Andrea Kimi Antonelli była bardziej zdenerwowana niż przez pewien czas. Kariera kierowcy wyścigów może często zależeć od przesuwanych drzwi, takich jak te.
18-latek nie próbował zabezpieczyć jazdy Formuły 1. Ukończył tę misję kilka miesięcy temu, kiedy podpisał kontrakt z Mercedesem, aby zastąpić Lewisa Hamiltona.
Już miał usiąść do egzaminu na prawo jazdy.
Trzydzieści minut później włoski nastolatek promieniał pod mopem kręconych włosów i podniósł kciuk do aparatu. Minął – oczywiście po raz pierwszy. W innym teście nie byłoby potrzeby ściskającego między gorączkowymi wymaganiami podróży kalendarza F1. A „zaszczyt” bycia aktywnym kierowcą F1 bez prawa jazdy – niegdyś prawdziwych w stosunku do Maxa Verstappena, który zadebiutował w wieku 17 lat – nie będzie miał zastosowania do Antonelli.
Była to wczesna dawka presji, która dobrze sobie radziła przez kierowcę, który zadebiutuje dla Mercedesa na Grand Prix Australian 16 marca, wchodząc do kokpitu zwolnionego przez Hamiltona, siedmiokrotnego mistrza świata 21 lat starszego Antonelli.
Antonelli zna on nie można oczekiwać naśladowania 12-letni bieg Hamiltona w Mercedes, który przyniósł sześć Mistrzostw Świata i 84 wygrane wyścig, aby stać się największym sukcesem partnerstwem kierowcy w historii F1. Ale przyjmuje wszelkie wsparcie, jakie może przed sezonem debiutanckim.
„Jestem następnym kierowcą Mercedesa i mam siedzibę kogoś, kto przeszedł do historii w sporcie, więc jest to wielki przywilej”, powiedział Antonelli Atletyczny w wywiadzie. „To duża odpowiedzialność, ale mam wokół siebie odpowiednich ludzi”.
Samochody zawsze były centralną częścią życia Antonelli.
Jego ojciec, Marco, obserwował, jak Young Kimi bawił się z zabawkowymi samochodami i postanowił zabrać go na gokarta o piątej.
Kimi natychmiast zakochała się w odczuciu prędkości. (Antonelli daje swoje drugie imię, które nie ma związku z mistrzem świata w 2007 roku, Kimi Raikkonen.) Jednak Marco, który nadal ściga się w sporach z własnym zespołem GT, Antonelli Motorsport, który rywalizuje w całej Europie, początkowo ostrożnie, że go dążył poważnie. Nie chciał, aby Kimi został zraniony w tym, co może być bezwzględnym światem.
„Czasami sport motorowy może być okrutny” – powiedział Antonelli. „Obawiał się, że byłbym zbyt zraniony przed rozczarowaniem, więc chciał tego uniknąć. Ale widząc, że naprawdę uwielbiałem prowadzić i naprawdę uwielbiałem ten sport, postanowił spróbować. Widział, bez mnie, który mu naprawdę powiedział, że mam pasję do sportu motorowego. ”
Ta miłość została posunięta przez niedziele ojca i synów spędzonych razem oglądając wyścigi F1. Podczas gdy Antonelli dorastałby, obserwując Hamiltona, Sebastian Vettel i Fernando Alonso, jego wyścigowe bohaterowie są znacznie dalej. Jego tata pokazał mu słynną rasę między Gillesem Villeneuve i Rene Arnoux w Dijon w 1979 roku, uważana przez wielu za największą bitwę na drodze wszechczasów, co dało mu docenienie historii sportu od najmłodszych lat.
„To było po prostu niesamowite” – powiedział Antonelli. „Widzisz, jak różni się, w porównaniu do teraz bezpieczeństwa, samochodów. Doceniasz również sposób, w jaki kierowcy wciąż walczyli na właściwe tory, mimo że wiedzą, że samochody nie były tak bezpieczne jak dzisiaj. Nadal jedzieli i naprawdę doceniasz widzieć te bitwy ”.
Villeneuve i Ayrton Senna pojawili się jako ulubionych kierowców Antonelli, częściowo dzięki ich wytrwałej stylu na torze. „Ayrton jest moim bohaterem, ale Villeneuve, teraz rozumiem, dlaczego mój tata był jego wielkim fanem” – powiedział Antonelli. „Był lwem na torze”.
