Zupełnie nowa linia kolejowa połączy pięć Najlepsze miasta Europy i przewozić pasażerów między czterema krajami.

Istnieją plany na nowa usługa kolejowa startuje z Oslo w Norwegii, zatrzymuje się w Göteborgu i Malmö, oba w Szwecji, oraz w Kopenhadze w Danii, po czym dociera do Hamburga w Niemczech.

Szwedzkie przedsiębiorstwo państwowe SJ, duńskie DSB oraz niemieckie DB planują uruchomienie nowej międzynarodowej linii kolejowej.

Trasa ma być obsługiwana codziennie, odjeżdżając z Oslo o 8 rano i przylatując do Hamburga o 19 wieczorem. Planowane jest również połączenie odjeżdżające z Hamburga i kończące się w Göteborgu.

Usługa ta, trwająca 11 godzin, będzie szybsza niż podróż samochodem, promem lub obecnymi pociągami. Planowane uruchomienie usługi jest planowane na 2027 rok, podaje The Local.

Petter Essén, szef programu pojazdów i ruchu drogowego SJ, powiedział: „Obecnie jest bardzo dużo lotów między Kopenhagą i Oslo oraz między Oslo i Göteborgiem, a trasy te można by pokonać pociągiem” – podaje Dagens Nyheter.

Komisja Europejska wybrała tę potencjalną linię jako jeden z dziesięciu projektów pilotażowych, które otrzymają wsparcie w zakresie regulacji i logistyki.

Pan Essén dodał: „Możesz uzyskać pomoc w zakresie różnych przepisów i procesu homologacji wszystkich pojazdów we wszystkich krajach”.

Tunel Hallandsås jest również częścią szeroko zakrojonego programu rozbudowy i modernizacji szwedzkiej sieci kolejowej.

To nie jedyny duży projekt kolejowy realizowany obecnie na kontynencie.

Kolejna niesamowita, warta 20 mld funtów nowa linia kolejowa połączy trzy najbardziej niedoceniane miasta Europy i umożliwi pasażerom podróż z Tallina do Wiednia, Berlina i Wilna.

Po zakończeniu projektu pasażerowie będą mogli dojechać promem ze stolicy Estonii, Tallina, na południe do Warszawy w Polsce, a następnie skorzystać z kolejnej linii, która zakończy trasę w Wilnie na Litwie.

Będzie to stanowić znaczącą modernizację infrastruktury kolejowej w regionie i może przynieść znaczne korzyści gospodarcze.

Jednak trasa z Tallina do Warszawy i Wilna jest trasą dzienną. Pasażerowie wsiadający do nocnego pociągu mogą podróżować dalej do stolicy Niemiec, Berlina i stolicy Austrii, Wiednia.

Mimo że litewski minister transportu nazwał ją „projektem stulecia” stulecia, linia ta znacznie przekroczyła budżet, a budowa jest opóźniona. W latach 2017–2023 koszt projektu wzrósł czterokrotnie.

Source link