SAilors przekraczający Atlantyk w marcu są przyzwyczajone do radzenia sobie z szorstkimi morzami. Ale kiedy dwie przesyłki stali z Marcegaglia ze stali nierdzewnej Sheffield zostały spowolnione podczas przekraczania stawu w tym tygodniu w tym tygodniu, co oznaczało więcej niż kilka dni dodatkowej podróży: metal został złapany w globalnej wojnie handlowej zapoczątkowanej przez prezydenta USA, Donald Trumprównież.

„Oczywiście jest to ogromna frustracja” – mówi Liam Bates, prezes Long Products w północnej Anglii Włoskiej Północnej Anglii. Firma miała nadzieję spieszyć się przez dwa cotygodniowe przesyłki, aby uniknąć Termin środy dla 25% taryf Trumpa na stal i aluminium. Zamiast tego będzie musiał ponieść koszty – lub mieć nadzieję na łaskę rządu USA.

Taryfy postawiły partnerów handlowych USA, w tym Wielka Brytania, w trudnej sytuacji. Są one ciągnięte w dwóch kierunkach: niektórzy chcą odwetu wojennego handlowego, podczas gdy inni chcą „pragmatycznych” negocjacji w nadziei, że zmiennego Trumpa można przekonać do złagodzenia opłat.

Odpowiedź UE była szybka. Blok natychmiast zemdlizowany z ożywione opłat na produkty All-American takie jak whisky bourbon, motocykle dżinsowe i Harley-Davidson oraz obietnica więcej na szyk innych produktów, w tym makijażu, kurczaka, wołowiny i metali.

Jednak Wielka Brytania podąża drugą ścieżką: trzymając głowę w dół i mając nadzieję, że może przekonać zmiennego i opartego na transakcji Trumpa do zmiany zdania.

Keir Starmer powiedział parlamentowi w środę, że był „rozczarowany”, dodając, że Wielka Brytania „przyjmie pragmatyczne podejście” próbuje wynegocjować umowę z USA. „Ale utrzymamy wszystkie opcje na stole” – powiedział, pozostawiając możliwość przyszłego odwetu.

Chris Southworth, sekretarz generalny Wielkiej Brytanii ds. Międzynarodowej Izby Handlowej, grupy biznesowej, twierdzi, że rząd Wielkiej Brytanii będzie pod „ogromną presją”, aby zemścić się i może to zrobić. Jednak Starmer względny sukces w zmniejszaniu Trumpa Może otworzyć drogę do rozmów, które mogłyby cofnąć taryfy dla Wielkiej Brytanii.

„Będą starać się unikać głową” – mówi. Wielka Brytania jako „pragmatyczny broker” może „spróbować odnieść skupienie się na taryfach, w których żadne z nas nie wygrywa”. Dodaje jednak, że „to trudna równowaga”.

Wykres eksportera stalowego

Nie po raz pierwszy rząd pracy przejął stosunkowo pojednawczą postawę w sprawie handlu od czasu, gdy przejął władzę w lipcu: jak dotąd odmówił nałożenia taryf na import chińskich samochodów, nawet jako My i UE to zrobili.

Karmeci z działalności w Wielkiej Brytanii wydają się znacznie bardziej zaniepokojeni unikaniem odwetu z Chin – największego rynku samochodów na świecie – niż w zapobieganiu przybyciu chińskich produktów do Wielkiej Brytanii. Towarzystwo producentów i handlowców motoryzacyjnych sprzeciwiło się idei taryf na chińskie samochody i nie jest świadomy żadnych odwołań od spółek o dochodzenie w sprawie brytyjskiego organu środków zaradczych, pierwszego kroku na nakładanie taryf.

Źródło zbliżone do negocjacji rządowych stwierdziło, że Wielka Brytania przyjmuje inne podejście do UE, ponieważ „aktywne i intensywne” negocjacje handlowe mogą coś wymyślić.

„Doszczenie do faktycznej umowy jest lepszą bronią w naszym arsenale”, powiedziało źródło. Jeśli jednak rozmowy z USA zawiodą, rząd zdecydowanie rozważy kwoty lub taryfy dla przemysłu stalowego.

Mając nadzieję na dobry wynik rozmów może nie zadowolić firm. Jednym z kluczowych efektów jest możliwość przekierowania handlu, gdy eksporterzy próbują znaleźć nowe rynki, gdy ich oryginały są zamknięte. Przemysł stalowy podzielił się w środę swoje obawy z sekretarzem biznesowym i zawodowym Jonathanem Reynoldsem.