Po pierwszym wykorzystaniu 12 jako numeru wyścigowego w Formule Four, Antonelli wybrał go na swój debiutancki sezon F1 jako ukłon w stronę Senny, który ścigał się z 12 przez pierwsze cztery lata swojej kariery, w tym swój pierwszy sezon mistrzostw w 1988 roku. Villeneuve ścigał się również z 12 w 1978 i 1979 roku.
Podczas gdy lekcje historii Antonelli otrzymało jako dziecko, które odrzuciło swoją pasję ze ścieżki, na torze, szybko wyróżniał się, podnosząc drabinę gokartowania. Jego postępy umieścił go na radarach najlepszych zwiadowców talentów, wśród których był Gwen Lagrue, Junior Guru Mercedesa. Doprowadziło to do spotkania z dyrektorem zespołu Mercedesa Toto Wolffa w wieku 11 lat, zanim podpisał kontrakt z programem młodych kierowców w wieku 13 lat.
To była postać Antonelli, a także jego zdolność zrobiła wrażenie na Wolffa. Zanim podszedł do pojedynczych osób i kontynuował wygrywanie wszystkiego, na co położył ręce, w tym zarówno włoskie, jak i niemieckie tytuły F4 na pierwszym roku przed tytułem regionalnym Formuły w 2023 r. specjalny. W dłuższej perspektywie miejsce w przyszłym składzie Mercedesa F1 wraz z George’em Russellem zawsze było w pamięci kierownictwa zespołu. To był tylko kwestia czasu.
Kiedy Hamilton, którego wielu się spodziewa, zakończy karierę w Mercedes, ujawnił w styczniu ubiegłego roku, że wyjedzie do Ferrari w 2025 r., zajęło to Wolff pięć minut Zdecydowanie Antonelli, wówczas zaledwie 17 lat, byłby mężczyzną, który go zastąpił.
„Mamy świetny związek, nie tylko zawodowo, ale także poza toru” – powiedział Antonelli o Wolff. „Jest świetnym facetem, naprawdę wspierającym podczas wspaniałych chwil, ale także w trudnych chwilach. Bardzo się cieszę, że jestem z nim. Daje mi dużo pomocy ”.
Wolff powierzył nawet Antonelli nauczanie swojego sześcioletniego syna, Jacka, How to Gokart. „Nie jest zły, bardzo się poprawia” – powiedział Antonelli. „Każdy test stawał się coraz lepszy. Miło było zobaczyć. ”

Antonelli opuszcza samochód po awarii podczas pierwszej sesji treningowej, przed Grand Prix Włoch w 2024 r. (Gabriel Bouys / AFP przez Getty Images)
Jedną z rzeczy, które zarówno Wolff, jak i Mercedes chętnie uniknęli, jest wywieranie zbyt dużej presji lub oczekiwań na Antonelli. Katastrofa zaledwie kilka minut po swojej pierwszej wycieczce F1 w Monza, na dzień przed ogłoszeniem go na siedzeniu 2025, został odrzucony w ramach krzywej uczenia się. Mercedes nie spodziewa się, że 18-latek powtórzy to, co osiągnął Hamilton.
Debiut dla tak głośnego zespołu w tak młodym wieku jest rzadki w F1. Zazwyczaj młodzi kierowcy mają swoją pierwszą okazję w dalszej części sieci, aby nauczyć się lin i wyrobić sobie markę, zanim udowodnią, że są gotowi na najwyższe miejsce. Russell spędził trzy lata w Williams, zanim dostał Mercedes Drive. Red Bull początkowo umieścił Verstappena w siostrzanym zespole, Toro Rosso, po czym promował go podczas drugiego sezonu.
Jednym wielkim, udanym wyjątkiem od reguły w najnowszej historii F1 jest to, że człowiek Antonelli zastąpi: Hamilton. Otrzymał miejsce McLarena na swój debiutancki sezon w 2007 roku i znalazł się w jednym punkcie mistrzostw jako debiutant. To niemożliwie wysoki bar, nie ma oczekiwań, że Antonelli się spotka.
Młodzież Antonelli oznaczała, że jego krok do F1 wymagał dodatkowego stopnia przygotowania. Oprócz jego zobowiązań wyścigowych w Formule dwóch w zeszłym roku, przeprowadził obszerną kwotę (nieco poniżej 20 dni) prywatnych testów w starych samochodach, a jego tempo wyraża wrażenie na zespole inżynieryjnym. Antonelli był również w stanie osadzić się w ekipie inżynieryjnej Mercedesa w wyścigach w drugiej połowie sezonu, poznając głosy i twarze, na których opierał się do 2025 roku.
