Sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) wzrosła o solidne 19 procent w I półroczu 2025 r., osiągając 8 36 621 sztuk z 7 02 013 sztuk w I półroczu 2024 r. Jednak w ujęciu miesięcznym wzrost był umiarkowany i wyniósł 1,22 procent w porównaniu z 1 46 745 jednostkami w sierpniu.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych również odnotowała we wrześniu wzrost o 24,65% rok do roku, osiągając 1 48 539 sztuk w porównaniu z 1 19 163 sztuk w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Jak wynika z danych Vahan Ministerstwa Transportu Drogowego i Autostrad, pomimo utrzymującej się tendencji wzrostowej w mobilności elektrycznej, wrześniowa sprzedaż była trzecią najwyższą w tym roku kalendarzowym, po szczytowym poziomie w marcu wynoszącym 2 03 506 sztuk i 1 69 746 sztuk w lipcu 2024 r.

Niewielki wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych we wrześniu jest nadal postrzegany przez ekspertów branżowych jako pozytywny znak, ponieważ konsumenci na ogół unikają kupowania pojazdów, domów i nieruchomości w miesiącu Shradh/Pitrapaksha, okresie uważanym w tradycji hinduskiej za niepomyślny dla kupowania przedmiotów o wysokiej wartości. . Nieznaczny wzrost wynika z wyższych rabatów i ofert ogłaszanych przez producentów samochodów.

„Ludzie zwykle powstrzymują się od zakupów podczas Pitra Paksha i wolą podejmować decyzje zakupowe w okresie świątecznym w październiku i listopadzie. Jednak tym razem wydaje się, że rabaty i oferty producentów i dealerów pomogły zwiększyć sprzedaż, co obecnie jest rzadkością” – powiedział Pritesh Singh, specjalista ds. alternatywnych układów napędowych w CASE i NRI Consulting & Solutions.

Wzrost wynika z niższej bazy w sierpniu, która spadła o około 13 procent w porównaniu do 1 69 746 jednostek odnotowanych w lipcu tego roku.

„Wzrost nie był znaczący, a baza również była niska” – powiedział Singh.

Ponieważ sezon świąteczny rozpoczyna się 3 października, przedstawiciele branży przewidywali znaczny wzrost sprzedaży w październiku. Oczekują 10-15-procentowego wzrostu sprzedaży miesięcznie. Premiery odtwarzaczy pojazdów elektrycznych zwiększą zaufanie konsumentów w październiku i nadchodzących miesiącach.

„Wprowadziliśmy na rynek kilka nowych produktów. Okres świąteczny i zachęty rządowe przyniosą ulgę sektorowi” – ​​powiedział Ayush Lohia, dyrektor generalny Lohia Auto.

Pięciu największych graczy sprzedało w sierpniu łącznie 83 076 pojazdów: na czele znalazła się Ola Electric z 23 965, następnie Bajaj Auto z 23 529, TVS Motors z 17 923, Ather Energy z 12 579 i Mahindra Last Mile Mobility z 5080. Ogółem sprzedaż pojazdów w pierwszych ośmiu miesiącach 2024 roku przekroczyła 1,23 mln.

W tym roku sprzedaż spadła po zakończeniu dotacji FAME 31 marca i wprowadzeniu Programu Promocji Mobilności Elektrycznej (EMPS) 2024, który jeszcze bardziej zmniejszył dotację o połowę, co spowodowało najbardziej gwałtowny spadek w roku.

11 września rząd związku zatwierdził kolejny wstrząs w branży, a jego celem było promowanie korzystania z pojazdów elektrycznych (EV), w tym autobusów, karetek pogotowia i ciężarówek, o łącznych nakładach rzędu 14 335 crore rupii. Są to dwa programy: PM Electric Drive Revolution in Innovative Vehicle Enhancement (PM E-DRIVE) z budżetem 10 900 crore rupii na dwa lata oraz PM-eBus Service-Payment Security Mechanism (PSM) z budżetem 3435 crore rupii.

Oczekuje się, że wprowadzenie programu pomoże zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych w nadchodzących miesiącach. Od 1 października ruszył program PM e-Drive.

Pierwsza publikacja: 01 października 2024 | 18:49 JEST

Source link