Po miesiącach negocjacji zakończonych bez porozumienia; We wtorek rano strajkowało około 45 000 pracowników dokerówobiecały walczyć „tak długo, jak będzie to konieczne”, aby spełnić swoje żądania.
Prawdopodobnie będzie to miało ogromny wpływ na całą gospodarkę USA. Prawie każda branża opiera się na głównych portach na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Perskiej w zakresie codziennego transportu sprzętu, żywności i towarów. Według raportu strajk dotknął porty i obiekty obsługujące około 51% całej przepustowości portów w USA. korporacja Mitre,
W miarę jak Międzynarodowe Stowarzyszenie Dokerów (ILA) zbliża się do strajku przeciwko firmom reprezentowanym przez Sojusz Morski Stanów Zjednoczonych (USMX), władzom portowym i operatorom terminali, spedytorzy ostrzegają klientów, aby dostosowali swoje plany przed rozpoczęciem strajku. Chociaż wydaje się, że niektóre firmy odniosły sukces, wiele z nich odczuje trudności w nadchodzących dniach.
„Dziś ludzie nie wiedzą, czym jest strajk” – powiedział prezes ILA Harold Daggett. wideo W zeszłym miesiącu ostrzegł, że związki zawodowe mogą „sparaliżować” amerykańską gospodarkę. „W Stanach Zjednoczonych wszystko odbywa się łodzią”.
Jak zauważył Daggett, skutki strajku będą prawdopodobnie dalekosiężne i odczują skutki w branżach wykorzystujących takie materiały, jak stal i drewno. Około 180 stowarzyszeń branżowych reprezentuje firmy z różnych branż, w tym producentów samochodów, sprzedawców detalicznych, producentów zabawek i firmy sprzedające kostiumy na Halloween. ostrzeżony Strajk byłby „niszczycielski”.
Oczekuje się, że zakonserwowana żywność utknie w porcie do czasu podjęcia środków zaradczych. Firmy oponiarskie, takie jak Goodyear i Michelin, są w dużym stopniu zależne od dotkniętych regionów, podobnie jak producenci samochodów, tacy jak General Motors i Hyundai. Bob’s Furniture, Home Depot i IKEA są także głównymi importerami w portach na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej. Poinformowała CNBC.
Oczekuje się, że branża rolnicza będzie jedną z branż najbardziej dotkniętych strajkiem.
Im dłużej trwa strajk, tym bardziej sklepy spożywcze i restauracje będą prawdopodobnie miały trudności z zaopatrzeniem w świeże owoce i warzywa, zwłaszcza z Ameryki Łacińskiej. Według raportu co roku do portów, w których działa ILA, trafia 75 procent amerykańskich bananów, czyli ponad 3,8 miliona ton. amerykańskie biuro rolne (AFB).
Obejmuje to około 90% importowanych wiśni, 85% żywności w puszkach, 82% papryczek chili i 80% czekolady. Większość krajowego importu, takiego jak piwo, wino, whisky, szkocka i rum, również dociera do portów ILA w kontenerach, wraz z ponad 100 innymi kategoriami żywności.
Strajk dotknie także firmy wysyłające produkty za granicę. W raporcie stwierdzono, że około 30% amerykańskiego eksportu produktów rolnych drogą wodną, co stanowi trzy czwarte całkowitego eksportu produktów rolnych z USA, ulegnie zakłóceniom. baza sił powietrznych.
„Ponad 80 procent dostaw wody dla drobiu opuszcza porty wschodniego wybrzeża, a 56 procent bawełny, 36 procent czerwonego mięsa, 30 procent produktów mlecznych, a nawet 6 procent soi pochodzi z eksportu kontenerowego przez te porty” – AFB – powiedział w zeszłym tygodniu ekonomista Daniel Munk.
Jednak na razie trudno dokładnie określić, jakie szkody wyrządzą naloty w szerszej gospodarce światowej, a nawet w samych Stanach Zjednoczonych. Według , szacunki wahają się od zaledwie 540 milionów dolarów dziennie. rada konferencyjna,Do 5 miliardów dolarów dziennie– twierdzi J.P. Morgan. W zeszłym miesiącu Oxford Economics podało, że może to mieć wpływ na nawet 100 000 miejsc pracy.
„To niedopuszczalne, aby spór dotyczący umowy miał tak niszczycielski wpływ na gospodarkę” – stwierdziła Suzanne Clark, prezes Izby Handlowej Stanów Zjednoczonych. list Prezydent Joe Biden został o tym poinformowany w poniedziałek. „(Port) jest również ważny dla wielu małych przedsiębiorstw, których środki utrzymania są zależne od portu, np. transportu ciężarowego i restauracji”.