Volkswagen odnotował 42% spadek zysku operacyjnego w okresie lipiec-wrzesień, co stanowi najgorszy zysk operacyjny od czasu, gdy pandemia koronaawirusa wymusiła wstrzymanie produkcji.
Zysk operacyjny niemieckiego producenta samochodów spadł w zeszłym kwartale do 2,86 miliarda euro (3,1 miliarda dolarów), podczas gdy sprzedaż nieznacznie spadła do 78,5 miliarda euro (84,6 miliarda dolarów). Marża zysku operacyjnego Volkswagena spadła do 3,6%, najniższego poziomu od około czterech lat.
Słabe wyniki wynikają z rozważania przez Volkswagena zamknięcia trzech fabryk w Niemczech już w czerwcu przyszłego roku i ogłoszenia masowych zwolnień. Volkswagen zatrudnia w Niemczech około 300 000 pracowników, z czego dziesiątki tysięcy pracuje w jego siedzibie głównej i 10 zakładach.
Volkswagen nigdy nie zamknął fabryki w swoim kraju. Ostatni raz fabrykę zamknięto w 1988 roku. Sklep zamknięty w hrabstwie Westmoreland w Pensylwanii. w lipcu zważony Fabryka Audi w Brukseli została zamknięta ze względu na słaby popyt na luksusowe samochody elektryczne.
Cięcia są częścią wysiłków producenta samochodów mających na celu realizację planu cięć kosztów o wartości 11 miliardów dolarów. ciężka konkurencja Głosy zagranicznych producentów samochodów wchodzących na rynek europejski. „Ciasto jest mniejsze, a przy stole jest więcej gości” – mówi dyrektor generalny Oliver Bloom powiedział Bildowi W zeszłym miesiącu chińscy producenci samochodów przymusowe wejście.
dyrektor finansowy w Volkswagenie, Twarz Arnopowiedział pracownikom w zeszłym miesiącu, że firma tego nie robi. odskok Od czasu pandemii firma boryka się z niedoborem popytu wynoszącym około 500 000 samochodów, czyli równowartość dwóch fabryk. Sprzedaż w ostatnim kwartale spadła o 8,5%.
W związku z negocjacjami nowego kontraktu z przywódcami związkowymi producent samochodów zerwał obowiązującą od kilkudziesięciu lat umowę dotyczącą gwarancji pracy oraz inne umowy pracownicze.
Volkswagen żąda 10% obniżki wynagrodzeń i braku podwyżek przez następne dwa lata, w przeciwieństwie do 7% podwyżki, której domaga się związek IG Metall. Grupa jest groźba strajkubędzie dostępny od 1 grudnia.
„Chcę wyraźnie powiedzieć: rozwiązując umowę o pracę i inne układy zbiorowe, Volkswagen otworzył puszkę Pandory i naraził na ryzyko zaufanie swoich pracowników. Teraz decyzja należy, czy to zaufanie przywrócić. To zależy od Volkswagena” – powiedział Torsten Greger , negocjator ze związkiem IG Metall. powiedział Reuterowi.