Barclays doradził jednego gniewnego klienta, aby skontaktował się z bankami żywności po tym, jak usterka IT uniemożliwiła ludziom dostęp do ich kont.

Awariaktóry rozpoczął się w piątek – wypłata dla wielu osób w Wielkiej Brytanii, dotknięte bankowością online i mobilną i trwał do trzeciego dnia, gdy bank powiedział, że problem „trwa dłużej niż chcielibyśmy naprawić”.

FirmaWitryna sprawdzania statusu wymieniono 10 usług, które miały problemy, z aplikacjami Barclaycard i Barclays, bankowością internetową i usługami, kartami, płatnościami i przelewami, oddziałami i bankowością telefoniczną.

W ostrzeżeniu dla klientów bank powiedział, że niektórzy klienci mogą zobaczyć przestarzały saldo, a płatności dokonane lub otrzymane mogą nie pokazać.

Barclays przeprosił osoby dotknięte awarią i nalegał, aby zapewni, że „żaden dotknięty klient nie zostanie pominięty z kieszeni”, dodając, że utrzymuje swoje centra telefoniczne otwarte na dłużej w ten weekend i „proaktywnie kontaktuje się z klientami, którzy mogą być bezbronni”.

Walni klienci docierają do wsparcia Barclays w mediach społecznościowych, ponieważ stanęli w obliczu trzeciego dnia zakłóceń, a niektórzy twierdzą, że nie byli w stanie zapłacić rachunków, wypłacić gotówkę lub kupić zakupy.

Ale odpowiedź banku na skargi rozgniewała niektórych klientów, a jeden użytkownik X (wcześniej Twitter) został zalecany do skontaktowania się z Trussell Trust, organizacją charytatywną, która prowadzi banki żywności, po poinformowaniu Barclays, że „nie ma dostępu do pieniędzy” i nie jest w stanie wyżywić jej dzieci.

Po tym, jak bank powiedział, że karty i maszyny gotówkowe mogą być nadal używane jako normalnie, użytkownik napisał: „Nie mogę korzystać z mojej karty lub maszyn gotówkowych, ponieważ nie mogę przenieść pieniędzy z mojego konta oszczędnościowego! Nie mam dostępu do pieniędzy.

„Mam dla mnie zero funduszy, nie mogę przenieść żadnych pieniędzy, mój mąż i ja oboje bankują z wami, aby całe nasze gospodarstwo domowe nie miało dostępu do pieniędzy!”

W odpowiedzi Barclays napisał: „Bardzo mi przykro, że problemy, z którymi stoimy, pozostawiły cię na tej pozycji. Czy są rodzina lub przyjaciele, którzy mogą zaoferować wsparcie? Pracujemy nad naprawą tego jako priorytetu, sprawdzaj naszą stronę statusu usługi, która zostanie zaktualizowana, gdy tylko jakiekolwiek zmiany nastąpi. ”

Użytkownik skrytykował odpowiedź jako „tak wyzwalającą”, która później skłoniła konto X banku do udostępnienia linków do Trussell Trust i Citizens Advice.

Gdzie indziej innych klientów powiedziano, aby kontynuowali sprawdzanie „statusu serwisowego Barclays” w celu uzyskania aktualizacji, ponieważ bank pracował nad rozwiązaniem problemu.

Barclays potwierdził w niedzielę rano, że problem IT, który nie jest uważany za związany z cyberatakiem, został teraz rozwiązany, a opóźnione płatności zostały przetworzone.

Rzecznik Barclays powiedział: „Problem techniczny wpływający na naszych klientów w piątek i sobotę został rozwiązany i przetworzony opóźnione płatności.

„Klienci mogą korzystać z naszej aplikacji, banku online, dzwonić do nas, korzystać z kart i wypłacać gotówkę. Pracujemy nad aktualizacją salda dla niektórych naszych klientów i rozwiązując wszelkie wyjątkowe problemy.

„Bardzo nam przykro z powodu wszelkich zakłóceń i zapewnimy, że żaden dotknięty klient nie zostanie pominięty z kieszeni. W ten weekend utrzymujemy nasze centra telefoniczne na dłużej i będziemy proaktywnie kontaktować się z klientami, którzy mogą być bezbronni. ”

Oświadczenie na stronie Barclays w niedzielę mówi klientom: „Naprawdę przykro nam – nadal pracujemy nad rozwiązaniem problemów, które rozpoczęły się w piątek”.

Dodaje: „To trwa dłużej, niż byśmy chcieli – dziękuję za zranienie się z nami. Możesz: używać swoich kart.

„Niektórzy klienci mogą mieć problemy dokonywania płatności – pracujemy nad tym jak najszybciej. Twoje saldo może być nieprawidłowe, a niektóre płatności, które dokonasz lub spodziewasz się otrzymać, mogą nie pokazać.

„Proszę, nie dokonuj płatności ponownie. Proszę, zużyj się z nami, gdy to naprawimy. Jak tylko będziemy mieć kolejną aktualizację, damy Ci znać tutaj. ”

Detektor Down Down Down Down otrzymał tysiące raportów o problemach, z czego ponad połowa (52%) z ich problemów z bankowością mobilną z 38% w przypadku problemów online i 10% związanych z płatnymi rachunkami.

Source link