Pytanie uderza w powietrze, zanim konfetti uderzy w ziemię, zanim zwycięska drużyna rozciągnęła się „Super Bowl T-shirty mistrzów nad podkładkami: hej, co się stanie z produktami przegranej drużyny?
W tej chwili znajdują się pudełka i palety „Super Bowl Champion Eagles” i „Super Bowl Champion Chiefs”, siedzące cicho w magazynach i magazynach w Nowym Orleanie, Kansas City i Filadelfii, między innymi, czekając, aż zegar trafił 0: 00, więc można otworzyć. Merch przegranej drużyny zostanie zapakowany i odesłany. Daleko, daleko.
„Produkty faktycznie są wysyłane do Europy Wschodniej”, mówi Cinira Baldi, CEO Good360, organizacji, której zadaniem jest obsługa niezapomnianego towaru NFL. „Istnieje wiele krajów – Ukraina jest jedno, Polska i niektóre inne kraje – w których upewniamy się, że dotrze do dobrych rąk, ludzi potrzebujących produktu”.
Good360 specjalizuje się w tego rodzaju realokacji aktywów w celach charytatywnych; Organizacja bierze udział w wysiłkach pomocy w Los Angeles, między innymi kryzysy Florida i Północna Karolina Hurricane. Organizacja współpracuje z NFL od ponad dekady, aby rozwinąć towary do potrzeb w potrzebie – wszędzie, od stref wojennych po strefy katastrofy po zubożałe obszary.
NFL ma bardzo specyficzne obawy dotyczące brandingu i potrzeby dotyczące przekazanych towarów. Mistrz Cincinnati Bengals Super Bowl z 2022 r. Mogą być interesującym małym kolekcjonowaniem, ale rozcieńcza markę i zaraża rynek tym, co NFL uważa za wadliwe – a przynajmniej niewłaściwe – towary.
Zatem Baldi zauważa, że Good360 starannie weryfikuje swoich partnerów non -profit, aby produkty faktycznie dotarły do ich miejsc, a nie do mniej charytatywnych i bardziej oportunistycznych rąk.
„Nie chcemy nigdy wysyłać produktów, które mogą być odsprzedane na rynku lub gdzie NFL może być bardzo popularny, tak źli aktorzy mogą je wziąć i odsprzedać. Jesteśmy bardzo szczególni ” – mówi Baldi. „Chcemy je rozpowszechniać tam, gdzie jest potrzeba, albo w zakresie dostępu do odzieży i sprzętu, albo jest przemieszczenie. Tak więc ludzie, którzy zostali wysiedleni ze swoich domów i nic nie mają. Może to być klęski żywiołowe lub obszary konfliktu. ”
Dziel
Rzecz polega na tym, że gdy towar dotrze do celu, dosłownie wszystko może się z nim stać, w tym możliwy powrót do nas. Co wtedy? Czy ktoś zapłaciłby premię za koszulkę przegranego Super Bowl?
Eksperci z przedmiotem kolekcjonerskim skontaktowały się Yahoo Sports, uważają tę dość odległą możliwość. Fani zespołu, który przegrał, ogólnie nie chcą przypomnieć sobie, że pojawili się krótko. A wartość „wow, to trochę dziwne” towary jest dość ograniczone. To jest na równi z, powiedzmy, koszulka Memphis Allen Iverson z trzech gier, w której odpowiedź grała dla Grizzlies. Kolekcjonerzy zwykle cenią zdarzenia w świecie rzeczywistym nad hipotetycznymi.
Rynek wtórny wydaje się nosić tę teorię. Zwiadowcy w serwisie eBay, a może znaleźć boleśnie desperacki „dom z Chrome” San Francisco 49ers Super Bowl Lviii T-shirt dla „14,99 USD lub najlepsza oferta” A może koszula „Super Bowl Champions” 49ers dla „19,97 USD lub najlepsza oferta”. (Niners przegrał Super Bowl LVIII z Chiefs w zeszłym roku, 25-22.) Lub, jeśli jesteś fanem Falcons, który chce zaprzeczyć istnienia dosłownie wszystkiego, co wydarzyło się po Atlancie 28-3 w Super Bowl, ty może odebrać koszulę „Champions Falcons” „5,18 USD lub najlepsza oferta”. Autentyczność jest zawsze pytaniem, ale wszystkie mają hologramy NFL lub ceny.
Więc jeśli chcesz żyć w tej alternatywnej rzeczywistości lub po prostu chcesz jedynego w swoim rodzaju kolekcjonerskiego, możesz zobaczyć, kogo znasz w Europie Wschodniej. Lepszy pomysł: pamiętaj, że ktokolwiek powinien zdobyć tę koszulę lub kapelusz, prawdopodobnie potrzebuje jej czegoś więcej niż tylko startującego rozmowy.