Zdjęcia z artykułu zatytułowanego „Bajki” na temat taryf samochodowych Trumpa, według analityków

fotografia: Bill Pugliano (Getty Images))

Z tą historią

Jedna miara Zautomatyzowany przemysł Tracker uważa, że ​​wizja prezydenta Donalda Trumpa dotycząca czysto amerykańskich samochodów jest czysto fantasy.

Grupa analityków Wedbush pod przewodnictwem Dana Ives wysłała we wtorek notatkę z informacją, że „tablica taryfowa zawierająca przez prezydenta” może spadnie o 15-20% w 2025 r. W USA.

„Jesteśmy koncepcją amerykańskiego samochodu ze wszystkimi częściami Stanów Zjednoczonych, fikcyjną historią bajki”-napisał analityk. „Ta stawka samochodu (obecny format) wyśle ​​branżę motoryzacyjną do trybu odwrócenia, zwiększając średnią cenę samochodu od 5000 USD na niskim do końcach do 10 000 USD na wysokim poziomie”.

Analitycy zwrócili uwagę, że producenci, którzy produkują pojazdy w USA, importują większość części z zagranicy, a zatem nie mogą uniknąć obowiązków celnych.

Nawet Tesla (TSLA))kierowane przez fanatyków Trumpa i niezdarną głowę, Elon Musk, nie jest odporności. „Podczas gdy Tesla jest w stosunkowo lepszej sytuacji, ceny motoryzacyjne są złożonym czynnikiem, który może zakłócać łańcuch dostaw i umożliwić Tesli i Muska dodanie wkładu kosztów w czasie, gdy próbują zrównoważyć działalność na całym świecie”, pisze ives i towarzystwo. „Maski są głosami taryf, ponieważ jasne jest, że negatywny wpływ konsumenci USA ostatecznie zapłacą wyższe ceny/podatek/obowiązki”.

Analitycy oszacowali, że obecna forma taryf zwiększyłaby roczne koszty do 100 miliardów dolarów do amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. Koszty te „głównie trafiają bezpośrednio do konsumentów i wyraźnie zyskują popyt pierwszego dnia na taryfy”, powiedzieli.

W poniedziałek Trump powiedział, że będzie otwarty. Zwolnienie krótkoterminowe Dla producentów samochodów importujących części z Kanady i Meksyku. „Zrobią je tutaj, ale potrzebują trochę czasu, więc mówię o tym” – powiedział. Jednak żadne dalsze szczegóły dotyczące potencjalnego zwolnienia nie zostały upublicznione, co prowadzi do niepewności w branży motoryzacyjnej i nie tylko.

We wtorkowym porannym handlu, Ford (F) Zapasy wynoszą 2,7%, General Motors (Gm) stracił 1,9% i Stellantis (stres) To było Breakeven. Akcje Tesli wzrosły o 1,3%.

Source link