Southwest Airlines w USA publicznie przeprosił po tym, jak dwie ślepe kobiety pozostały w tyle przez samolot lecącego do Orlando, że para najwyraźniej powinna była mieć okazję być.
Southwest ostatecznie skończyło latały kobietami, Camille Tate i Sherri Brun, podczas kolejnego lotu, dla których byli jedynymi dwoma pasażerami, a reszta została ponownie zarezerwowana w samolocie, który opuścił wcześniej, zgodnie z ostatnimi raportami z Orlando News Stations WSVN I WOFL. Niemniej jednak, jak zauważył WSVN, dwaj przyjaciele z Florydy pozostali oburzeni swoimi doświadczeniami, co spowodowało, że nie są w stanie zobaczyć informacji o ponownym zarezerwowanym lotu i nie zostali ustnie powiadomieni o zmianie przez linię lotniczą.
„Sposób, w jaki pomagają swoim klientom (którzy) wymagają dodatkowej pomocy, musi się zmienić”, powiedział Brun. Tate dodał: „Musi nastąpić pewna poprawa tego, jak komunikują się z pasażerami, zwłaszcza tym, którzy mają niepełnosprawność”.
Brun i Tate zarezerwowali się, aby odbyć lot 2637 z Nowy Orlean do Orlando 14 lipca i opóźniono go o pięć godzin. Czekali przy pierwotnej bramie na czas opóźnienia, a następnie zdali sobie sprawę, że są jedynymi pasażerami podczas lotu podczas wsiadania.
Według Brun, ona i Tate powiedziano: „Jesteś jedynymi dwojgiem ludzi podczas tego lotu, ponieważ zapomnieli o tobie”.
Oświadczenie rzecznika Południowo-Zachodniego wyjaśniło, że prawie wszyscy potencjalni pasażerowie Bruna i Tate zostali ponownie zarezerwowani w innym lotach linii lotniczych, które wcześniej wyjechały do Orlando z pobliskiej bramy. Ani Brun, ani Tate nie zostali ponownie zarejestrowani tym wcześniejszym lotem, a przyjaciele powiedzieli, że nie mieli pojęcia, że to nawet opcja, ponieważ – bez wzroku – nigdy nie widzieli informacji związanych z ponownym rezerwacją.
„Nikt… nic nam nie powiedział” – powiedział Brun, według WSVN i WOFL. „Nikt nas nie przyszedł… czas minął”.
Podobno Tate zauważył: „Ten samolot wystartował, a nasza przepustka na pokład nie została przeciągnięta”.
Dwaj przyjaciele powiedzieli, że wzięli swoją wyjątkową historię lotu do mediów, aby podnieść świadomość na temat czegoś, co może się zdarzyć innym podobnie usytuowanym pasażerom, chyba że linie lotnicze wprowadzi zmiany.
Oświadczenie Southwest powiedziało, że zaoferował Brun i Tate każdy kupon o wartości 100 USD, wyjaśniając, w jaki sposób nie kwalifikowały się do pełnego zwrotu pieniędzy, ponieważ zakończyli pierwotnie zaplanowany lot.
„Przepraszamy za niedogodności” – kontynuowano oświadczenie. „Southwest zawsze szuka sposobów na poprawę podróży naszych klientów i jesteśmy aktywni w branży linii lotniczych w dzieleniu się najlepszymi praktykami dotyczącymi najlepiej pomyślania pasażerów niepełnosprawnych”.