Barclays Bank przeprosił klientów po tym, jak problemy techniczne spowodowały zakłócenie usług i płatności w weekend.
Bank powiedział, że awaria została teraz rozwiązanaI Płatności opóźnione przez problem IT w ciągu ostatnich kilku dni obrobiony.
Barclays powiedział, że dotknięci klienci nadal oglądają przestarzałe salda, a płatności nie były wyświetlane.
Rzecznik Barclays powiedział: „Problem techniczny wpływający na naszych klientów w piątek i sobotę został rozwiązany i przetworzony opóźnione płatności. Klienci mogą korzystać z naszej aplikacji, banku online, dzwonić do nas, korzystać z kart i wypłacać gotówkę. Pracujemy nad aktualizacją salda dla niektórych naszych klientów i rozwiązując wszelkie wyjątkowe problemy.
Rzecznik odpowiedział również na pytania klientów dotyczące odszkodowania za wszelkie spowodowane stratami.
Powiedzieli: „Bardzo nam przykro z powodu wszelkich zakłóceń i zapewnimy, że żaden dotknięty klient nie zostanie pominięty z kieszeni.
„Utrzymujemy nasze centra telefoniczne otwarte na dłużej w ten weekend i będziemy proaktywnie kontaktować się z klientami, którzy mogą być bezbronni”.
PA poinformował, że awaria była spowodowana problemem technicznym i nie uważano, że jest związany z cyberatakiem.
Klienci dotknięci Bank Bank Barclaysktóry zaczął się w piątek, został uspokajany, że nie zostaną przeznaczone na grzywnę HMRC Jeśli usterka IT oznaczała, że nie byli w stanie zapłacić rachunku podatkowego przed terminem, ustalonym na 31 stycznia o północy.
31 stycznia był pierwszym dniem wypłaty dla wielu Brytyjczyków od Bożego Narodzenia, a także termin złożenia zeznania podatkowego samooceny HMRC.
Usterka IT wciąż miała wpływ na setki posiadaczy rachunków w sobotnie popołudnie, a wielu nadal twierdziło, że nie jest w stanie uzyskać dostępu do swoich pieniędzy i nie może dokonywać ani otrzymywać płatności.
HMRC Powiedział również, że osoby niezdolne do zapłaty rachunku podatkowego z powodu awarii nie otrzymają grzywny w wysokości 100 GBP za utratę terminu o północy na zeznania podatkowe dla samooceny.
Urzędnik państwowy Paola Mereu, 39, twierdził do Daily Mail Jej rodzina pozostała bezdomna po tym, jak zapłata za ich nowy dom nie przeszedł.
Powiedziała: „Pojechaliśmy do (West Sussex w piątek) i mieliśmy wszystkie nasze rzeczy w poruszającej się furgonetce i czekaliśmy na zewnątrz i niestety, około pierwszej, mój adwokat dzwoni i mówi:„ Barclays ma pewne problemy i my, my nie są w stanie ukończyć sprzedaży ”.
„Więc sprzedaliśmy nasz dom – mieliśmy z tego pieniądze – ale nie byliśmy w stanie ukończyć drugiej części sprzedaży, więc jesteśmy zasadniczo bezdomni”.
Pani Mereu powiedziała, że jej rodzina przebywa obecnie z matką w Londynie z ruchomą furgonetką zawierającą wszystkie swoje rzeczy zaparkowane na podjeździe.
Klienci, którzy uważają, że mają roszczenie o odszkodowanie, powinni najpierw skontaktować się z Barclays.