Meghan Markle udowodniła, że ​​ma spory wpływ na modę – ubrania i biżuteria, które nosi, szybko się wyprzedają.

Księżna Sussex po raz pierwszy uświadomiła sobie swoją sławę, gdy ona i Książę Harry ogłosiła nowinę o zaręczynach i wybrała się na swój pierwszy królewski spacer.

Na tę okazję Meghan założyła torbę typu Tri-Color Midi Tote od rodzinnej marki odzieżowej z siedzibą w Edynburgu Jagoda Strathberry.

Torba szybko się wyprzedała, a Meghan zdała sobie sprawę z potencjału swojego wpływu. Przypominając sobie ten odcinek, powiedziała Nowy Jork Times w tym tygodniu: „(To) zmieniło wszystko pod względem tego, jak patrzyłem na składanie stroju”.

Widząc, jak jej garderoba może wpłynąć na pozytywne zmiany, Meghan postanowiła wyróżnić mniej znane marki, często kierowane przez kobiety, jednocześnie trzymając się swoich ulubionych klasyków, takich jak Dior i Victoria Beckham.

Meghan wypromowała też innych projektantów, a wiele jej ulubionych ubrań szybko się wyprzedało.

Meghan powiedziała The New York Times: „W czasach, gdy wiem, że jest światowe światło reflektorów i uwaga będzie poświęcona każdemu szczegółowi tego, co mogę lub nie mogę założyć, wspieram projektantów, z którymi mam naprawdę świetne przyjaźnie, i mniejsze, wschodzące marki, które nie otrzymały uwagi, na jaką zasługują. To jedna z najpotężniejszych rzeczy, jakie mogę zrobić, a jest nią po prostu noszenie, na przykład, kolczyka”.

Strathberry jest jedną z tych firm, które zawdzięczają swoją sławę księżnej. Po tym, jak założyła torbę, marka sprzedała ich 400 sztuk w ciągu zaledwie 24 godzin.

Torby, sprzedawane w cenie 495 funtów za sztukę, znikały ze sklepowych półek za pośrednictwem strony internetowej i szybko się wyprzedawały, co pomogło marce z Edynburga potroić liczbę klientów.

Współzałożyciel Guy Hundleby powiedział: Telegraf o pojawieniu się: „To było pierwsze oficjalne wydarzenie królewskie (Meghan) po jej zaręczynach. Nagle otrzymaliśmy prośby o wywiady z całego świata. Jesteśmy dość prywatną rodziną, więc zainteresowanie nami było przerażające. Ale dla marki było to fenomenalne i napędzało nasz biznes”.

Inną projektantką, której pomagała Meghan, jest kolumbijska Johanna Ortiz, a księżna miała na sobie jej projekty przy kilku okazjach, między innymi na gali wręczenia nagród Women of Vision w maju 2023 r.

Księżna również wybierała kreacje Johanny Ortiz podczas różnych podróży – najpierw do Nigerii, a ostatnio do Kolumbii, ojczyzny projektantki.

Meghan powiedziała New York Times: „Kiedy ludzie szukają w sieci czegoś lub coś czytają, staram się znaleźć świetnych nowych projektantów, szczególnie na różnych terytoriach”.

Zdradziła również, że stara się organicznie znajdować marki, które są dla niej znaczące. Jedną z takich firm jest Cesta Collective, marka, której firmowe torby koszykowe są ręcznie robione przez kobiety w Rwandzie.

Jak podaje strona internetowa marki, kobiety te otrzymują wynagrodzenie o 500–700 procent wyższe od średniej krajowej, a torby są następnie wykańczane we Włoszech.

Cesta Collective po raz pierwszy stała się viralem, gdy Meghan miała na sobie torbę ze ściągaczem Bucket Bag (609 funtów) podczas kolacji z Gwyneth Paltrow i Cameron Diaz w Santa Barbara; torba szybko się wyprzedała.

„W ciągu jednego dnia sprzedaliśmy więcej produktów niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedziała Erin Ryder, współzałożycielka Cesta Collective, w wywiadzie dla „Times”.

Source link