Antonelli odczuwa odpowiedzialność nie tylko wobec Mercedesa, ale także wobec swoich rodzinnych Włoch. Podczas gdy naród ma bogatą, niezrównaną historię w sporcie motorowym, a Ferrari stała się de facto drużyną narodową, nie wyprodukował mistrza świata od czasu Alberto Ascari w 1953 roku ani zwycięzcy wielkiej prix od ostatniego sukcesu Giancarlo Fisichelli w 2006 roku z Renault.
„Oczywiście w następnym sezonie jest o wiele więcej szumu” – powiedział Antonelli. „Zdecydowanie czujesz trochę odpowiedzialności, ponieważ wiesz, że masz za sobą Włochy. Wszyscy oczekują, że odniosę sukces, szczególnie dlatego, że będę ścigać się z Mercedesa.
„Ale to też jest naprawdę ekscytujące. Nie mogę się doczekać, aż w przyszłym roku rozpocznie się, a także nie mogę się doczekać wyścigu domowego w IMOLA. Bardzo chciałbym zobaczyć tak wielu Włochów. ” Posowania czerwieni dla Ferrari, które zazwyczaj obejmują trybuny w Imoli, mogą być w tym roku przeplatane srebrnym i czarnym Mercedesem.
W Imola, Monza i poza nią Antonelli będzie trudny do przygotowania się na to, że to się stanie. Już się rozpoznał o wiele więcej. Fani zatrzymywali go co kilka kroków, gdy w zeszłym roku przechodził przez lotnisko Milan Malpensa od lotu z Heathrow; Antonelli za każdym razem zatrzymał się na selfie. Przyznał, że na początku wydawało się to „trochę dziwne”, ale wie, że to część pracy. „Kiedy się do tego przyzwyczaisz, jest to normalne”.

Antonelli (18 lat) i Beardman, 19 lat, dołączą do siatki F1 w tym roku. (Joe Portlock / Getty Images)
Normalne w F1, tak, ale Antonelli wciąż jest nastolatkiem – częścią nowej fali talentu F1, która zmieniła wygląd i dramatycznie zmniejszył średni wiek sieci w 2025 r. Od wyścigów, lubi grać w Padel (hobby z wyboru Przez większą część sieci) i już cieszył się porywającymi meczami ze swoim nowym kolegą z drużyny, Russellem. Ale lubi także zachować ostrość poprzez gokartowanie, a nawet wyścigi SIM z przyjaciółmi.
Ujmującym elementem powstania Antonelli w zeszłym roku była jego przyjaźń z kolegą z drużyny F2 Ollie Bearmanem, który w tym roku ukończy F1 z Haasem. Zarówno ścigający się o Prema, razem nakręcili kilka zabawnych filmów w mediach społecznościowych i odciągnęli dobry związek z dala od utworu. Jest to coś, co ma nadzieję, że Antonelli może im pomóc, gdy skokną do F1.
„Jest świetnym facetem, jest szybki” – powiedział Antonelli o Bearmana. „Wiele się od niego nauczyłem. Cieszę się, że w przyszłym roku dzielę się z nim siatką. Ponieważ będziemy nowi w przyszłym roku, szczególnie na początku, tylko fakt, że się znamy i ścigamy się razem, pomoże. ”
Jeśli chodzi o obsługę skoku do F1, Antonelli będzie szukał całego wsparcia, jakie może uzyskać. Podczas gdy w tym roku będzie jednym z sześciu pełnych debiutantów na siatce F1, on i Red Bull Liama Lawson, który ma już 11 wyścigów na swoje imię, prawdopodobnie zwrócą uwagę na fakt, że są z frontami Drużyny biegowe, które wygrały wyścigi w zeszłym roku.
Tym ważniejsze przygotowuje się do Antonelli. Mercedes rozpocznie 2025, próbując znaleźć spójność, której brakowało przez tak większość ubiegłego roku. Russell przekształci się w rolę lidera zespołu po odejściu Hamiltona, ale dla Antonelli chodzi o to, by poprawić podstawy i nie pozwolić mu na nadmierne wycofanie się. „To będzie wielki sezon przed nami” – powiedział Antonelli.
Teraz, w przypadku prawa jazdy, najmłodszy kierowca F1 jest gotowy na wszystko.
(Zdjęcie górne: Clive Rose/Getty Images)