Z tą historią
Według nowego raportu S&P rynek samochodów USA może znajdować się w świecie szkód taryfowych spowodowanych przez prezydenta Donalda Trumpa.
Globalna mobilność S&P (SPGI) zęby Cięcie Sprzedaż 700 000 samochodów i lekkich ciężarówek z prognoz na 2025 r. Została ujawniona w raporcie opublikowanym w poniedziałek.
„Wpływ stawek samochodu Trumpa w połączeniu z powszechną taryfą 10% doprowadził do jednej z największych miesięcznych zmian, jakie wprowadził do prognoz” – napisała grupa. „Tylko zmiany reagujące na pauza Global Manufacturing w 2020 r. I globalny kryzys finansowy w latach 2008-09 były większe niż zmiany prognoz sprzedaży i produkcji w kwietniu 2025 r.”
Ponadto S&P zmniejszył swoją prognozę na 2026 do 1,2 miliona sztuk i prognozy 2027 do 930 000 sztuk w porównaniu z prognozą miesiąc temu.
25% taryfy na cały łagodny import do USA weszła w życie 3 kwietnia, niezależnie od tego, z jakiego kraju importowali. 25% taryfy na części motoryzacyjne ma na celu uwzględnienie 3 maja.
S&P dodał, że w swoich prognozach nie rozważał potencjalnych wyłączeń. W poniedziałek Trump powiedział, że będzie otwarty. Krótkoterminowe zwolnienia dla producentów samochodów Importowane części z Kanady i Meksyku. „Zrobią je tutaj, ale potrzebują trochę czasu, więc mówię o tym” – powiedział.
S&P napisał: „Kiedy to piszemy, w szczegółach nie ma widoczności”.
We wtorek analitycy w Wedbush zostali ułożone w notatce, pisząc, że „łupka taryfowa obracająca głowę” może zmniejszyć popyt na zakup nowych samochodów w USA o 15-20%.
„Jesteśmy koncepcją amerykańskiego samochodu ze wszystkimi częściami Stanów Zjednoczonych, fikcyjną historią bajki”-napisał analityk. „Ta stawka samochodu (obecny format) wyśle branżę motoryzacyjną do trybu odwrócenia, zwiększając średnią cenę samochodu od 5000 USD na niskim do końcach do 10 000 USD na wysokim poziomie”.
We wtorkowym porannym handlu, Ford (F) Inwentarz spadł o 2,2%, General Motors (Gm) Stracił 1,5% i Stellantis (stres) 0,1%.