięte niedawno, to m.in. University of the Arts w Filadelfii, Notre Dame College w Cleveland i College of Saint Rose w Albany w stanie Nowy Jork.
Wielu uczniów i rodziców musi odzyskać czesne zapłacone szkołom i uzyskać dokumenty, takie jak transkrypty. Czasami szkoła odnajduje drogę powrotną do wypłacalności.
Jaką rolę będzie odgrywać sztuczna inteligencja na terenie kampusu?
Wraz z upowszechnianiem się sztucznej inteligencji wykładowcy na uczelniach w całych Stanach Zjednoczonych zaczęli się obawiać (myślę o oszustwach) i byli ostrożni w jej stosowaniu. Studenci przyjmują to szybszy niż wydział; administratorzy z niego korzystają jako narzędzie do rekrutacji. Przynajmniej jeden profesor języka angielskiego twierdzi, że przybycie sztucznej inteligencji mógłby zrobić kurs pisania na pierwszym roku jest przestarzały.
W miarę jak technologia staje się coraz bardziej częścią rozmów, niektórzy na uniwersytetach widzą, jak mogą na tym skorzystać z tego. AI potrzebuje barier ochronnych, a edukatorzy powinni być zaangażowani w tworzenie parametrów akceptowalnego użycia, mówi Kyle Jensen, profesor języka angielskiego na Arizona State University i dyrektor programów pisania.
Dr Jensen twierdzi, że nadszedł czas, aby zaakceptować fakt, że sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na sposób, w jaki ludzie będą pisać w przyszłości.
„Jeśli przyjmiemy to za przesłankę, możemy zacząć zadawać sobie pytanie: »OK, w jaki sposób możemy nauczyć uczniów odpowiedzialnego korzystania z niego w sposób spójny ze wszystkimi badaniami, które do tej pory przeprowadziliśmy?«” – mówi.
Trzeba się skupić na najlepszych praktykach i kreatywnym reagowaniu na wyzwania, jakie stawia technologia – dodaje.