Gareth Stace, dyrektor generalny UK Steel, grupy lobby, twierdzi, że rząd powinien szybko działać, aby zapobiec przekierowaniu handlu, w celu dopasowania prędkości UE, która ma zaostrzyć ochronę w ciągu kilku dni.

„Wydaje się, że potrzeba szybkości wylądowała wystarczająco”, mówi Stace, odnosząc się do ochrony przed innymi krajami zrzucającymi stal w Wielkiej Brytanii po zamknięciu rynku amerykańskiego. Mówi, że Wielka Brytania powinna „rozerwać nakaz i zająć się” ochroną sektora.

Jednak Stace zdecydowanie pochwalił wysiłki rządu, aby przekonać USA: „Jesteśmy twoim przyjacielem, a nie wasza”.

Pomiń wcześniejszą promocję biuletynu

Wielka Brytania jest względnym minnowem w globalnym przemyśle metali, z 4 mln ton stali wyprodukowanej w 2024 r. W stosunku do ponad 120 m od UE lub 1 mld mld z Chin. Ta rozbieżność oznacza, że ​​Wielka Brytania, już nie jest częścią UE, prawdopodobnie nie będzie priorytetem ekonomicznym dla Trumpa – chociaż istnieje szansa, że ​​może pomóc Wielkiej Brytanii w zdobyciu ustępstw.

Indyjska tata Steel, która prowadzi rozległy port Talbot Steelworks w Południowej Walii, ma wielki wpływ na rząd Wielkiej Brytanii, ponieważ po raz kolejny stanie się największym producentem stali w kraju, gdy zastąpi jego Teraz Shoot Blast Piece z elektrycznymi piecami łukowymi. Rzecznik powiedział, że Wielka Brytania musi dodać środki zabezpieczenia, aby „uniknąć tańszego importu zalewającego nasz rynek i obniżyć ceny, ponieważ konkurenci starają się przekierować stal pierwotnie przeznaczone dla USA”.

Inny dyrektor branży stalowej, którego biznes eksportuje około 10% swoich produktów do USA, mówi, że argument Trumpa o ograniczenia dotyczące ogromnej podaży z Chin był „czymś, z czym nie całkowicie się nie zgadzam”. Argumentował, że „środki zaradcze handlowe w celu ochrony naszego własnego przemysłu” pomogą uniknąć podcięcia przez chińskich producentów stalowych, którzy chcą znaleźć nabywców wśród słabego popytu krajowego.

Wielka Brytania ma nadzieję, że może przekonać zmiennego i opartego na transakcji Donalda Trumpa, aby zmienił zdanie na taryfy stalowe i aluminiowe. Zdjęcie: Nathan Posner/Rex/Shutterstock

Jednak nie wszyscy są fanem natychmiastowego przejścia do protekcjonizmu – zwłaszcza dlatego, że może zmniejszyć możliwości eksportu, jeśli wszyscy zaczną podciągać mostek.

Bates powiedział, że wierzy, że to samo dotyczy odwet w Wielkiej Brytanii wobec USA, które mogłyby rozpalić sytuację i doprowadzić do taryf typu tat-for-tat, które mogłyby całkowicie zablokować rynki eksportowe.

„W tej chwili wydaje się to lepszym sposobem, aby sprawdzić, czy można zawrzeć umowę” – powiedział.

Ironią taryf Trumpa na Marcegaglia jest to, że utrudni to działanie w USA w Południowej Karolinie, gdzie 65 pracowników rzuca kształty stalowe znane jako kęsy i kwiaty w produkty do samochodów, budowy i przemysłu naftowego.

Argument Trumpa w obliczu globalnego zamieszania na giełdzie w ostatnich dniach jest to, że nastąpi „Okres przejścia” – a może nawet recesja – podczas gdy firmy są zmuszone do przeniesienia produkcji na USA, „przekształcając” prace w USA. Nie jest to jednak opcja dla Marcegaglii, ponieważ w USA nie ma „masy krytycznej”, aby uzasadnić inwestycję w innym sklepie stopowym.

„To dość niezwykłe, jak ktoś myśli, że to zrobi wszystko poza uszkodzeniem USA”, mówi Southworth z ICC. „Trudno myśleć, że każdy patrzy na USA jako niezawodny partner”.

Source link