Zakupowiczom niewiele brakuje.
W weekend Święta Dziękczynienia rekordowa liczba 196,7 amerykańskich konsumentów zrobiła zakupy w sklepach i online – wynika z raportu National Retail Federation i Prosper Insights & Analytics. To o 17 milionów osób więcej niż w zeszłym roku.
W związku z tym, że sprzedawcy oferowali niezwykle wysokie rabaty na towary z powodu nagromadzenia zapasów, konsumenci przeznaczyli większą część swoich budżetów na coraz droższe artykuły pierwszej potrzeby, takie jak żywność i paliwo.
Dane z okresu od Święta Dziękczynienia do Cyber Monday sugerują, że konsumenci nie skąpili wydatków pomimo inflacji. Świąteczny weekend jest zazwyczaj jednym z najbardziej ruchliwych okresów zakupowych w roku.
Xbox Series X i Legos wśród najlepszych zakupów
Podczas świątecznego weekendu, głównymi kategoriami wydatków były typowe winowajcy: odzież i akcesoria, zabawki i karty podarunkowe, według NRF i Prosper Insights.
Połowa ankietowanych kupujących kupiła odzież i akcesoria, podczas gdy 31% kupiło zabawki, a 27% karty podarunkowe.
Dokładniej, w Czarny Piątek najlepszymi przedmiotami, które kupili konsumenci były Xbox Series X, zabawki Bluey i inne towary, Call of Duty: Modern Warfare II, drony i Apple MacBooks, według Adobe.
Z kolei w Cyber Poniedziałek najczęściej kupowano klocki Legos, PlayStation 5, Hot Wheels, Madden 23 i inteligentne zegarki.
Ile pieniędzy wydano w Czarny Piątek 2022 roku?
W sam Czarny Piątek konsumenci wydali w sieci 9,12 miliarda dolarów, według danych Adobe Analytics. To wzrost o ponad 2% w porównaniu z ubiegłym rokiem. W Cyber Monday kupujący wydali 11,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o prawie 6% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z danych Adobe Analytics wynika, że w każdej minucie od 17:00 do 18:00 EST, czyli w godzinach największego natężenia zakupów w Cyber Monday, wydano około 12,8 mln dolarów.
Kupujący wydali średnio 325 dolarów na zakupy związane ze świętami od Święta Dziękczynienia do Cyber Monday, według raportu NRF i Prosper Insights. To przekroczyło wydatki z ostatnich dwóch lat, ale jest poniżej poziomu sprzed pandemii.
Jak dobre były te oferty?
Według danych Salesforce w Stanach Zjednoczonych towary sprzedawane podczas Święta Dziękczynienia były przeceniane średnio o 30%. Największe rabaty kupujący odnotowali na sprzęt AGD, który został przeceniony średnio o 42%. Odzież i luksusowe torebki znalazły się na drugim i trzecim miejscu pod względem wielkości obniżek we wszystkich kategoriach wydatków, odpowiednio o 33% i 32%.